Middels PHP bied ik verschillende files (.doc, .ppt etc) ter download aan. Dat gaat prima. Je krijgt een scherm met de keuze om direct te openen in het bijbehorende programma, of op te slaan op schijf. Dit alles met onderstaande code.
Nu is gaat het binnen IE niet helemaal goed. Als ik het te downloaden bestand op schijf opsla en dan open heb ik geen probleem. Als ik direct kies voor het openen in het bijbehorende programma, dan geeft bijvoorbeeld Excel de melding dat hij het bestand niet kan vinden, terwijl het via FF wel goed gaat? Waar kijk ik overheen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| if ($fp = fopen($value -> location, "r")) { header("Content-Type: application/octet-stream"); header("Content-Length: " . $value -> size); header("Content-Disposition: attachment; filename=\"" . $value -> name . '.' . $value -> extension . "\""); @fpassthru($fp); } |
Nu is gaat het binnen IE niet helemaal goed. Als ik het te downloaden bestand op schijf opsla en dan open heb ik geen probleem. Als ik direct kies voor het openen in het bijbehorende programma, dan geeft bijvoorbeeld Excel de melding dat hij het bestand niet kan vinden, terwijl het via FF wel goed gaat? Waar kijk ik overheen?