P4 3.2 FSB800 niet mogelijk op Asus P4PE?

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:03
Na het flashen van Bios van mijn Asus P4PE moederbord blijkt nog steeds dat de processor niet geaccepteert wordt.

Ik heb met succes de nieuwste bios erop gekregen, waarvan Asus op de site zegt "supports new CPU's"

Ik heb een P4 3.2 800FSB L1 Cache; na installatie krijg ik telkens "system failure; CPU path".

Op de Asus site wordt ik geen bal wijzer...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Op de Asus site staat het volgende :
ASUS P4PE is based on Intel® 845PE which supports 533MHz FSB, 3GHz+ CPU, Intel Hyper-Threading technology, CrashFree BIOS, C.P.R. (CPU Parameter Recall), 3 DIMM for PC2700/PC2100 memory
Support 533MHz FSB. Jouw processor heeft 800MHz FSB.

Als ik het zo bekijk wordt ik wél een bal wijzer op de asus site 8)7

Dit was dus simpelweg zoekwerk, dan was je erachter gekomen dat het moederbord een FSB van max. 133MHz (533QDR) ondersteunt :z

Ik quote mezelf uit een ander topic:
Thandor schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:30:
[...]
Zorgvuldig lezen is de sleutel. Hetzelfde voor specificaties en mogelijkheden van een moederbord. Als je gaat upgraden moet je ook eerst zeker weten of alles wel past. Je moet met vrijwel alles rekening houden.

[ Voor 45% gewijzigd door Thandor op 01-07-2005 20:15 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Het is wel mogelijk, maar met een restrictie. Ook dat is overigens op de Asus site te vinden. Ik heb de link helaas niet snel bij de hand.

De oplossing? Met 1 dimm!! Bij gebruik van meerdere dimms werkt het niet.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Waarschijnlijk ondersteund dit bord gewoon geen Prescott cpu's.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Thandor schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:09:
Op de Asus site staat het volgende :

[...]

Support 533MHz FSB. Jouw processor heeft 800MHz FSB.

Als ik het zo bekijk wordt ik wél een bal wijzer op de asus site 8)7

Dit was dus simpelweg zoekwerk, dan was je erachter gekomen dat het moederbord een FSB van max. 133MHz (533QDR) ondersteunt :z

Ik quote mezelf uit een ander topic:
[...]
De p4pe ondersteund wel deze processor officieel volgens de asus cpusupport, zoals ook op de asus site te lezen is. Alleen zul je volgens asus, de fsb moeten overclocken. Er is een document over hoe dit werkt op de asus site, die helaas op dit moment niet te bereiken is.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Alle linkjes naar dit document zijn dood, maar het belangrijkste daaruit staat wel in deze oude post van mij. Overigens ondersteunt dit bord volgens de Asus site inderdaad wel de P4 3.2 GHz 800FSB 512KB, maar ik vermoed dat de TS een Prescott heeft gekocht, dus een P4 3.2 GHz 800FSB 1MB, en die wordt bij heel veel moederborden pas ondersteunt na een bios update (of helemaal niet). Dat er bij de laatste bios update voor dit bord "supports new CPU's" staat wil niet zeggen dat daarmee de Prescott bedoeld wordt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

dev icey schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:17:
[...]

De p4pe ondersteund wel deze processor officieel volgens de asus cpusupport, zoals ook op de asus site te lezen is. Alleen zul je volgens asus, de fsb moeten overclocken. Er is een document over hoe dit werkt op de asus site, die helaas op dit moment niet te bereiken is.
Ik die nergens Prescott support staan. Overigens noem ik overclocken niet 'officieel ondersteund' maar dat is een ander verhaal ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 02-07-2005 16:31 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1