Cooler vervangen zonder schade

Pagina: 1
Acties:

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Nu wou ik hier juist mijn nieuwe 2 swifttechs monteren, dus de oude standaard 2u passieve xeon koelingen vervangen door swifttechs,

nu zegt een vriend hier juist dat hij de koelers van zijn pc ook wou vervangen,
hij had hetzelfde probleem en krijg na de schroeven los geschroefd te hebben de koeler er niet af, hij zetter er wat kracht achter en had de cpu en al uit zijn socket mee getrokken.

Volgens mij komt het door de koelpaste die tussen de cpu en de koeling zit

Wat is de beste manier om geen schade toe te richten bij het vervangen van de CPU koeling??? ;(

It's just a matter of time...

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 16:56
De CPU een klein beetje laten warm worden door uw systeem even te starten (niet telang) dan zou het normaal gezien lukken

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 10:37

André

Analytics dude

Zet het hendeltje van de CPU open en haal alles er voorzichtig af, daarna heel voorzichtig de CPU weer van het koelblok afhalen.

• GregoryBE
André schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:50:
Zet het hendeltje van de CPU open en haal alles er voorzichtig af, daarna heel voorzichtig de CPU weer van het koelblok afhalen.
De koeling zit over het hendeltje, dus je kan hendeltje niet losdoen.

ps: Iemand al ervaring met klein beetje opwarmen van proc?

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

de cpu of het koelblok een beetje warm maken met een fohn of verf verwijder fohn ( die zijn een stuk warmer. Niet te lang natuurlijk want anders word ie te heet. Dan valt het oude koelblok er zo van af, of met een beetje hulp. Werkte ook bij mij, dell had ook een koeler op de cpu gelijmd maar op deze manier kreeg ik hem er zo van af.
succes verder, LyP0

ik voel me lekkaah !!!

• GregoryBE
hoe warm mag je gaan, want koelbloek is al mega heet, kan hem zelfs niet met mijn handen vast nemen, maar krijg hem nog steeds niet echt los ;(

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

probeer dan eens een schroeven draaier dussen de koelribben te steken en dan een beetje te draaien, dan draai je de verbinding tussen koelblok en cpu kapot ipv het er af te trekken met brute kracht. Wel proberen als het warm is natuurlijk gaat het iets makkelijker. Als ie er dan nog niet af krijgt dan weet ik het ook niet meer.

ik voel me lekkaah !!!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
GregoryBE schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:53:
[...]

De koeling zit over het hendeltje, dus je kan hendeltje niet losdoen.

ps: Iemand al ervaring met klein beetje opwarmen van proc?
Aanzetten van je systeem en 5 minuutjes wacht mag toch niet zo heel veel ervaring vereisen lijkt me.. .zeker als je de fan stil zet moet ie wel zo warm worden dat de koelpasta smelt

:X dat had ik dus op mijn XP1800+, de helft van de core was bedekt met een soort olie, de andere helft met pasta+olie, en allemaal pasta onder de core, maat goed dat ding werd wel een dikke 72 graden met die warme dagen :X

Je zou trouwens kunnen proberen met een aardappelschil/stanley-mesje tussen de heatspreader & koelbok te drukken. NIET DOEN ALS JE GEEN HEATSPREADER (MEER) HEBT. Dan crush je alleen je core :+ Duw dan alleen tussen de heatsink & groene/bruine gebeuren om de cpu.

Asl dat niet werkt kun je altijd nog grof geweld toepassen... wel zorgen dat je vast een nieuwe in de bestelling hebt :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Stappenplan:
  1. 10 minuten quaken
  2. pc uit zetten
  3. eerst het koelblok draaien, (schroevendraaier ertussen dit breekt het los, als het wat hardere pasta is , uitgedroogd bijvoorbeeld)
  4. En dan 'm er af halen (wel losschroefen of ijzer klipje los doen natuurlijk) Wel zó loshalen dat je hem RECHT naar boven doet, en dus NIET alleen links omhoog 'tilt' .

[ Voor 12% gewijzigd door Shuisman op 01-07-2005 18:32 ]

Pagina: 1