1 Dooie pixel of toch niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Beste Tweakers ik heb de search net gebruikt voor dode pixels en kon ergens niet wijs uit worden.

Hier volgt het verhaal:

Ik heb eergisteren een Acer laptop gekocht toen ik thuiskwam direct alles op dode pixels gecontroleerd. (ivb met een andere acer laptop die alleen maar dooie pixels had :r .)

Dus er zat niks in gelukkig maar....

Maar ik was net alien vs predator aan het kijken... en wat zie ik tot mijn grote verbazing in de zwarte randen, een klein blauw lichtpuntje echt miniscuul :| ...
Dus ik dacht eerst stof maar nee dat was het niet ik ga terug naar mijn desktop en test alle kleuren.

Nu het gekke hij licht alleen op bij heel donker grijs of zwart :? .

Andere kleuren rood, groen, blauw hij licht gewoon in de juiste kleur op.

Dus moet ik dit nou als een hot subpixel ervaren ofzo...

En nog mooier zou ik er mee terug gaan aangezien mediamarkt 14 dagen omruilgarantie heeft op dode pixels. (ik zeg er wel bij dat ik er wel schijtziek van word om nog een keer terug te gaan voor een dode pixel want dan is dit de 2de KEER :( .)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Je kan zelf beslissen, irriteer je je aan die pixel of zie je hem amper?

offtopic:
Denk anders ff aan mij, met mijn 19"iiyama diamondtron CRT, 2 zwarte lijnen midden dor het scherm, de zogenaamde schaduw van het binnenwerk, ziet er dus uit als 2 lijnen over de volledige breedte die dood zijn...

Maja, ik zie ze niet eens meer...

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-07 22:35
Ik zou er mee terug gaan, want zou me dood ergeren aan de ding :P

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

geen stofje in je oog? =)

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49

liberque

Vrijzinnig!

Ik zou Mediamarkt voor gek verklaren als ze hem om een subpixeltje die niet eens in het zicht zit en bijna nooit zichtbaar is zouden omruilen. Sterker nog; ik zou jou voor gek verklaren omdat je een notebook ervoor in de plaats kan krijgen die opeens wel volledige dode pixels heeft.

[ Voor 34% gewijzigd door liberque op 01-07-2005 16:19 ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Dark Master
liberque schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:17:
Ik zou Mediamarkt voor gek verklaren als ze hem om een subpixeltje die niet eens in het zicht zit en bijna nooit zichtbaar is zouden omruilen. Sterker nog; ik zou jou voor gek verklaren omdat je een notebook ervoor in de plaats kan krijgen die opeens wel volledige dode pixels heeft.
Ik weet niet of je het weet, maar mediamarkt die heeft 14 dagen omruil garantie hoe gek je de reden ook maar kan bedenken |:( ....

Daarbij kwam mijn vraag of ik het nou onder een dode pixel moest verstaan of niet?

En Tja ik irriteer me er niet echt aan omdat die alleen maar op een zwarte achtergrond te zien is en hij is echt superklein...

Dus omruilen doe ik denk ik toch niet tenzij er meerdere dode pixels verschijnen....

[ Voor 24% gewijzigd door Dark Master op 01-07-2005 17:14 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is idd ws. een oplichtende subpixel. KLopt heel goed dat je het alleen bij bepaalde kleuren ziet, want bij zwart bijv. moeten alle pixels uit worden gezet en bij wit alles aan. Daarom valt het bij zwart wel op en bij wit (en andere kleuren waar die kleur subpixel gebruikt wordt) niet.

• Dark Master
mmm... oke dan dan weet ik dat, ik dacht trouwens dat die subpixels bijna niet voorkwamen...

Typisch dat ik het wel weer heb |:( .

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ach, ik heb er ook 1 op mn iiyama e435. Het is zo'n klein puntje die je alleen bij blauw/zwart ziet, dat ik me er niet aan stoor. Sterker nog, ik moet echt zoeken waar ie ook alweer zat.

Zo te horen is het bij jou ong. hetzelfde, dus dan zou ik het maar gewoon zo laten. Maar die keus moet je natuurlijk zelf maken ;)

offtopic:
En bij mediamarkt heb ik ook niet zulke beste ervaringen met TFT's. Eerste exemplaar bleek een stoffig showmodel te zijn in een andere kleur dan op de doos vermeld stond. Direct omgeruild en met de verkoper gecheckt of bij een ander exemplaar de doos nog dicht zat en het de goede kleur was etc. Eenmaal thuis aangekomen bleek alles toch best slordig ingepakt en ontbrak de stroomkabel. Toch ff geprobeerd en allemaal dooie pixels :( Dit bleek dus gewoon een geretourneerd exemplaar oid te zijn. Dus daarna wéér terug naar MM. Toen kreeg ik uiteindelijk wel een goede. Alleen dat dode subpixeltje viel me na grondig checken op. Maarja, ik had geen zin om daar weer mee terug te gaan :P Grote kans dat ik dan weer een exemplaar meekreeg waar weer iets anders mis mee was....

[ Voor 58% gewijzigd door Palomar op 01-07-2005 18:33 ]

• Dark Master
Hahaha ja nee je hebt gelijk ik moet ook echt zoeken hoor ;) ...

Maar toch iedereen zou liever een dood pixel vrije tft willen hebben toch O-) ...

Maar dit is de nieuwe aspire lijn van acer dus mijn laptop was perfect ingepakt en spik splinternieuw dus geen slechte ervaringen met mediamarkt so ever....

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-07 16:41
Ik zou zowiso terug gaan. Want dode pixels kunnen zich voortplanten ;) (dat kan, maar niet altijd) Zo heb ik ook ooit een nieuwe tft gekocht, met 3 a 4 dode pixels, en de volgende dag(en) waren het er al 10 geworden :P

Verwijderd

De vraag is eerder of je hem uberhaupt kan terug brengen. Mijn VAIO heeft ook 1 dode pixel maar alleen bij 5 dode pixels wordt deze vervangen. Wat ik heb begrepen is dat deze pixels zich niet verder uitbreiden. De enige manier waarop je dit kan voorkomen is in de winkel vragen of ze hem willen aanzetten en controleren...
Pagina: 1