Wanadoo maakt snelheid belofte niet waar...

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zo'n twee maanden geleden maakte Wanadoo mij blij met het volgende mailtje:
Geachte Wanadoo abonnee,

Wanadoo heeft goed nieuws voor u. In de komende periode gaat de snelheid van uw ADSL Direct internetverbinding namelijk flink omhoog. Onze technische partner BBNed zal in mei of juni de snelheid van uw ADSL-abonnement verhogen.

De huidige snelheid van ADSL Direct: 512/256 Kbit/s
De nieuwe snelheid van ADSL Direct: 1024/512 Kbit/s

Dat betekent dus dat uw internetnetverbinding 2x keer zo snel wordt, en dat voor dezelfde vaste prijs per maand. Om u een voorbeeld te geven: een bestand van 4 MB downloadt u binnenkort in ongeveer 40 seconden. Dat duurt nu nog ongeveer 80 seconden!

Uiterlijk 1 juli is uw verbinding overgezet op de nieuwe snelheid. U ontvangt hierover van ons nog nader bericht. Wanneer u zich na 6 maart hebt aangemeld voor ADSL Direct profiteert u meteen bij oplevering van de nieuwe snelheid.

Het downloaden van grote bestanden (bijvoorbeeld muziek en films) zal straks razendsnel gaan.

Wij wensen u vast veel plezier met uw versnelde verbinding!

Met vriendelijke groet,

Wanadoo
Ik log dus vandaag in op mijn Wanadoo account om te kijken of ik nu eindelijk eens wat sneller kan downloaden. Maar wat blijkt, ik down nog steeds met max. 50 kb per sec. @ speedtest.nl. Weet iemand wat er aan de hand is hier, want de FAQ van de Wanadoo/BBned site helpt niet echt...

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik zou nog even afwachten, en sowieso op een andere plek proberen dan speedtest. Probeer eens anoniem in te loggen op de ftp van wanadoo, en misschien kun je daar een groot bestand downloaden, dat geeft meestal een realistischere weergave van je download speed.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je de stekker uit modem gehaald? Reset het modem eens.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38

AMDFreak

Intel is zo..

Hmm, soms loopt het wel eens vertraging op.. ik zou zeggen, wacht het nog een weekje af..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Welke snelheden heb je volgens je modem? Welk abbo heb je, staat ook niet in je SP.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:29
BBned staat er om bekend dat die updates in snelheid meestal niet zo snel worden doorgevoerd als dat ze zeggen... Een belletje naar je provider, en een flinke dosis geduld is wat jij nodig hebt.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Log in op je speedtouch modem, kun je zien of de snelheidsverhoging als is doorgevoert ;)

• Ronwiel
  • Niet online
De verbindingssnelheid is nu 512,00 kbps (volgens de verbindings status), ook kan ik mijn modem niet resetten want het is zo'n goedkoop usb ding die ik er bij kreeg. En het abbo dat ik nu heb is Wanadoo ADSL Direct en het vreemde is dat als ik een maand geleden dit abbo had genomen, ik meteen over de beloofde snelheid zou beschikken :?

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
ronwiel schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:58:
De verbindingssnelheid is nu 512,00 kbps (volgens de verbindings status), ook kan ik mijn modem niet resetten want het is zo'n goedkoop usb ding die ik er bij kreeg. En het abbo dat ik nu heb is Wanadoo ADSL Direct en het vreemde is dat als ik een maand geleden dit abbo had genomen, ik meteen over de beloofde snelheid zou beschikken :?
Niet kunnen resetten, dan gewoon telefoonplug eruit halen 5 minute nwachten en er weer in doen.

• Ronwiel
  • Niet online
Punica- schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:00:
Niet kunnen resetten, dan gewoon telefoonplug eruit halen 5 minute nwachten en er weer in doen.
O haha, dat kan ik natuurlijk wel doen :)

EDIT: Maar ook dat werkt niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Ronwiel op 01-07-2005 20:06 ]

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Zit hier op wanadoo livebox met hetzelfde. maar ook hier nog geen verhoging plaatsgevonden.

denk gewoon ff wachten.

Als ik email vanaf mijn eigen domein emailadres, zouden ze dan antwoorden ?

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 14:48
Hier hetzelfde geval... Dus voorlopig verder op 512/256, maar Wanadoo ADSL Family is hier beschikbaar. 4 Mbit/640 kbps voor hetzelfde geld >:)

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Hier hetzelfde. In de Livebox staat wel 1024/512.

De upload is wel doorgevoerd maar de download zit nog gewoon op 53K/s. Soms is uploaden dus sneller dan downloaden. Nu maar wachten tot de belofte waar wordt gemaakt.

Sempron 3800+ 8k9a7i

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Hier is de snelheid ook nog niet verdubbeld.. :(

Als ik ergens een hekel aan heb is het aan beloftes NIET nakomen..

Ik download nog steeds rond de 50 kb/s met mijn Wanadoo ASDL Direct verbinding..

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Bij mij nog steeds geen downloadverhoging. De upload is al wel naar 512 gegaan.
De download blijft op 53KB/s steken. De LiveBox geeft wel 1024/512 aan.

Een beetje asociale actie om 4Mbit/640 aan te bieden voor dezelfde prijs terwijl ik nog op die 512 zit.
Moet ik nog 9 maanden wachten om over te mogen stappen als ik dat dan nog wil.

:-S vind ze een beetje erg kinderachtig daar.

Sempron 3800+ 8k9a7i

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 14:48
Vandaag eindelijk verhoogd naar 1024/512 én de snelheidsverhoging maakt zicht waar 105-110kb/s down en +/- 52kb/s up :D. Nu nog wachten totdat we naar Family kunnen!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Meestal; wordt zoiets gewoon gefaseerd ingevoerd over de maanden na de aankondiging, en kan wel eens uitlopen. What's the big deal? Het is immers een gunst van Wanadoo aan jou, je hebt je abbo genomen voor de oude snelheid, en betaalt daar dus in feite ook voor :P

[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 17-08-2005 19:36 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

zie sfj :Y)
't lijkt me niet meer dan logisch dat niet iedereen op dezelfde dag geupgrade kan worden...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.