Bios updaten voor nieuwe processor??

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:03
Hallo,

Ik heb een P4PE moederbord van Asus. Nou las ik, dat ik als ik een P4 3.2Ghz processor wil installeren, ik waarschijnlijk mijn bios versie moet updaten, want zo wordt e.e.a. niet ondersteund (en inderdaad, hij doet niets en geeft allemaal piepjes bij het opstarten met de melding "system failure - CPU path"

Maar... waar vind ik mijn bios versie? Als ik opstart zie ik em niet; met F2 kom ik wel in de instellingen maar zie ik nergens de versie...??? Kijk ik scheel?

En wat zijn de risico's van updaten van het bios....??

BVD!!!

Verwijderd

De versie wordt meestal tijdens de POST kort weergeven. Druk op de Pause-knop om het beeld stil te zetten. Dit doet er echter niet veel toe, je moet gewoon de nieuwste versie erin flashen. Ik vraag me alleen af of je nog in DOS kan komen om de nieuwste BIOS erin te flashen...

Er zijn idd risico's. Ik heb mn eerste K8V ook verneukt door met EZFlash de nieuwste BIOS te flashen. Met AFUDOS ging het echter wel goed. Als je BIOS verkeerd is geflashed doet hij vaak helemaal niets meer. En nee, die leuke CrashFree BIOS feature werkte niet... Maar via DOS gaat het meestal wel goed. Blijf verre van Asus Update en/of Asus EZFlash als het enigszins kan.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 17:07 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:06:
De versie wordt meestal tijdens de POST kort weergeven. Druk op de Pause-knop om het beeld stil te zetten. Dit doet er echter niet veel toe, je moet gewoon de nieuwste versie erin flashen. Ik vraag me alleen af of je nog in DOS kan komen om de nieuwste BIOS erin te flashen...

Er zijn idd risico's. Ik heb mn eerste K8V ook verneukt door met EZFlash de nieuwste BIOS te flashen. Met AFUDOS ging het echter wel goed. Als je BIOS verkeerd is geflashed doet hij vaak helemaal niets meer. En nee, die leuke CrashFree BIOS feature werkte niet... Maar via DOS gaat het meestal wel goed. Blijf verre van Asus Update en/of Asus EZFlash als het enigszins kan.
Ik flash mijn bord altijd met Asus Update vanuit Windows (A8V Deluxe) en dat is nog nooit misgegaan..

Systeem Specs

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Bij mij al een aantal keer misgegaan. Ik ben niet de enige die bij DOS tooltjes zweert en een groot aantal mensen daarvan heeft daar goeie ervaringen mee ;-)

Onlangs bij m'n A8N-SLI Deluxe ook gehad... Ik moest er een Venice insteken, dan bootte hij pas, dan kon de nieuwe BIOS erop, en dan pas werkte mijn oudere Winchester erin 8)7

Verwijderd

Inderdaad, je kunt het beter vanuit windows doen. Mocht het mislukken kan je hem nog steeds hotflashen.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:27:
Inderdaad, je kunt het beter vanuit windows doen. Mocht het mislukken kan je hem nog steeds hotflashen.
En je hebt niet het risico van corrupte bios files op gare diskettes... Elke methode heeft wel z'n eigen voors en tegens, bios flashen blijft altijd risky (bij mij gelukkig nog nooit mis gegaan, keer op 6 geflasht onderhand).

public void ik()

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:23
Ik moet zeggen dat ik ook meer op DOS vertrouw. Als het niet goed gaat, kun je het gewoon nog eens opnieuw proberen (natuurlijk niet opnieuw opstarten!) en eventueel je oude BIOS er weer inflashen.

[ Voor 11% gewijzigd door Brent op 01-07-2005 18:44 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Maargoed, voor de TS: kan je wel in DOS komen om de BIOS te flashen?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

FreeDOS boot disk. Sim-pel.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

PMG FAQ :: Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?

Zoeken met Google :
Google :: bios flashen

Een site met veel informatie m.b.t. BIOS'en
Wim's BIOS

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Breepee schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:37:
Ik moet zeggen dat ik ook meer op DOS vertrouw. Als het niet goed gaat, kun je het gewoon nog eens opnieuw proberen (natuurlijk niet opnieuw opstarten!) en eventueel je oude BIOS er weer inflashen.
Waar slaat dat nou op? met windows oid kan je net zo goed opnieuw proberen. Mocht het mislukt zijn kun je alsnog de binary op een floppy zetten, dan vraagt hij er vanzelf om als je opnieuw opstart.
Pagina: 1