Toon posts:

Harddisk voor video bewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Kunnen julie mij wat advies geven over welke harde schijf ik moet kopen voor het bewerken van video.

thanks

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Wil je bewerken of ook capturen??

In beide gevallen zou ik een SCSI schrijf kiezen, en in het geval van capturen ook nog een AV schijf (die zijn speciaal gemaakt vor die zooi...)

Ik weet helaas niet welke modellen nou wel/niet AV zijn...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

zowiezo eentje met 10000 of meer rpm het liefst scsi maar udma/66 mag ook.

Als je minder neemt gaat het verplaatsen van files traag en het editen al helemaal

ik zou zeggen neem een barracuda

met scsi kon het nog wel eens een dure grap worden als je een grote schijf wil aanschaffen wat wel handig is met grote video files he. (en ik zou er een zoot intern geheugen bijkopen)

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:17
Hi,

Ik gebruik zelf 2 SCSI Quantum Atlas 10K schijven van 18,2 GB (10.000rpm). Tevens heb ik er een 13,6 Maxtor ATA/66, 7200rpm bijhangen. Alles werkt prima en voor het bewerken en capturen gebruik ik de DV500 van Pinnacle. Een A/V schijv callibreert idd niet, maar bij mij werkt het goed zo, dus heb ik vooralsnog niet van zulke schijven nodig.

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Ik zou ook gaan voor SCSI-2 bij voorkeur av.
Als je een UDMA gebruikt vergeet dat niet om een speciale fat cable daarvoor te halen anders draait nog maar op 30 i.p.v. 60 MB/Sec. 7200 rpm is denk ik wel een minimum.

Als scsi controller niet twijfelen en een Adaptec nemen.

Kijk voor de goedkoopste prijzen op pricewatch van tweakers. :O)

Verwijderd

Je kunt als het voor je vakantie video's is prima volstaan met een 7200rpm maxtor hardeschijf. Doe het zelf ook, zelfs met een van de eerste ata/66 schijven. Een WD13000.

Als je van plan bent meer te doen en je hebt een DV videocamera (of Digital8) dan is bovenstaande maxtor ruim voldoende. DV genereert een datastroom van 3.5 Mb/s en dat moet altijd wel lukken. De duitse C'T heeft de DV500 van pinnacle systems ook getest met een IDE schijf en dat ging perfect. Voor nog een artiekeltje over deze DV500 verwijs ik je door naar www.a2c.nl/news.htm

Uiteraard voor het professionele (lees dure) werk kan je natuurlijk niet onder SCSI uit, en dan wel een AV versie...

Veel plezier met monteren

Verwijderd

Een goede Ultra DMA schijf moet voldoende zijn. Ik heb DV-video gecaptured op een Quantum Fireball 13 GB UDMA33. De snelheid van die schijf was het probleem niet, de capaciteit echter wel. Immers, DV kost je wel 3,6 MB/s.

Ik heb op dit moment een Maxtor 7200 rpm UDMA66 schijf van 30 GB en die bied mij vooralsnog voldoende ruimte.

SCSI zal ongetwijfeld ook prima werken, maar het lijkt mij een beetje overkill om als amateur/thuisgebruiker zo diep in de buidel te tasten. Dan kun je nog beter wat extra geheugen kopen. Altijd makkelijk als je met veel data loopt te rotzooien.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

... als compromis tussen de dure scsi en de "trage" ide zou je ook een udma66 raid controller kunnen gebruiken met een stripe set van 2 udma66 7200rpm schijven.
in combinatie met NT4 en de Miro DV500 werkt dat goed genoeg.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:26
Nog eventjes en dan zijn de eerste 10000 rpm UDMA hd's er. De hele club producenten schermt er al mee (binnenkort zeggen ze).
Pagina: 1