Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-11 17:15
Ik dacht dat Siemens zijn mobiele telefoon tak aan BenQ had gegeven...maar ze persen dit prachtige telefoontje er toch nog even uit! (met ook niet heel verkeerde specs)

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilmania.cz/Files/obrazky/art18/NoveSiemensy/SL75live/img00002.jpg

Specs:
http://www.club-siemens.net/mobiles/sl75/
LIVE PICS:
http://www.mobilmania.cz/...emensy/SL75live/index.htm

Ze zeggen hem in de winkels te hebben liggen voor €370 in Q3 (juli-sept)
Wat mij betreft, als ze het halen, ga ik deze met mijn abbo-verlening zeker kopen!
In 1 woord: PRACHTIG!

Verwijderd

niet verkeerd inderdaad, alleen waarom doen ze er nou $^&#@$T$E$% geen verwisselbaar geheugen in!! juist dan lopen ze (even) voor op Samsung en niet steeds achter de feiten aan.

Met 52mb heb je niets aan die ingebouwde mp3 speler

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 17:12 ]

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 17:33

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Prijs valt eigenlijk wel mee,
Met een 2 jarig abbo heb je 'm ongeveer net voor niks! (ligt er natuurlijk aan welke provider :+ )

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:14

jurma

simply connecting...

Vind hem veel op de Samsung D500 lijken, maar gelukkig zit er wel bluetooth in.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
Die witte ziet er wel stylish uit :)

alleen vind ik de menu's van Siemens telefoons niet fijn werken

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Mijn eerste gedachte: "hmm, samsung..."
Het ziet er wel aardig uit, maar niet echt als een siemens. Daarbij zit er wel eindelijk bluetooth op, maar weer geen infrarood...
Memoryslot is ook een groot gemis aangezien die er bij de SL55 al in zou komen dacht ik. Ook is de resolutie van het display vrij laag. Ik vind hem zijn prijs van €370,- niet rechtvaardigen. Kan je beter een samsung D500 of D600 voor halen.

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 14:51

ram.con

non-profit ram

Ik hoop dat ie wat beter 'glijdt' : openschuift, dat het degelijk voet, zoals bij de D500, dan de vorige slide-ups van siemens.

• eswa
Ik vind hem (veel) mooier dan de Samsungs. Ik ben allang blij dat hij er niet zo el-cheapo uitziet...€370 is inderdaad wel veel, maarja, ik heb het er wel voor over. (of dan icm een abbo). Ik vind Siemens telefoons erg prettig werken, en heb nog geen slechte ervaringen mee gemaakt.
En waar heb je infrarood voor nodig als je BT hebt?

Verder hoef ik niet persé zown memorykaart gat erin. Ik vind 52MB zat (ik heb nu een S65 met 32mb kaartje, en kan 150 foto's op de hoogste kwaliteit maken, vind ik zat). Ik ga hem toch niet als mp3speler gebruiken aangezien ik er al een met 5gb heb...

• eswa
http://mobil.idnes.cz/tel...050701_011852_telefony_jm
http://mobil.idnes.cz/tel...050705_234314_telefony_jm
Nog wat live pictures... :o

Ik denk dat ik de zwarte het mooist vind.

http://mobil.idnes.cz/fot...1_JM_SIE_HAMBURK_06_N.JPG
Hier zit op de zijkant een camera knopje...Nice, hoef je geen foto's meer te maken met een joystickje (zoals op mijn S65...redelijk irritant, gezien je het joystickje echt hard moet indrukken)

[ Voor 3% gewijzigd door eswa op 07-07-2005 15:48 ]

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Beetje anal probe vorm :o

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:23
Mis het extra geheugenslot wel i.c.m de MP3 speler. De S65 had wel een memoryslot, maar geen MP3 speler. IR heb ik toch niet echt nodig. BT daarentegen wel. Na mijn S55, S65 wordt het toch wel een S75 of SL75. Siemens telefoons zijn zo gebruiksvriendelijk, dus deze zal ook wel de dezelde menustructuur hebben. Maar een SL75 of S75?? Dan zou ik persoonlijk toch voor de S75 gaan. De SL75 ziet er wel iets beter uit, maar vind ik persoonlijk ook wat minder stoer (vrouwlijker).

Verwijderd

Het scherm is echt dun man als het ie opengeschoven, is dat wel bestand tegen normaal gebruik?
Plus dat de kwaliteit van het scherm er niet op vooruit gaat volgens mij.
Het ziet er dope uit, dat wel.

De vergelijking met de d500 lijkt me logisch, omdat samsung het openschuif idee gewoon heeft gestolen van siemens. Vind de sl75 er mooier uitzien dan de d500.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 14:53 ]

• eswa
Hij staat in de club-siemens.net webshop voor €440...
Shit, dat is toch wel erg duur. Hij zal nog wel wat in prijs dalen denk ik.
Nouja, in oktober maar kijken hoe duur die wordt. Ik heb nog een orange free €20 abbo dat in oktober afloopt. ( 2 jarig abbo verlenginkje er tegenaangooien dan, denk ik)

[ Voor 3% gewijzigd door eswa op 16-08-2005 00:03 ]

• eswa
Ik heb deze telefoon maar besteld met een abbonnementsverlening, anders kon ik totdat de SL75 uitkomt niet bellen en nu kan ik met mijn S65 gewoon door blijven bellen. Ze zeiden bij 2Call.nl dat ik hem nu krijg zodra ze hem hebben. Dus vol verwachting klopt mijn hart :)

Ik ben er nog niet achter wat het verschil is tussen de S en SL75 (iemand?) maar omdat ze niet heel veel zullen verschillen hier een reviewtje van een prototype van de S75:
http://forums.hardwarezone.com/showthread.php?t=1124269

En nog 3 nieuwe foto's op pagina 2 van deze thread:
http://forums.hardwarezone.com/showthread.php?t=1102722

Daarnaast komen er zowel in de S75 als in de SL75 ATI chips te zitten:
http://apps.ati.com/ir/Pr...d=105421&releaseID=734017

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Als ik Siemens' website mag geloven zit er zowel op deze als op de S75 geen voicedialing meer. Da's nou juist een functie die ik op m'n S55 met BT headset graag gebruik. Loop ik achter en is er allang een andere manier om zonder de telefoon aan te raken te bellen in de auto? Of heeft Siemens dit gewoon vergeten?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
Ik ben benieuwd hoe ver zo nu weer achter lopen met de kleursamenstelling in het toestel tot en met de sl65 zijn de kleuren gewoon brak van Siemens

• eswa
http://www.gsmhuis.nl/gsm...0&M5Referer=KieskeurigGSM
Hij is dan nog wel niet leverbaar (al zegt gsmhuis.nl van wel) maar ik wou toch even voor de geïnteresseerden hier meedelen dat ik hem voor €334,- bij deze gsmwebshop heb gevonden. Ik moet zeggen dat ik de prijs lager vind dan ik verwachtte (>€400), ookal is en blijft het veel geld.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hij is er nog steeds niet zegt Siemens Nederland over de telefoon, ze verwachten februari/maart.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Hij is er nog niet? Kunnen jullie mij dan vertellen wat ik hier op tafel heb liggen :D ?

Sorrie voor de kwaliteit van de foto's (webcam) als er interesse is wil ik wel foto's met een digitale camera maken :) .

Afbeeldingslocatie: http://www.dopkus.nl/got/SiemensSL75.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dopkus.nl/got/SiemensSL75-2.jpg

If I can't fix it, it ain't broken.

• eswa
Nice! Waar heb je hem gekocht? Ik heb hem namelijk al besteld bij 2Call.nl, maar ze hebben hem nog niet in stock. En ik wil hem nu toch ook wel es een keer hebben, zeker gezien nu weer die foto's van je! :9~

Verwijderd

eswa schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:22:
Nice! Waar heb je hem gekocht? Ik heb hem namelijk al besteld bij 2Call.nl, maar ze hebben hem nog niet in stock. En ik wil hem nu toch ook wel es een keer hebben, zeker gezien nu weer die foto's van je! :9~
leverbaar in duitsland

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:38
Mooie telefoon, jammer dat hij weer (net als alle voorgaande Siemens toestellen) net teveel achterloopt op de concurrentie (Nokia, SE & vooral Samsung) qua specs, 1.3Mp camera, geen uitbreidbaar geheugen, lage resolutie etc.

Ik heb nu nog een S55, maar als ik zou moeten kiezen zou ik toch sneller voor een Samsung D600 of SE W800i gaan.

• Suntoro
Ziet er goed uit. Toch wel mooi, maar persoonlijk na mijn S55 en S65 zou ik logischerwijs voor de S75 gaan. Kheb toch liever zo'n candybar dan zo'n slide-foon denk ik. Vind ik toch iets degelijker, en je kan extra geheugen in kwijt. Hoewel je dat toch niet echt nodig hebt, tenzij je een MP3 speler fanatiek gaat gebruiken.

Maar helaas weet ik niet hoe ik erover denk als mijn abbo afloopt. Kan met abbo-verlenging bij Telfort geen Siemens telefoons meer selecteren. Dan zal ik helaas naar Motorola of SE moeten kijken.

• Borizz
Inderdaad in Duitsland dus.
flipjevandejam schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:25:
Mooie telefoon, jammer dat hij weer (net als alle voorgaande Siemens toestellen) net teveel achterloopt op de concurrentie (Nokia, SE & vooral Samsung) qua specs, 1.3Mp camera, geen uitbreidbaar geheugen, lage resolutie etc.

Ik heb nu nog een S55, maar als ik zou moeten kiezen zou ik toch sneller voor een Samsung D600 of SE W800i gaan.
Ik had/heb ook een S55 en heb de SL75 om de volgende redenen gekocht:
  • Siemens telefoons zijn altijd heel degelijk (zo ook de SL75)
  • De menu structuur en de opties zijn erg fijn om mee te werken
  • Volledige controle over het bestandssysteem
  • Ik hoef geen telefoon met de allernieuwste dingen die vaak maar half werken, maar eentje die genoeg functies heeft (vooral agenda opties e.d.) die wel goed geimplementeerd en bruikbaar zijn.
  • Geluidskwaliteit is perfect bij bellen en bij het afspelen van MP3s vind ik het geluid ook erg goed via de speaker.
  • Telefoon is makkelijk te upgraden naar een nieuwere firmware (zoals altijd bij Siemens)
  • De unified inbox is erg handig, alle berichten komen binnen op één locatie
  • Ik heb hele goede ervaringen met de garantie van Siemens (2 jaar)
  • Als ik mooie foto's wil maken gebruik ik een digitale camera, voor andere foto's is 1,3 MP genoeg
  • Van de 'lage' resolutie heb ik helemaal geen last op zo'n klein schermpje (+ de accu gaat langer mee (Samsung D600 anyone?)).
  • Ik heb gekozen voor het design van de SL75 en ik gebruik de telefoon niet als MP3 speler dus uitbreidbaar geheugen is voor mij niet nodig. Maar de S75 Biedt dit wel en wordt ook standaard geleverd met een 128MB MMC kaartje.
  • Ik ben nog geen telefoon tegengekomen die er beter uitziet (maar dat is mijn smaak).
@RDX_Charade: Je kan je telfort abonnement gewoon verlengen met een cashback, zodat je geld terugkrijt en met dat geld kan je gewoon weer een andere (ook Siemens dus) telefoon kopen.

• eswa
Kan je misschien een klein reviewtje schrijven?
En nog wat foto's maken? (goeie? ;) ) Ook van naast je S55 ofzo.
Bij voorbaat dank :)

• W00fer
  • Niet online
Borizz wat was je kwijt aan geld voor deze phone als ik vragen mag ?
En op welke website heb je hem dan gekocht ?

• Borizz
Ik heb hem bij club-siemens.net gekocht, ik weet dat dat niet de goedkoopste is maar de service daar is echt perfect! Ik heb hem zonder BTW kunnen kopen, omdat ik een bedrijf heb dat scheelt ook weer ;) .

• W00fer
  • Niet online
Club-Siemens.net ken ik wel ja, heeft een Nederlandse ABN Amro bankrekening waar je gewoon op kunt storten, geen verzendkosten etc etc.

• Borizz
Inderdaad ik heb het overigens gewoon op hun duitse rekening nummer overgemaakt via het IBAN nummer, omdat ze dat liever hadden. Alleen als je klant bent van de ABN Amro willen ze eigenlijk dat je op die rekening betaalt, maar via het IBAN nummer ging het ook prima.

• eswa
Borizz schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:05:
Sorrie voor de kwaliteit van de foto's (webcam) als er interesse is wil ik wel foto's met een digitale camera maken :) .
Ik heb wel interesse! Zeker gezien het feit hij hier nog niet leverbaar is, en ik gok ook eind januari niet gaat halen...grmbl
Misschien kan je ook nog wat foto's met de eigen camera van de SL75 maken?

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50

Q-bone

Dusss...

borizz zeg je nou net dat de telefoon geleverd wordt met een 128mb mmc kaartje, maar die past toch helemaal niet in de telefoon? daar zit toch geen slot in? je bedoeld de s75 denk? lees ik ook net hoor :+

[ Voor 14% gewijzigd door Q-bone op 21-01-2006 20:32 ]

bla?

Verwijderd

Heeft er iemand al enig idee wanneer de SL75 nu echt in de winkel ligt in Nederland? Ik heb Siemens Nederland een mailtje gestuurd, begin januari, en toen kreeg ik als reactie dat het gewoon januari zou zijn. Op de website van Siemens staat ook nog steeds 'verkrijgbaar vanaf januari' :? ...

En ik zie dat de SL75 al wel in Duitsland via eBay te koop is, via onlinewinkels. Heeft er iemand de SL75 al gekocht via zo'n winkel (dus niet via de officiële online Siemens-shop)?

Ik heb echt hele goede ervaringen met Siemens, maar vind het nu wel erg slecht dat ze zelf niet lijken te weten wanneer ze die SL75 op de markt gaan brengen. Eerst was het derde kwartaal 2005, toen het najaar, nu is het eind januari... Ik zag dat Eswa de SL75 al in oktober bij 2call had besteld. Slechte beurt voor Siemens 8)7 .

Borizz, heb je al een reviewtje geschreven? Kan ik nergens vinden op internet namelijk. Lukte met de SL65 wel, maar ja, mijn mooie SL65 is gestolen, dus nu weer mijn inmiddels krakkemikkige SL55 |:(

• eswa
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:18:
Heeft er iemand al enig idee wanneer de SL75 nu echt in de winkel ligt in Nederland? Ik heb Siemens Nederland een mailtje gestuurd, begin januari, en toen kreeg ik als reactie dat het gewoon januari zou zijn. Op de website van Siemens staat ook nog steeds 'verkrijgbaar vanaf januari' :? ...

En ik zie dat de SL75 al wel in Duitsland via eBay te koop is, via onlinewinkels. Heeft er iemand de SL75 al gekocht via zo'n winkel (dus niet via de officiële online Siemens-shop)?

Ik heb echt hele goede ervaringen met Siemens, maar vind het nu wel erg slecht dat ze zelf niet lijken te weten wanneer ze die SL75 op de markt gaan brengen. Eerst was het derde kwartaal 2005, toen het najaar, nu is het eind januari... Ik zag dat Eswa de SL75 al in oktober bij 2call had besteld. Slechte beurt voor Siemens 8)7 .

Borizz, heb je al een reviewtje geschreven? Kan ik nergens vinden op internet namelijk. Lukte met de SL65 wel, maar ja, mijn mooie SL65 is gestolen, dus nu weer mijn inmiddels krakkemikkige SL55 |:(
Klopt idd, ik had hem in oktober besteld, en nog steeds niks erover gehoord. Ik begin me nu (ook) te irriteren aan die lange wachttijd. Het zijn zo te zijn dat er nogal wat fouten zitten in de firmware (http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=50806) en dat ze hem daarom nog even vast houden voor de rest van Europa. Maar laat dan iig even wat van je horen, en niet zoals Siemens nu blijkbaar op je mailtje heeft gereageerd dat het gewoon januari zou worden!

Verwijderd

Op de Engelse site www.gsmarena.com staat een berichtje van 25 januari van een Daniël uit Nederland die zegt dat hij bericht heeft gekregen dat ie de SL75 de volgende dag bezorgd zou krijgen. Ik heb hem gemaild om te vragen of ie hem heeft, of ie een reviewtje kan schrijven, en vooral: waar hij hem besteld heeft!!!

Nou, heb al reactie. Ging om een S75, en heeft hem nog niet, heeft bericht gekregen dat zowel de S75 als de SL75 in februari beschikbaar komen

Ik vind het juist bij Siemens minder erg als er wat bugs in de firmware zitten, omdat je bij Siemens de firmware zelf kunt uploaden. Als ik lees wat mensen allemaal moeten doen om bijvoorbeeld een Samsung bugvrij te krijgen (als ie al bugvrij te krijgen is...)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 14:45 ]

• Paquito
  • Niet online
Als ik naar het plaatje van borizz kijk zie ik dezelfde soort toetsen van de s55 die er na een half jaar afvallen. Vanwege dit voor mij geen Siemens meer.

Verwijderd

Raven- schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:32:
Als ik naar het plaatje van borizz kijk zie ik dezelfde soort toetsen van de s55 die er na een half jaar afvallen. Vanwege dit voor mij geen Siemens meer.
Hm, ik zie op het plaatje van Borizz geloof ik dezelfde toetsen als de SL55 had. Ik bel op dit moment weer met mijn oude SL55, omdat mijn SL65 gestolen is (op de rechtbank in Utrecht, hoe krijg je het voor elkaar 8)7). Mijn SL55 (heb ik echt al jaren) is een beetje gekrast en gebutst (ik laat hem per ongeluk af en toe stuiteren), maar doet het nog fantastisch. De toetsen heb ik echt nog nooit problemen mee gehad :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 08:33 ]

• eswa
Net een telefoontje gehad dat mijn SL75 aangekomen was, en hij is nu onderweg naar hier! Morgen komt ie binnen! At last...

Verwijderd

Gefeliciteerd Eswa! Hebt het met zo'n enorme wachttijd ook wel verdiend! Ben jaloers op je... :9~ Verwacht nu natuurlijk wel minimaal een kleine review van je hier! ;)

• eswa
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:50:
Gefeliciteerd Eswa! Hebt het met zo'n enorme wachttijd ook wel verdiend! Ben jaloers op je... :9~ Verwacht nu natuurlijk wel minimaal een kleine review van je hier! ;)
Ga ik je nog jaloerser maken! Hij ligt nu hier naast me op te laden! Oh wat is ie mooi zeg! _/-\o_ :9~ Ik kan er zo een uur naar kijken...
Ik heb nu geen tijd voor een review, maar zal proberen kort iets erover te zeggen.
Hij voelt heel stevig aan, en hij glijdt heel soepel open. Hij ligt echt heerlijk in de hand doordat ie zo rond is. De knopjes voelen ook erg solide aan, en vooral de nummerknopjes zijn lekker groot (in tegenstelling tot mijn huidige S65).
Nouja, over het design: een foto zegt meer dan weet ik hoeveel woorden, dus hierbij:
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/5544/0602021242416de.th.jpg
(let wel: genomen met mijn S65 camera)

• eswa
Een paar foto's:
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/5481/img0003ny.th.jpg
5 minuten geleden genomen, dus het licht is moeilijk (donker, lichtbron is een bureaulamp die er net boven hangt)
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/6306/img0054px.th.jpg
Donkere plek onder mijn bureau, met flits dus.

Wat ik er verder over kan vertellen...eh...
De menu's reageren sneller dan mijn S65. Ook het openen van plaatjes en muziekstukjes gaat sneller. Ik heb er nog geen mp3's op staan, ik heb hem ook niet om de mp3speler gekocht, dus ik zal er ook niet snel mp3's opzetten. Ook zit er geen headset of iets dergelijks bij, dus je zal een een of ander verloopstukje moeten kopen wil je met je eigen oordopjes luisteren, of ene headset.
Verder is hij wel gevoelig voor vingerafdrukken, maarja, je veegt ze er ook zo weer af.
En in de menu;s is het eerste wat me opviel qua toetsen dat je als je op het rode telefoontje drukt, je direct weer in het standaard scherm (met het achtergrondplaatje) komt. Op mijn S65 ging je alleen een keer 'terug' met dat knopje. Maar nu is dat vervangen door een softkey waarboven "Terug" staat.
Ik heb nog geen ervaring met bellen/gebeld worden en smsen. Wat me wel opviel is dat alle gegevens, adresboek en smsjes van mijn simkaart uit mijn S65 weg zijn.
Wat wel leuk is is dat je verschillende trillsignalen kan instellen. Zodat je kan voelen wat er is (wekker, vrienden, smsje).
Nouja, ik ontdek hem een beetje gaandeweg, en vergelijk vooral met mijn S65. Dus er zal nog wel meer volgen.

• Borizz
Sorrie voor mijn late reactie (net terug van een vakantie ;) ). Ik ga morgen proberen wat foto's te maken met de camera en wat foto's van de telefoon zelf te maken voor jullie. Wat het MP3 geluid betreft, ben ik daar zeer over te spreken. Het geluid wordt erg helder weergegeven (door de standaard speaker, ik heb er geen headset bij) en kan erg luid afgespeeld worden.

Over de toetsen kan ik verder zeggen dat deze veel degelijker aanvoelen dan die van mijn S55, ze zijn iets groter uitgevoerd en zijn makkelijk te bedienen, ze zijn dus zeker niet hetzlefde als van de S55!!
De bediening van het menu is zoals bij andere Siemens telefoons, alleen ga je met het rode telefoontje helemaal terug zoals Eswa al aangaf.

Ik hoop er morgen meer over te kunnen vertellen!

• Suntoro
@eswa en Borizz, blij dat jullie er zo enthousiast over zijn. Toetsen met dat randje zien er idd beter uit voor de bediening. Dat was bij de S65 toch een achteruitgang t.o.v. de S55. Die hadden ook een rand aan een kant. Echt fijner voor de vingers.

Ik heb ook niets liever dan Siemens, want ik ben toch nu toch nog erg tevreden over mijn S65 (na mijn S55). Scheelt echt dat je zelf nieuwe firmware kan installeren. Maar wat maakt de SL75 nu zoveel duurder dan de S75. Is het enkel het design (slide-mechanisme) of zitten er veel meer functies op. Ik kom er niet helemaal achter. Behalve dat juist de SL75 geen extra geheugen toelaat. Verder zitten er toch bijna dezelfde functies op?

Jammer dat ik nu een telefoon zou moeten kopen, wil ik wat anders. Abbo duurt jammergenoeg nog een jaar. Tegen die tijd maar kijken naar de S85 of SL85 of hoe BenQ-Siemens de opvolgers ook gaan noemen. Ik zie het wel tegen die tijd. Misschien maar geen abbo's voor 2 jaar meer afsluiten.

Maar _/-\o_ voor de SL75.

• eswa
RDX_Charade schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:07:
Ik heb ook niets liever dan Siemens, want ik ben toch nu toch nog erg tevreden over mijn S65 (na mijn S55). Scheelt echt dat je zelf nieuwe firmware kan installeren. Maar wat maakt de SL75 nu zoveel duurder dan de S75. Is het enkel het design (slide-mechanisme) of zitten er veel meer functies op. Ik kom er niet helemaal achter. Behalve dat juist de SL75 geen extra geheugen toelaat. Verder zitten er toch bijna dezelfde functies op?
Voor zover ik weet zit er niks meer op dan op de S75. Hij is gewoon zo veel mooier alleen! :9~
Hij voelt ook veel steviger aan dan mijn S65. Toen ik die weer ter hand pakte net voelde die toch wat plasticerig en rammelig aan (zeker als ie gaat trillen). Dat komt ook doordat er ruimte zit tussen het batterijklepje en de batterij op de S65.
Hij is wel vrij vingerafdrukgevoelig, merk ik steeds meer. En je zit vaak met je vinger voor de lens van de camera.
De menu's zijn soms iets anders dan de S65, maar tot nu toe vind ik ze alleen maar beter werken. Zo is nu bijvoorbeeld je inbox onderverdeeld in meerdere tapbladen (vandaag, data, sms, gemiste oproepen en organizer) zodat je per dag snel kan zien wat je gekregen hebt, of wat je nog moet doen. Zeer handig!
De grote knop ipv een joystick vind ik ook een vooruitgang, want ik moest altijd vrij hard op die joystick drukken, en vooral bij foto's nemen zorgde dat nog wel es voor bewogen foto's. Hier heeft de centerknop veel minder weerstand, en toch weer wel net genoeg zodat je niet alle kanten op schiet.
Alleen voor mensen met verschillende simkaarten, het batterijklepje is vrij lastig open te krijgen. Dat is ook wel als voordeel te zien, want hij vliegt er dus niet zo 1,2,3 af.
Ik heb gister ook nog een tijd zitten bellen ermee, en dat is ook prima. Hij houdt lekker vast, en het geluid is heel goed.
Als iemand verder nog wat wil weten, vraag maar raak! :)

• Borizz
Ik heb alvast wat foto's kunnen maken van de telefoon zelf met mijn digitale camera. Het viel nog niet zo mee om de foto's goed te krijgen i.v.m. het licht en de weerspiegeling van de telefoon zelf. Sommige foto's zijn wat wazig omdat ik de camera niet goed stil kon houden.

Afbeeldingslocatie: http://www.dopkus.nl/got/siemensSL75_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dopkus.nl/got/siemensSL75_02.jpg
De 2 broertjes naast elkaar :) .

Afbeeldingslocatie: http://www.dopkus.nl/got/siemensSL75_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dopkus.nl/got/siemensSL75_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dopkus.nl/got/siemensSL75_05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dopkus.nl/got/siemensSL75_06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dopkus.nl/got/siemensSL75_07.jpg
Je ziet hier de vingerafdrukken goed op het scherm, deze zijn er echter zo af te vegen en zijn voor mij in ieder geval niet hinderlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.dopkus.nl/got/siemensSL75_08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dopkus.nl/got/siemensSL75_09.jpg
Op deze foto kan je de verschillen in grootte goed zien van de verschillende generaties Siemens telefoons (M35 S55 SL75). De SL75 is ingeklapt nog iets kleiner dan de S55.

Afbeeldingslocatie: http://www.dopkus.nl/got/siemensSL75_10.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Borizz op 03-02-2006 14:35 ]

Verwijderd

Ik had de SL65 All Black, en vind het nu wel heel jammer dat de zwarte SL75 van die zilverkleurige toetsen heeft. Had hem mooier gevonden in een all black edition.
@eswa/borizz: Zie je er ook snel krasjes op?

• Borizz
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:59:
Ik had de SL65 All Black, en vind het nu wel heel jammer dat de zwarte SL75 van die zilverkleurige toetsen heeft. Had hem mooier gevonden in een all black edition.
@eswa/borizz: Zie je er ook snel krasjes op?
Ik vindt de zilverkleurige toetsen wel iets hebben, staat wel chique op zich ;) . Ik heb de telefoon nu meer dan een maand en ondanks dat ik er erg zuinig op ben is hij toch enkele keren gevallen. Er is echter nog geen enkele kras te zien op het hele toestel! Wat dat betreft is het dus een stuk beter dan bij mijn S55.

• eswa
Borizz schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:39:
[...]

Ik vindt de zilverkleurige toetsen wel iets hebben, staat wel chique op zich ;) . Ik heb de telefoon nu meer dan een maand en ondanks dat ik er erg zuinig op ben is hij toch enkele keren gevallen. Er is echter nog geen enkele kras te zien op het hele toestel! Wat dat betreft is het dus een stuk beter dan bij mijn S55.
Ik heb hem pas een paar dagen en kan daar dus nog niks over zeggen.
Ik vind die zilverkleurige toetsen juist ook wel mooi. Ik vind de zwarte door dat zilver ook mooier dan de egaal zilveren. (als je echt maar 1 kleur-telefoon wil hebben, kan je die nog doen).

Wat me wel opviel, en ik heb geen idee of dat bij andere telefoons ook zo is, is dat als ie in de oplader zit, trilt ie niet...Heel vaag!
Verder heb ik nog een vraagje voor Borizz over de organizer. Als ik daar een nieuwe afspraak inzet voor bijvoorbeeld vandaag, komt ie niet in de inbox onder het tabblaadje "organizer" te staan. Klopt dat? Zoja, hoe krijg ik daar dan wel te zien dat ik vandaag een afspraak heb?
Daarnaast heb ik nu een paar icoontjes op de lijn waar ook mijn klokje en datum heb staan. Eentje is een redelijk groot wekkertje (wat dus de wekker is, en dat klopt), maar daarnaast (links) staat een rood omlijnd geel tekentje met een 1 erin, met een heel klein wekkertje er schuin onder. Wat is dat? Het valt namelijk voor een deel over mijn datum heen.
Ik vind de camera vergeleken met mijn S65 iig op het scherm, een heel stuk beter. Vooral in wat donkerder gebieden. Ook kan je flitsen, wat scheelt, maar dat zie je niet goed op je scherm van te voren (wat vaak overbelichte foto's als resultaat heeft). Wat je wel kan doen, is de flits als zaklamp aanzetten (sneltoets: 5 geloof ik), en dan terwijl de zaklamp aanstaat, de camera opstarten.
Een negatief puntje. Het zenden van een smsje is wat onduidelijk. Als je je verhaal af hebt, en op verzenden drukt (na het telefoon nummer ingevoegd te hebben) wordt het scherm ietwat grijs, met een minuscuul icoontje onderin beeld, en als ie verzonden is gaat dat weg, en kom je in het "nieuwe sms" scherm...Zonder iets te zeggen als: "bericht verzonden" ofzo.

Ik vind trouwens die mensen die over de menu icoontjes zeiken echt miereneukers. Ze zijn echt prima, en veel mooier/leuker dan die ik op mijn S65 had.
Zo, dat mocht wel eens gezegd worden, vond ik! ;)

• Borizz
Dat de telefoon niet trilt in de oplader is heel normaal, dat is bij andere Siemens telefoons ook(in ieder geval bij mijn M35, bij mijn S55 zou ik het zo niet weten), dat is (denk ik) om te voorkomen dat hij van tafel/nachtkastje aftrilt als hij aan het opladen is.

Dat je afspraken niet onder het tabblad organizer komen te staan is inderdaad wel vreemd maar dat is bij mij ook zo, dus het is misschien een foutje in de firmware (ik draai nu versie 16) of het is ergens anders voor bedoeld.

Wat betreft het zenden van een sms vind ik het wel handig dat je niet hoeft te wachten totdat het bericht ook daadwerkelijk is verzonden, dit gebeurt gewoon op de achtergrond. Maar dat is voor iedereen verschillend denk ik, het zou duidelijker zijn als je even een melding kreeg te zien dat je bericht wordt verzonden op de achtergrond of iets dergelijks!

Om foto's te maken in het donker is het inderdaad makkelijk om even de zaklamp aan te zetten en dan een foto te maken dit levert nog best aardige foto's op! Met de flitser aan, wordt het in kleine ruimtes vaak erg overbelicht.

dat rood omlijn
eswa schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:01:
Daarnaast heb ik nu een paar icoontjes op de lijn waar ook mijn klokje en datum heb staan. Eentje is een redelijk groot wekkertje (wat dus de wekker is, en dat klopt), maar daarnaast (links) staat een rood omlijnd geel tekentje met een 1 erin, met een heel klein wekkertje er schuin onder. Wat is dat? Het valt namelijk voor een deel over mijn datum heen.
Dit icoontje geeft aan dat je vandaag een afspraak in je organizer hebt staan. Bij mij valt dit icoontje trouwens niet over de datum of tijd heen!
Ik vind trouwens die mensen die over de menu icoontjes zeiken echt miereneukers. Ze zijn echt prima, en veel mooier/leuker dan die ik op mijn S65 had.
Zo, dat mocht wel eens gezegd worden, vond ik! ;)
Daar ben ik het helemaal mee eens!

• eswa
Borizz schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:26:
Dat je afspraken niet onder het tabblad organizer komen te staan is inderdaad wel vreemd maar dat is bij mij ook zo, dus het is misschien een foutje in de firmware (ik draai nu versie 16) of het is ergens anders voor bedoeld.
Ik zit op 12, dus ja. Misschien idd in een latere versie. Want ik zou nu het nut van dat tabblaadje niet weten. Wanneer zou er dan wel iets komen te staan?
Borizz schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:26:Wat betreft het zenden van een sms vind ik het wel handig dat je niet hoeft te wachten totdat het bericht ook daadwerkelijk is verzonden, dit gebeurt gewoon op de achtergrond. Maar dat is voor iedereen verschillend denk ik, het zou duidelijker zijn als je even een melding kreeg te zien dat je bericht wordt verzonden op de achtergrond of iets dergelijks!
Tsja, als je het zo bekijkt is het idd wel handig. Ik wist het alleen niet, dus ik dacht steeds, is ie nou verstuurd, of niet...Je kan wel bij de instellingen in je inbox (menu=>berichten=>instellingen=>SMS=>Zendopties) een afleveringsbevestiging instellen. Maar ik had dat dus gedaan, en wat er dan gebeurt is het volgende:
smsje maken, telefoonnummer invoegen, zenden (grijs scherm, met dat kleine ding onderin). Dan komt ie weer in dat "Nieuw bericht maken" scherm, gaat trillen, speelt de "inkomend bericht" toon af, en that's it...Heel vaag.
Borizz schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:26:
Dit icoontje geeft aan dat je vandaag een afspraak in je organizer hebt staan. Bij mij valt dit icoontje trouwens niet over de datum of tijd heen!
Oh, ik heb nu de datum op DD.MM.JJJJ gezet ipv de ' / ' en dat scheelt net genoeg om te kunnen zien dat we in 2006 leven. :)

Verwijderd

Dat de telefoon niet trilt als hij aan de oplader zit, is denk ik meer vanwege het contact van het stekkertje. Zou me kunnen voorstellen dat dat trillen dan misschien schadelijk zou kunnen zijn ofzo. In ieder geval was dit ook zo bij de SL55 en SL65.

Fijn dat de telefoon niet te snel krassen enzo laat zien, wat dat zou wel erg zonde zijn.

De helemaal zilveren SL75 vind ik niet echt een optie, is wel heel erg standaard. :)

• eswa
Ik heb alleen een beetje problemen met de mp3's. Ik heb er een paar op gezet die ik misschien als ringtone wil instellen, maar bij alle mp3's komt ie niet verder dan 2 seconden. En als ik die dan instel als bijv. wekker, dan gaat als de wekker gaat, hij weer alleen de eerste 1 á 2 seconden afspelen...Weet iemand wat dit is?

• Borizz
Misschien een idee om de firmware te updaten? Die kan je gratis downloaden via www.siemens-mobile.com of www.benqmobile.com . Ik heb het probleem dat je beschrijft echter nooit gehad (ik heb firmware 11, 13 en 16 gebruikt), ik draai nu op 16 en dat vind ik tot nu toe de meest stabiele versie!

• Anakha
  • Laatst online: 20:32
FW22 staat nu op de website van BenQ. Weet iemand of er ergens een changelog van de verschillende FW-versies te vinden is?

• Borizz
Op de website van siemens/BenQ heb ik nooit een changelog gezien. Op de forums van club-siemens.com, wordt meestal wel gediscussieerd over de verschillende firmware versies!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Een vriendin van mij wil dit toestel graag aanschaffen, maar van alle kanten wordt dat ten sterkste afgeraden door de medewerkers van de telefoonwinkels.

Zijn er hier mensen die problemen ondervonden hebben met dit toestel?

Op het internet zijn er best lovende reacties namelijk. En bij de winkel hoeven ze het niet af te raden vanwege de kosten. DIe toestellen zijn allemaal gratis i.c.m. een abonnement.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Wat zijn de redenen dat ze het toestel afraden dan? Ik heb een jaar of 1,5 terug hetzelfde advies gehad bij het kopen van mijn Siemens SX1. De verkoper bij primafoon vond het een rampentoestel, terwijl op dat moment de firmware al erg stabiel was. Ik heb verder geen ervaring met de 75-serie van Siemens, misschien kun je op het club-siemens forum kijken voor informatie over problemen van de SL75 :) Bijvoorbeeld hier en in het complete subforum hier.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:20

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik weet in ieder geval dat de accu's van Siemens bovengemiddeld vaak brak zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Het werd afgeraden omdat het toestel zelf snel kapot zou gaan en dat de garantie waardeloos zou zijn.
Een van de verkoopsters vertelde dat ze Siemens vaak terugkreeg en dat ze die doorstuurde naar de fabrikant en dan net zo snel weer binnen kreeg zonder dat deze gerepareerd was.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• eswa
Hij is niet top-of-the-bill qua features, maar ik vind dat er geen mooiere toestellen op de markt zijn nu. De firmware is nog niet helemaal stabiel (kijk maar op het club-siemens forum topic: I just got my SL75 - first impressions & bugs!). Ik zelf heb er niet echt last van, al heb ik al wel enkele vastlopers gehad.
Overall kan ik zeggen dat het een prima toestel is, en de eventuele minpuntjes kan je wat mij betreft zo wegstrepen tegen het design...oh...;)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik vind 't werkelijk maar 'n cheap telefoontje qua uiterlijk en specs... :/

Ik zou 'm niet eens overwegen bij m'n abbo-verlenging ofzo: niks speciaals aan

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Otherside
  • Laatst online: 21-01-2024
Rhapsody schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:48:
Het werd afgeraden omdat het toestel zelf snel kapot zou gaan en dat de garantie waardeloos zou zijn.
Een van de verkoopsters vertelde dat ze Siemens vaak terugkreeg en dat ze die doorstuurde naar de fabrikant en dan net zo snel weer binnen kreeg zonder dat deze gerepareerd was.
Ach, dan is het in ieder geval wel snel.
Toen destijds (heel erg destijds....) mijn C35i kapot was (het was iets kleins), kreeg ik gewoon een nieuwe. Maar misschien duidt dat er wel op dat ze inderdaad niet zo goed zijn in repareren... :)

Ik ben inmiddels wel toe aan een nieuwe telefoon, alleen ik zit nog wel even aan een abo vast helaas. Zonder abo vind ik deze niet te betalen.
Alleen ik zit te twijfelen of ik na jaren wel weer terug moet gaan naar Siemens, vanwege het menu. Ik ben gehecht aan het Nokia-menu maar Nokia heeft tegenwoordig imo geen toestellen meer waar ik van ga kwijlen. En Siemens met de SL75 nu wel.
Is het menu van de SL75 (of iig de structuur en het idee) nog ergens vergelijkbaar met die van de M35/C35i?

De witte is het hipst, of ben ik de enige die dat vindt? Bovendien heb je dan (volgens mij?) ook niet zo'n last van vette vingers (afdruk that is).

[ Voor 35% gewijzigd door Otherside op 24-02-2006 14:31 ]

• Anakha
  • Laatst online: 20:32
Ik had eerst een S55, die is een keertje in reparatie gegaan vanwege een kapot toetsenbord (zoals zovele S55s), en dat werd door Siemens snel en netjes afgehandeld, mijn eigen toestel kwam met een mooi nieuw toetsenbord en zelfs een nieuw scherm (hoewel daar niets mee mis was, voor zover ik wist, op een paar mini-krasjes na) weer terug. Of de SL75 snel kapot gaat kan geen enkele telefoonwinkel-medewerker op dit moment al weten, daarvoor zijn ze pas te kort op de markt. Ik ben er in ieder geval voorlopig erg blij mee. Maar dat kan uiteraard nog veranderen, je weet 't nooit. :)

@Otherside:
Wat betreft vette vingers: ik heb de zilveren versie, daarop ben ik nog geen vette vingers tegengekomen, ik denk dat dat vooral een probleem van de zwarte versie is. En over de kosten van een los toestel: als je een beetje zoekt via eBay valt dat wel redelijk mee. Ik heb de mijne voor 200 euro weten te bemachtigen, nieuw in doos. De meesten (vooral via eBay-Duitsland) gaan voor rond de 225 euro weg.
Over het menu, ik vind het overzichtelijk en prettig, maar ik ben al jaren Siemens-menu's gewend; ik vind Nokia-menu's juist onprettig werken. Het enige waar ik erg aan moet wennen is dat de rode knop je nu niet meer 1 stap terugbrengt in het menu, maar helemaal naar 't begin. Op zich wel handig (want dat kon bij vorige modellen niet), maar even aanpassen als je 't al jaren anders gewend bent.

@CLB:
Je zou natuurlijk ook gewoon je eigen sig ter harte kunnen nemen...

• Borizz
Ik heb mijn siemens S55 twee keer opgestuurd naar Siemens met het bekende probleem van de toetsen die los kwamen te zitten.. Beide keren kreeg ik de telefoon gemaakt en wel na ongeveer een week weer terug!

Dat is ook 1 van de redenen waarom ik nu de SL75 heb gekocht, de goede garantie van Siemens! Ik heb echt weinig problemen met vastlopers op mijn SL75 (alleen op het begin met firmware 12, nu is er ondertussen FW 22... ) en ik vind het echt een mooi en fijn toestel! Dat verkopers het toestel afraden vanwege de slechte garantie en dat ze te snel kapot gaan lijkt me echt onzin. Bij mij staat Siemens nog voor degelijkheid en goede garantie in ieder geval!

• eswa
Inderdaad, ik vind meestal de Siemens telefoons wat steviger aanvoelen dan de andere. Zo ook deze SL75, die ik zelfs veel steviger vind aanvoelen dan mijn S65. Ik heb de zwarte versie, en daar heb ik idd wel last van vingerafdrukken enzo, maargoed, die veeg je er zo vanaf.

• Otherside
  • Laatst online: 21-01-2024
Anakha schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 21:25:
@Otherside:
Wat betreft vette vingers: ik heb de zilveren versie, daarop ben ik nog geen vette vingers tegengekomen, ik denk dat dat vooral een probleem van de zwarte versie is. En over de kosten van een los toestel: als je een beetje zoekt via eBay valt dat wel redelijk mee. Ik heb de mijne voor 200 euro weten te bemachtigen, nieuw in doos. De meesten (vooral via eBay-Duitsland) gaan voor rond de 225 euro weg.
Over het menu, ik vind het overzichtelijk en prettig, maar ik ben al jaren Siemens-menu's gewend; ik vind Nokia-menu's juist onprettig werken. Het enige waar ik erg aan moet wennen is dat de rode knop je nu niet meer 1 stap terugbrengt in het menu, maar helemaal naar 't begin. Op zich wel handig (want dat kon bij vorige modellen niet), maar even aanpassen als je 't al jaren anders gewend bent.
Yep, geloof ik inderdaad, dat 't bij de zilverkleurige versie ook meevalt. Het is een kwaal van de meeste (alle? ;p) glanzende zwarte materialen.
Mooi, bij Nokia is het altijd al zo dat je met de rode toets naar het begin gaat :)
En +/- €200,- valt best mee, ik vraag me af of het toestel ook bij een prepaid kaart te krijgen is en wat hij dan kost. Zal niet zo gek veel schelen.

• eswa
Mensen, ik raad niet aan om te updaten naar Fw22! Ik heb het gedaan en heb nu verschillende problemen. (om maar iets te noemen, ik kan niks meer per bluetooth verzenden, dan loopt ie vast....)
Daarnaast is me digitale standby-klokje nu zwart op wit, in plaats van wit op zwarte achtergrond. Met een zwarte SL75 is dat veel mooier.

Op club-siemens.net zijn er ook verschillende andere users die er ook problemen mee hebben...Dus ik zou wachten op een latere versie.

Verwijderd

Ik ben nu echt even bezig met oude koeien uit de sloot halen, maar toch heb ik even wat advies nodig.
Sinds twee weken ben ik de trotse eigenaar van deze telefoon. Soms vastlopers, maar over het algemeen ben ik tevreden.
Wat er nu aan de hand is is echter minder waanzinnig. Net is mijn telefoon voor het eerst gevallen (van bureau). Nu wil het klepje niet meer open. De val was niet hard, iig iets wat met mijn vorige telefoons allemaal tientallen malen hebben overleefd :P )
Mijn vraag is nu echter, hoe verkoop ik dit in de orange shop. Als ik botweg zeg dat ik mijn telefoon op de grond heb laten pleuren is dat nou niet echt een ideale opmerking ivm garantie enzo, ookal vind ik dat een telefoon dit wel aan moet kunnen...
Iemand tips/ervaring met een kapotte slider?
Alvast bedankt (en sorry voor de gigantische bump :P)

edit:
op de orange site staat:
Er zijn wel een aantal voorwaarden verbonden aan de garantie:

* Het product mag niet beschadigd zijn door een val of door water.
* Het product mag niet ouder zijn dan 1 jaar. Als begindatum geldt de datum op de originele kassabon.
* er mogen geen achterstallige betalingen zijn, ouder dan de laatste rekening.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 17:54 ]

• Borizz
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:31:
Ik ben nu echt even bezig met oude koeien uit de sloot halen, maar toch heb ik even wat advies nodig.
Sinds twee weken ben ik de trotse eigenaar van deze telefoon. Soms vastlopers, maar over het algemeen ben ik tevreden.
Wat er nu aan de hand is is echter minder waanzinnig. Net is mijn telefoon voor het eerst gevallen (van bureau). Nu wil het klepje niet meer open. De val was niet hard, iig iets wat met mijn vorige telefoons allemaal tientallen malen hebben overleefd :P )
Mijn vraag is nu echter, hoe verkoop ik dit in de orange shop. Als ik botweg zeg dat ik mijn telefoon op de grond heb laten pleuren is dat nou niet echt een ideale opmerking ivm garantie enzo, ookal vind ik dat een telefoon dit wel aan moet kunnen...
Iemand tips/ervaring met een kapotte slider?
Alvast bedankt (en sorry voor de gigantische bump :P)

edit:
op de orange site staat:
[...]
Vastlopers zijn te verhelpen met het updaten van de firmware (die kan je downloaden vanaf www.benqmobile.nl). Ik heb alleen vastlopers gehad met firmware versies kleiner dan 20 volgens mij (ik draai nu op 39).

Wat bedoel je met het klepje? Bedoel je daarmee de slider, of het klepje aan de achterkant waar je de batterij eruit kan halen? Ik heb deze telefoon nu bijna een jaar en heb ook weleens moeite gehad met het openen van het klepje waar de batterij achter zit, maar na een tijdje prutsen kwam ie toch wel los.

Met de slider heb ik nog geen enkel probleem gehad, terwijl mijn telefoon toch ook al wel een aantal keren is gevallen! Dit zou die toch wel moeten overleven. Wat betreft de garantie, je hebt hem zelf laten vallen dus zeggen dat er iets anders gebeurd is zou niet helemaal eerlijk zijn, er staat niet voor niets in de voorwaarden dat dat niet gedekt wordt. Maar ik denk dat je het klepje met wat gepruts wel open kan krijgen.

Verwijderd

nee het gaat dus om de slider, deze gaat ineens veel stroever open, met veel meer weerstand. Eerst wou ie zelfs helemaal niet open zonder kracht te zetten, daarna ging het iets beter, maar je hoort ook echt dat er ergens wrijving is ofzo, aan het geluid tijdens het schuiven. Er valt mee te werken, maar t is niet ideaal.

Over de firmware: ik heb een orange telefoon, met daarop oprange firmware.. daar zit van alles extras bij en ik denk dat dat dan ook verdwijnt, ben er nog niet over uit wat ik belangrijker vind...

• eswa
Mijne is ook meerdere keren al gevallen (waarvan zelfs 1x toen ik op de fiets aan het smsen was, knetterhard op het stenen fietspad) maar naast een paar butsjes heeft ie niks. Nou is alleen nadat ie 1x van me bureau is gevallen het knopje op het batterijklepje afgebroken. Gevolg is dat ik niet meer bij de batterij kan komen. Zijn die batterijklepjes nog ergens los te bestellen?

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 13:52
Zo,even een vraag over de de software updates voor de sl75.
Nu benq geen support meer geeft op deze "siemens" phones, hebben ze gelijk ook de software updates (firmware) maar van de site gehaald.
heeft iemand nog een SW update met Lg1 talen pakket ?

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

• Borizz
jivemen schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:23:
Zo,even een vraag over de de software updates voor de sl75.
Nu benq geen support meer geeft op deze "siemens" phones, hebben ze gelijk ook de software updates (firmware) maar van de site gehaald.
heeft iemand nog een SW update met Lg1 talen pakket ?
Ik heb de update naar de laatste versie die beschikbaar is geweest (versie 39) via de website. Wat het precieze talenpakket is weet ik niet, maar Nederlands zit er zowiezo in , mijn subversie was volgens mij A100.

• jivemen
Hey Borizzz die wil ik wel van je hebben,kan ik hem ergens downen bij je?
alvast bedankt. ;)

• Borizz
jivemen schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 22:08:
Hey Borizzz die wil ik wel van je hebben,kan ik hem ergens downen bij je?
alvast bedankt. ;)
Yep, klik hier, laat het me wel even weten als je hem binnen hebt.. Dan verwijder ik hem weer van de server :) .

• jivemen
Geweldig Borizz! bedankt, naar heel wat gegoogle niks gevonden met NL menu,maar nu wel.
nogmaals bedankt. ;)

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-11 19:47
Zou iemand misschien de nieuweste firmware voor mij kunnen uploaden? Ik kan namelijk nergens eentje vinden waar een nederlandse taalpakket bij zit.

Mvg,

Damir

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als deze hetzelfde werken als de CX-siemensen, dan moet een A20* firmware nederlands aan boord hebben.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Plisson
CyBeR schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:57:
Als deze hetzelfde werken als de CX-siemensen, dan moet een A20* firmware nederlands aan boord hebben.
Dat snap ik ff niet :P

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alle firmwares hebben een 'typenummer'. Typenummers beginnend met A20X hebben nederlandse vertalingen. Dat geldt iig voor de CX65, M65, SL65 en CX75.

• Plisson
Ik heb op http://www.siemensmania.cz/firmware.php dus die firmware gevonden (47) maar ik weet dus niet zeker of daar nederlandse taal tussen zit. En wat is nu het verschil tussen de officiële update en de WinSwup?

-EDIT-

Ik heb intussen FW52 kunnen installeren op mn mobiel maar nu zit ik weer met een probleem... T9 ontbreekt bij deze FW :S Is er een mogelijkheid om T9 erop te krijgen ?

[ Voor 30% gewijzigd door Plisson op 08-06-2007 15:22 . Reden: nieuwe info erbij ]

Verwijderd

Ik geef dit topic maar even een schopje in de hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb al sinds november een siemens SL75. Ik heb hier al die tijd al ontzettend veel problemen mee ondervonden, maar vandaag spande de kroon.

Toen ik mijn SMS geheugen probeerde te wissen (wat normaal gesproken al een pure hel is, omdat mijn telefoon daar 5 minuten voor nodig heeft ofzo) liep het aparaatje vast, en zag ik ook een ander scherm dan normaal tijdens het wissen van smsjes. Omdat er gedurende lange tijd niets gebeurde heb ik de accu er maar uit getrokken en het ding opnieuw opgestart. Toen bleek niet alleen het sms geheugen leeg, maar ook heel mijn telefoonboek. Probeerde ik nieuwe entries aan te maken dan kreeg ik een foutmelding.

Omdat alles toch al weg was, besloot ik maar eens gebruik te gaan maken van de format functie in het menu, in de hoop dat dingen blijvend zouden verbeteren. Voor een deel lukte dit: alles werkt nu weer, en een stuk sneller. Een hele schok was het echter dat t9 nu niet meer aanwezig is op mijn telefoon.

Omdat BenQ/Siemens zo'n waanzinnig klantvriendelijk bedrijf is, zijn ondanks alle firmware versies en support van de site gehaald. Mijn vraag is dan ook of iemand mij aan de bestanden zou kunnen helpen die nodig zijn voor de engelse en nederlandse T9, en/of een actuele firmwareversie...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:31:
Omdat BenQ/Siemens zo'n waanzinnig klantvriendelijk bedrijf is, zijn ondanks alle firmware versies en support van de site gehaald. Mijn vraag is dan ook of iemand mij aan de bestanden zou kunnen helpen die nodig zijn voor de engelse en nederlandse T9, en/of een actuele firmwareversie...
T9 stonden nooit in de firmware, dat is onderdeel van 't base file system. Als je daar een beetje naar googlet is dat ook wel te vinden, meestal op oost-europese sites.

• Borizz
Ik heb hier nog wel een SL75 liggen met de juiste T9 bestanden (iig Nederlands) erop, als je het nog niet gevonden hebt wil ik deze week best een keer voor je kijken of ik ze eraf kan halen.

• jivemen
Ik zal de laatste firmware nog even posten sl75 versie 39 NL

Linkje
Have fun :)

• Plisson
jivemen schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:32:
Ik zal de laatste firmware nog even posten sl75 versie 39 NL

Linkje
Have fun :)
Zit daar wel de nederlandse T9? Want ik heb namelijk fw52 in het nederlands maar daar zit dus geen t9 bij :(

• eswa
Ik heb voor een paar euro een 1700mAh batterij op de kop getikt, onwetend van de mogelijke gevolgen (ontploffen en doorbranden enzo). Is het erg gevaarlijk voor het leven van mijn telefoontje als ik em erin doe?
(deze: http://cgi.ebay.nl/1700mA...geNameZWD1VQQcmdZViewItem)

[ Voor 4% gewijzigd door eswa op 28-08-2007 12:59 ]

• jivemen
Je kan hem er rustig instoppen, maar zoals je inmiddels wel gemerkt hebt gaat de tel niet veel langer
mee. hier komt nog even een linkje voor de originele software update in NL versie.
Sl75-versie39NL

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

eswa schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:07:
Ik heb voor een paar euro een 1700mAh batterij op de kop getikt, onwetend van de mogelijke gevolgen (ontploffen en doorbranden enzo). Is het erg gevaarlijk voor het leven van mijn telefoontje als ik em erin doe?
(deze: http://cgi.ebay.nl/1700mA...geNameZWD1VQQcmdZViewItem)
Denk je echt dat die hakkietakkie fabrikant wel 1700mAh in zo'n accu kan stoppen als Siemens dat niet kan? Daarnaast zullen alle mogelijke beveiligenen eruit gehaald zijn.

Doe mij gewoon altijd maar een originele accu....

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1