Toon posts:

[NET] Default Button in UserControl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag als een gebruiker op enter drukt, dat er dan op een bepaalde button geklikt wordt.
Ik heb op de hoofdpagina een zoekknop die de focus heeft. Ik doe hiervoor niks, maar als ik op enter druk dan voert het programma de code uit achter de knop. Nu heb ik een login usercontrol waar ook een button staat. Als ik op enter druk, dan wil ik dat hij code achter de login button uitvoert, ipv de zoekknop. Nu ben ik al een paar uurtjes bezig en dit probleem is heel erg irritant. Ik gebruik hiervoor de <asp:button>
Ik heb het volgende geprobeerd:

Page.RegisterHiddenField("__EVENTTARGET", "btnLogin");
Dit voer ik dan uit als de usercontrol geladen is, en dit werkt niet. De parameter wordt in de html source wel goed gezet, maar als ik op enter druk dan klikt ie op de zoekknop.

Ik heb ook geprobeerd de tabindex te zetten, maar dit werkt ook niet.
Ik heb ook verschillende javascript functies geprobeerd, die uitgevoerd wordt als er een keydown event is op een tekstvak, maar dit werkt ookt.

Heeft iemand een idee?

alvast bedankt.

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-03 21:36
Hier deze: http://www.metabuilders.com/Tools/DefaultButtons.aspx. Geen idee wat ie doet maar het werkt wel.

Cuyahoga .NET website framework

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 07:31

Swerfer

Hmm...

Ik heb toevallig gisteren ook zo'n situatie gehad. Ik heb dit afgevangen door bij de asp textbox een OnTextChanged event te laten verwijzen naar dezelfde sub als die bij de button OnClick hoort.

Een probleem wat ontstaat als je de text in de textbox wijzigd, en dan op de button klikt, dat de sub dan 2 keer wordt aangesproken. Namelijk van de button OnClick en de textbox OnTextChanged!

Dit kan dus problemen geven...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel, en sorry voor de late reactie