Toon posts:

adsl upload traag, kabel niet goed...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik heb ADSL comfort bij planet.

Ik heb hiervoor vanaf de splitter naar mijn modem een utp kabel getrokken en afgemonteerd.

Wanener ik via deze kabel op internet ga is mijn upstream rond de 224kbit terwijl dit 768kbit moet zijn... Ik heb een andere kabel gepakt (telefoon flatcable) en los over de vleor gegooid. Dan werkt het wel op 768Kbit. Nu weet ik van mij nwerk dat utp gewoon meot werken. Maar hier bij mij doet het dat dus niet.

Een draadbreukje ofzo lijkt me niet logisch. omdat dan niks moet werken... slechte verbinding ook, zelfde reden.

Maar wat is het dan? Heeft iemand ideeen?

Thanks!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
denk toch een slechte verbinding hoor, of jij hebt lopen spelen met de volgorde van de aders van de UTP kabel ;) Hang er eens een kabeltester aan, kan je zo zien of hij goed is.

*edit*, wat voor modem heb je? USB? Je kan beter de kabel tussen de splitter en het modem zo kort mogelijk houden. Dus als je een modem hebt met NIC kan je beter het modem zo dicht mogelijk bij de splitter plaatsen en de utp naar je computer toe trekken

[ Voor 43% gewijzigd door Mishmash op 01-07-2005 17:42 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:30

_Ernst_

Mark It Zero!

Wel de juiste kleurvolgorde aangehouden? (FAQ - Network Troubleshooting)

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
yes, kleuren zijn goed...

ik heb een ethernet modem.
draytek vigor 2600gi

de kabel is ongeveer 25meter, net zolang als in mijn oude huis (ben vorige week verhuist) en daar werkte het wel terwijl die kabel veel slechter was, knikken, lassen ed. deze is uit 1 stuk...

Ik heb geen kabeltester, wel geprobeerd 1 mee te krijgne maar dat kon niet :/

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
maar hoe heb je het nou opgezet? modem bij de splitter en utp naar je pc?

Verwijderd

Topicstarter
isra > splitter --25mtr utp--> modem

maar als de verbinding slecht is moet mijn download ook traag zijn... en dat is niet zo

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 17:54 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:30

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:50:
isra > splitter --25mtr utp--> modem

maar als de verbinding slecht is moet mijn download ook traag zijn... en dat is niet zo
Lijkt me slimmer om gewoon je modem aan de splitter te hangen, en vanaf daar die 25 meter utp. Telelfoon kabel verlengen lijkt me namelijk net bevordelijk voor je verbinding...

Last.fm

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:50:
Als je jezelf even had ingelezen, was je er achter gekomen dat dit wel vaker voorkomt bij slechte bekabeling. Waarom probeer je niet even een ander aderpaar?

Verwijderd

Topicstarter
ander aderpaar zal ik proberen...

@ernst, een lange kabel is misschien minder goed, maar moet in dit geval geen ruk uitmaken. ik heb adsl aansluitingen op 50meter kabel tussen de spliiter en modem werkend gehad. dus 25 moet ook gewoon werken...

daarbij komt dat een telefoon verbinding cat3 is en dat dan een cat5 kabel zeker wel de goede specificatie heeft om het te laten werken. op mijn werk gebruik ik ook altijd cat5.

Verwijderd

Er wordt niet voor niets aangeraden om de modem zo dicht mogelijk bij de isra te zetten. Stel, als het signaal al niet te sterk is, wordt dit uiteraard niet verbeterd door die extra 25Mtr.

Up en down zitten op andere frequenties, en up is gevoeliger dan down (iig bij kabel).
Dus als je die 25mtr er even tussen uit haal en daar 30 centimer van maak.
@ernst, een lange kabel is misschien minder goed, maar moet in dit geval geen ruk uitmaken. ik heb adsl aansluitingen op 50meter kabel tussen de spliiter en modem werkend gehad. dus 25 moet ook gewoon werken...
Gelukkig is ook overal het signaal precies hetzelfde. Dus in iedere woning is alles even goed. Misschien stond de centrale 10mtr van je huis af en nu 3km.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 13:53 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom zou je als het een utp is die er ligt niet gewoon rj45'jes er aan knijpen ipv rj11 :? UTP en telefoonkabel zijn niet hetzelfde........ Je modem moet op de ISRA, zo wordt het ook in de installatievoorschriften vermeld :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:36:
ander aderpaar zal ik proberen...

In dit geval blijkt het dus alles uit te maken. Geen enkele telefoonlijn is hetzelfde. Afstand tot de centrale, kwaliteit van het koper, etc.
Pagina: 1