[XP] Sysprep: terugzetten image en keyb/mouse werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Topicstarter
Ik heb op een compaq D3d desktop model een image gebouwd met oa windows XP, software, etc etc. Daarna sysprep gedraaid. Toen de ghost file op een compaq D330 microtower gezet. dat werkt prima. drivers geupdate, waaronder de netwerk kaart, grafische kaart en geluidskaart. daarna opnieuw sysprep gedraaid. Toen heb ik de ghostfile op een compaq DC7100 gezet. het leek toen goed te gaan met het opstarten van windows. het inlog scherm kwam in beeld.

nu komt het, de muis en toetsenbord werken simpelweg NIET!. heb in de sysprep.inf file al meerdere pnp drivers voor muis en toetsenbord gezet. ik sysprep met -pnp. dat ie dus plug and play opnieuw detecteerd. maar nee het maakt niet uit. geen muis en toetsenbord.
heeft iemand hier ervaring mee. want ik word er aardig gek van.

8)7
bij voorbaat dank

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens in safemode te booten? Werkt het dan wel? :)

Verder - ik haal even 'probleem' uit je topic titel en vul hem wat aan, dat maakt je topic titel miscshien wat interessanter :P

• pyravex

pyravex

Topicstarter
safe mode geprobeerd. maar maakt niet uit.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah, ik weet niet in hoeverre de D330 en DC7100 van elkaar afwijken qua hardware, maar in feite is het zo dat images voornamelijk gebruikt dienen te worden op dezelfde hardware dus ik gok dat je probleem daar zit :)

Je zou kunnen kijken wat het verschil is tussen een 'geghoste' installatie en een normale installatie wat betreft device drivers e.d.? :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je een usb muis hebt kun je deze opnieuw aansluiten en 't werkt (of zou moeten werken :P).

• pyravex

pyravex

Topicstarter
USB Muis werkt ook niet....

geen een muis USB/PS/2 werkt :S

het lijkt mij ook dat een standard muis muis driver geen verschil moet maken of die nou op de ene HP machine of de andere geinstalleerd is...

iemand nog een idee??
we komen er nu echt niet meer uit...

• pyravex

pyravex

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 08:56:
Mjah, ik weet niet in hoeverre de D330 en DC7100 van elkaar afwijken qua hardware, maar in feite is het zo dat images voornamelijk gebruikt dienen te worden op dezelfde hardware dus ik gok dat je probleem daar zit :)

Je zou kunnen kijken wat het verschil is tussen een 'geghoste' installatie en een normale installatie wat betreft device drivers e.d.? :)
Het klopt idd dat een ghost meestal op de zelfde type hardware gezet moet worden.
maar als je de sysprep.ini file aanpast en met de optie -pnp uitvoerd dan scant de sysprep op nieuwe hardware en installeerd deze hardware als je de drivers geinstalleed zijn in de sysprep.ini
Dat zijn ze, en nog werkt het niet.
8)7
we kunnen nu wel een intel image op een via chipset zetten maar niet van een Intel 865 naar een 915 :? :? :?

Tis een intel 865 vs een 915 chipset, op de 865 werkt ie prima de 915 vertikt ie het.

Pagina: 1