Zo'n twee maanden geleden maakte Wanadoo mij blij met het volgende mailtje:
Ik log dus vandaag in op mijn Wanadoo account om te kijken of ik nu eindelijk eens wat sneller kan downloaden. Maar wat blijkt, ik down nog steeds met max. 50 kb per sec. @ speedtest.nl. Weet iemand wat er aan de hand is hier, want de FAQ van de Wanadoo/BBned site helpt niet echt...Geachte Wanadoo abonnee,
Wanadoo heeft goed nieuws voor u. In de komende periode gaat de snelheid van uw ADSL Direct internetverbinding namelijk flink omhoog. Onze technische partner BBNed zal in mei of juni de snelheid van uw ADSL-abonnement verhogen.
De huidige snelheid van ADSL Direct: 512/256 Kbit/s
De nieuwe snelheid van ADSL Direct: 1024/512 Kbit/s
Dat betekent dus dat uw internetnetverbinding 2x keer zo snel wordt, en dat voor dezelfde vaste prijs per maand. Om u een voorbeeld te geven: een bestand van 4 MB downloadt u binnenkort in ongeveer 40 seconden. Dat duurt nu nog ongeveer 80 seconden!
Uiterlijk 1 juli is uw verbinding overgezet op de nieuwe snelheid. U ontvangt hierover van ons nog nader bericht. Wanneer u zich na 6 maart hebt aangemeld voor ADSL Direct profiteert u meteen bij oplevering van de nieuwe snelheid.
Het downloaden van grote bestanden (bijvoorbeeld muziek en films) zal straks razendsnel gaan.
Wij wensen u vast veel plezier met uw versnelde verbinding!
Met vriendelijke groet,
Wanadoo