Toon posts:

Corrupt XD-kaartje?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren flink wat fraaie foto's geschoten met mijn Fuji S5500 (XD-card 256mb Fujifilm), vanmorgen nog via het scherm van mijn camera gekeken naar de fotos. Vervolgens het kaartje uit me camera gehaald, in geheugenkaart lezer gestoken.... Begon windows opeens te zeuren dat de kaart niet geformateerd was.. Kaart terug in de camera gestoken en kreeg de melding "Card not initailzed"

Na wat zoeken op internet heb ik een programma gevonden dat 80% van mijn fotos heeft kunnen terugvinden op het kaartje.. Vervolgens met mijn camera de kaart weer opnieuw geformateerd en nu lijkt hij het gewoon weer te doen.

Maar wat ik me nu afvraag is of er meer mensen zijn die dit eens hebben gehad? Ik ga volgende week op vakantie en het moet toch echt niet weer gebeuren, dat ik dan weer maar 80% terug krijg, of erger nog niets.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:43

Thandor

SilverStreak

Ik heb wel eens gelezen dat mensen een Compact Flash kaartje hadden die ook corrupt was geworden. Blijkbaar zijn ze niet helemaal betrouwbaar.

Ik weet niet of dit aan de weersomstandigheden (e.d.) kan liggen, ik kan mij nl. herinneren dat er ooit eens een test is uit gevoerd op een Compact Flash kaart en daaruit bleek dat die dingen erg veel konden hebben.

De kans dat een Compact Flash kaart (en alle varianten zoals XD kaartjes e.d.) corrupt raakt is volgens mij vrij klein.

Zover ik weet kun je er ook niet veel aan doen, dingen kunnen nu eenmaal stuk gaan. Zo ook die geheugen kaartjes.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:18
Als er nog garantie op zit oid, probeer dat snel te regelen, en koop anders een reserve kaartje.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mjah, dit is vaker langsgekomen hier op GoT. Het komt erop neer dat je het beste snel terug naar de winkel kunt gaan, de hele garantieafwikkeling (opsturen naar fabrikant, nieuwe terug krijgen) duurt te lang, maar misschien zijn ze coulant. Anders zit er niks anders op dan een nieuw kaartje kopen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.