Ik heb net 2x Corsair 512MB ValueRam gekocht om deze in dual channel op mijn moederbord te laten draaien (in 1e en 3e bankje gestopt). Ik heb echter wat twijfels of mijn geheugen nu wel goed draait.
Allereerst zegt de POST dat ik dat mijn geheugen in dual-channel draait, maar hij geeft melding van PC-1600 geheugen ('t is toch echt PC3200). Dat vind ik raar.
SiSoft Sandra en Everest zeggen wel beide dat mijn geheugen in dual-channel draait.
Na wat op GoT gezocht te hebben lees ik dat de SiSoft Sandra test duidelijkheid kan verschaffen. Deze test heb ik gedaan, en ik kom op 3800 MB/s uit, wat volgens nogal weinig is aangezien anderen hier met een P4 rond de 4800 MB/s halen. Iemand suggesties wat ik allemaal moet instellen, of klopt het allemaal al
?
De GoT RAM FAQ kwam ik verder niet echt wijs uit
.
Specs:
Moederbord: Asus P4S800D
Processor: Intel P4 3,0ghz (Prescott, S478)
Geheugen: 2x Corsair ValueRAM 512MB
En verder nog een boel troep wat niet van belang is
.
Allereerst zegt de POST dat ik dat mijn geheugen in dual-channel draait, maar hij geeft melding van PC-1600 geheugen ('t is toch echt PC3200). Dat vind ik raar.
SiSoft Sandra en Everest zeggen wel beide dat mijn geheugen in dual-channel draait.
Na wat op GoT gezocht te hebben lees ik dat de SiSoft Sandra test duidelijkheid kan verschaffen. Deze test heb ik gedaan, en ik kom op 3800 MB/s uit, wat volgens nogal weinig is aangezien anderen hier met een P4 rond de 4800 MB/s halen. Iemand suggesties wat ik allemaal moet instellen, of klopt het allemaal al
De GoT RAM FAQ kwam ik verder niet echt wijs uit
Specs:
Moederbord: Asus P4S800D
Processor: Intel P4 3,0ghz (Prescott, S478)
Geheugen: 2x Corsair ValueRAM 512MB
En verder nog een boel troep wat niet van belang is
[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 01-07-2005 19:22 ]