Asus P4B266-E boot-probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Ik heb nog een "oude" P4B266-E in gebruik als fileserver. Er zitten op dit moment 3 HDD's in, te weten een Hitachi 120GB (boot-schijf) op IDE1 en 2x een Hitachi 160GB in RAID0 op de ingebouwde RAID-controller. Verder nog een CDROM-spelert op IDE2.

Werkt allemaal prima. Nou dacht ik een HDD bij te plaatsen via een separaat SATA-controllertje (Sweex, I know, maar 18 euro is echt geen geld... ;) ).

Extra HDD van 160GB er aan gehangen en booten maar dacht ik. Not.
De schijf wordt gedetecteerd door de SATA-controller en ook de andere schijven worden nog gewoon gevonden, maar dan hangt het systeem. Vlak voor het punt dat de boot-schijf voor het eerst aangesproken gaat worden.

In eerste instantie dacht ik aan een of ander conflict met de on-board RAID-controller, maar zelfs als ik die hardwarematig uitschakel wil de zaak niet werken :?

Ook de IDE1 en CDROM maar losgemaakt; nada. Ik kan zelfs niet meer booten van CD of floppy als die SATA-schijf is aangesloten.

Om een defect uit te sluiten heb ik een ander SATA-controllertje geprobeerd, evenals een ander merk HDD. Maakt niets uit. De controllers en schijven doen het wel in een ander systeem.

Volgens mij is het een of andere incompatibility met de P4B266-E, maar ik kan niks vinden over dit probleem. Laatste BIOS geflashed enzo, niks helpt.

Heeft iemand misschien nog een suggestie?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:33

Thandor

SilverStreak

De RAID kaart in alle mogelijke PCI sloten geprobeerd ?
Kun je ook niet wat BIOS instellingen m.b.t. PCI sloten veranderen ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Al alle usb apparaten los gekoppeld en alle andere onnodige zooi eruit gehaald?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Het is geen RAID-kaart, maar gewoon een controllertje met 2 poorten.
Ik heb de kaart in alle PCI-sloten gehad, maakte niks uit. Met de hand toewijzen van een IRQ deed ook niks. USB, serial ports, parallel ports, IDE ports allemaal gedisabled.

Op dit moment zijn alleen de kaart, een HDD en een videokaart geinstalleerd en NOG werkt het niet :(

Plug&Play heet dat toch..... :r

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.