Toon posts:

[DVD kopieren] DVDshrink pikt DTS niet

Pagina: 1
Acties:
  • 656 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een DVD te kopieren Dit wil echt niet lukken. Het probleem is dat-tie het DTS-geluid niet mee kopieert. Terwijl ik het voor het rippen wel heb aangevinkt!! Maar als ik na het rippen de files open is het vinkje weer pleite. Als ik dan ff de main movie afspeel met DVDshrink heb ik dus geen geluid. DVDshrink is een beetje eigenwijs en doet wat het zelf wil. Ook als ik eerst met DVD decrypter ga werken, wil het ook niet.
Ik heb het volgende geprobeerd:
DVDshrink
DVD Decrypter
www.google.nl
gathering.tweakers.net, ook de FAQ over DVD's kopieren
op meerdere computers geprobeerd
Instant copy: maar die kan niet overweg met data meer als 4.7 GB
DVD2one: Maar daarmee krijg ik foutmelding nl: Fout veroorzaakt in blah blah....... Verzenden/Niet verzenden. En ziet bovendien ook geen audiosporen. Dat kan volgens mij ook niet goed zijn.

Ik heb een dual layer schijfje dus dat is het probleem ook niet. Maar zover kom ik niet eens, omdat het rippen niet echt wil lukken zoals ik wil. Op het forum vond ik trouwens ook een tip dat ik DVDshrink niet op auto moet zetten of zoiets. Maar kan die optie nergens vinden.

Of is dit: http://www.doom9.org/index.html?/mpg/doitfast-guide.htm nodig voor wat ik wil? Lijkt mij niet toch de progs hierboven ondersteunen allemaal DVD9. Zou toch ook moeten werken?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:33
Probeer anders met Elby CloneDVD, ik heb het paar keer gebruikt en hij kan overweg met dvd9 maar of hij DTS mee kopieert weet ik niet zeker.

Ik zou zeggen probeer het.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je wel een DTS decoder op je PC zitten?
Speel de originele DVD eens af met DTS soundtrack, doet ie het dan wel?

Zo niet, dan heb je een DVD afspeelprogramma nodig als Cyberlink PowerDVD dat DTS kan decoderen. Niet de versie nemen die gratis bij een DVD-speler zit, want die speelt geen DTS af.
Ik zelf gebruik PowerDVD 5.0.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-02 18:28
Moet niet toevallig in edit-->preferences-->Stream selections op all types staan?

Verwijderd

Topicstarter
pinojo123 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:18:
Moet niet toevallig in edit-->preferences-->Stream selections op all types staan?
Iedereen bedankt voor de tips tot dusver. Stream selections staat bij idd niet op All types. Ik ga dat ff uitproberen, en dan meldt ik me weer hier. Mocht de tip niet helpen ga ik de andere gegeven tips ff uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Trasos schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:12:
Heb je wel een DTS decoder op je PC zitten?
Speel de originele DVD eens af met DTS soundtrack, doet ie het dan wel?

Zo niet, dan heb je een DVD afspeelprogramma nodig als Cyberlink PowerDVD dat DTS kan decoderen. Niet de versie nemen die gratis bij een DVD-speler zit, want die speelt geen DTS af.
Ik zelf gebruik PowerDVD 5.0.
Die streams op all types gezet. En als ik nu de files (die ik naar de HD geript hebt) open, staat DTS eindelijk wel aangevinkt. Maar afspelen in DVDshrink doet het nog steeds niet. Mogelijk kan DVDshrink geen DTS afspelen. Ga dus ff een DTS player zoeken om het daarmee te proberen. Zijn er ook gratis DTS spelers die de moeite waard zijn?

• pinojo123
DTS kan niet door shrink worden afgespeeld dit zal je op je standalone dvd speler moeten doen.
Kan volgens mij op bijna geen een pc.
Je hebt hier een speciale geluidskaart voor nodig dacht ik.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

pinojo123 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:53:
DTS kan niet door shrink worden afgespeeld dit zal je op je standalone dvd speler moeten doen.
Kan volgens mij op bijna geen een pc.
Je hebt hier een speciale geluidskaart voor nodig dacht ik.
Ehm. WinDVD en PowerDVD kunnen allebij DTS afspelen :) Alleen niet in de standaard versie zover ik weet.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• pinojo123
MST_Morpheus schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:11:
[...]

Ehm. WinDVD en PowerDVD kunnen allebij DTS afspelen :) Alleen niet in de standaard versie zover ik weet.
Klopt, ik was er niet helemaal zeker van.
Bedankt voor de tackel 8)7

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
en mn M-Audio kaart, kan ook gewoon DTS/AC3 enzo aan :), audigy volges mij ook...

Home Assistant Configuratie V&A

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

BiG-GuY schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:29:
en mn M-Audio kaart, kan ook gewoon DTS/AC3 enzo aan :), audigy volges mij ook...
Elke kaart dat geluid via een SPDIF door kan sturen kan DTS aan :) Dus het maakt niet uit of het een M-Audio, Terratec, Creative of een ander merk is :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als ik zo een SPDIF-kabeltje gebruik, heb ik dan geen speciale DTS player meer nodig? Kan ik het dan wel gewoon met WMP player? Gaat de DTS dan via de geluidskaart?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 01:47:
Ja maar als ik zo een SPDIF-kabeltje gebruik, heb ik dan geen speciale DTS player meer nodig? Kan ik het dan wel gewoon met WMP player? Gaat de DTS dan via de geluidskaart?
Zo'n SPDIF kabel gebruik je om een speakerset of een receiver digitaal aan te sluiten. Dat heeft niets met WMP te maken. De DVD software stuurt het DTS signaal door aan de DTS receiver of stuurt het uit via de PC speakerset. Zover ik weet ondersteunt WMP geen DTS.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu PowerDVD 6 Deluxe. DTS afspelen lukt nog steeds niet. Ik heb geen SPDIF-kabeltje. Dus ga het daar eerst ff mee proberen. Als de geripte bestanden (dus ook DTS) via de computer wel af te spelen zijn, betekent dat als ik ze brand het ook gewoon gaat werken straks? Of zijn er nog addertjes onder het gras m.b.t. DTS waar ik ff op moet letten tijdens het branden?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Kun je niet gewoon een RW fikken en dan kijken of het werkt :? Scheelt een hoop zoekwerk, hoef je geen kabeltje te kopen enz enz. :)

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:04:
Kun je niet gewoon een RW fikken en dan kijken of het werkt :? Scheelt een hoop zoekwerk, hoef je geen kabeltje te kopen enz enz. :)
Dual-RW schijfjes bestaan niet :*) Dus dat gaat een beetje moeilijk ;).

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Oke dan heb ik niks gezegd ;) Comprimeren naar 4.7 Gb is geen optie (al is het maar tijdelijk?).

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:45:
Oke dan heb ik niks gezegd ;) Comprimeren naar 4.7 Gb is geen optie (al is het maar tijdelijk?).
Al geprobeerd.... maar het comprimeren van die schijf gaat niet verder dan 5 GB. Zie mijn 1e bericht ;). Komt door de DTS. Maar alles is al opgelost. Ik heb de DVD met DVDshrink in DVD-9 formaat geript. En daarna gewoon de gok gewaagd. Hij brandde de dual-layer schijf zonder problemen. En na uittesten in de DVD-speler bleek die goed te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 23:13 ]

Pagina: 1