Nikon Coolpix 5900 vs. Canon Ixus 40 vs. andere ?

Pagina: 1
Acties:

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Ik open hier een topic, niet omdat ik niet weet hoe goed de Ixus 40 is, maar meer omdat er nauwelijks wat te vinden is over de Coolpix 5900.

Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben ?

Ik ben eigenlijk opzoek naar een camera tot 300 euro waar je gewoon goed foto's mee kan maken, die snel is in opstarten/afdrukken en filmpjes kan maken met geluid. Bovendien moet hij niet al te groot en zwaar zijn, hij moet makkelijk mee te nemen zijn dus.

Deze zijn als beste getest in de Kampioen van deze maand, vandaar dat ik vanaf daar ben begonnen met zoeken.

Andere tips over camera's zijn natuurlijk altijd welkom ! Bijvoorbeeld over de Pentax Optio S5N, die er ook goed uitziet.

[ Voor 16% gewijzigd door Pizzaman op 01-07-2005 15:53 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

www.dpreview.com al geprobeerd?

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Stereotomy, daar heb ik al gekeken en staat niks over de Coolpix 5900.

Fairy, dpreview heeft geen review van de Coolpix 5900, alleen maar gebruikerservaringen. Uiteraard had ik daar al gekeken.

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Dpreview.com heeft wel een review van de Nikon Coolpi 7900, deze is vrijwel identiek aan de 7900, alleen de resolutie is anders.

Levi (Utrecht)

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07-2025

Ale-Gu

'Eel Goe'

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Pizzaman schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:13:
Stereotomy, daar heb ik al gekeken en staat niks over de Coolpix 5900.

Fairy, dpreview heeft geen review van de Coolpix 5900, alleen maar gebruikerservaringen. Uiteraard had ik daar al gekeken.
|:(

Daar moet je in gaan posten, en niet zelf een nieuw onderwerp aanmaken. Stel dat iedereen zichzelf zo belangrijk vindt dat hij/zij een eigen topic verdient, da's niet de bedoeling. :)

Graag dus daar je vraag stellen.

Alors.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Mocht dit zo zijn dan is er altijd nog een mod die me daar op kan wijzen.

Ik quote maar even een stukje uit de policy:
Vragen over individuele cams (koopadviezen, problemen) mogen geplaatst worden ook al zijn er "grote topics" daarover, zolang je zelf hebt gezocht. Je kan echter wel verwachten dat dergelijke kleine topics minder reacties zullen krijgen, de mensen met kennis van zaken zitten liever in de grote topics.
Kijk wel eerst goed rond en gebruik de search om te zien of je probleem/vraag misschien al in een (actief) topic staat, dit scheelt dubbele topics. Zie ook Digicams, koopadviezen, foto's faq en policy
:|

[ Voor 15% gewijzigd door Pizzaman op 01-07-2005 21:02 ]

Verwijderd

Ik heb zelf precies hetzelfde dillema gehad, ik stond ook tussen de keuze voor 1 van deze 2 camera's.

Ik denk dat beide cameras goed zijn, zoveel verschil zit er echt niet tussen.

5900 maakt 5 mp fotos, die wat meer nabewerking behoefen in photoshop, maar waarvan de
kwaliteit beter is dan de Canon. De Nikon gaat langer mee op batterijen.

Canon is kleiner, fotos hebben minder nabewerking nodig.

Als broekzak camera is de Canon imho beter, dit heeft maar met 1 ding te maken, de lens kap, die automatisch voor de camera komt, zit bij de canon echt stevig dicht. Bij de nikon is de lenskap er gemakkelijk te openen. (ga maar is bij Mediamarkt kijken, en probeer de lenskap te openen metje vingers).

Ga je met een fototasje werken , zou ik persoonlijk voor de Nikon gaan.

Uiteindelijk heb ik trouwens geen van beide cameras gekocht :)

Panasonic LZ1 gekocht :P

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
En waarom heb je voor de Panasonic gekozen ? :)\

Vanwege de optische zoom ?

[ Voor 25% gewijzigd door Pizzaman op 02-07-2005 12:07 ]

Verwijderd

vanwege:
+
AA batterijen (ik ga vaak op vakantie, maar ook als je een weekend weg wil ofzo)
6x ZOOM (geeft toch wat extra mogelijkheden
IS - altijd handig
Hele scherpe fotos, behoeven gaan nabewerking

Opgeofferd tov van andere cameras

Een stuk groter
de panasonic ziet er niet uit(maakt nij peroonlijk niks uit)
heeft last van overbewerking van fotos
Duurder

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik snap niet het voordeel van AA tegenover een accu, die kun je toch ook practisch overal opladen ?

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Pizzaman schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:02:
[...]
Mocht dit zo zijn dan is er altijd nog een mod die me daar op kan wijzen.

Ik quote maar even een stukje uit de policy:

[...]

:|
Stereotomy heeft gelijk. Leuk dat je een stukje uit de policy quote, maar ook die geeft je ongelijk. Dit is namelijk geen topic over één individuele camera. Ook staat er dat je eerst eens goed moet rondkijken, maar ook dat heb je niet gedaan. Anders was je bijvoorbeeld er al achter gekomen wat de voor-/nadelen zijn van batterijen vs. een accu. (lees de recensies maar eens van genoemde camera's op dcresource.com)

En dan denk je misschien "hoe kan ik nou weten dat ik naar dcresource toe moet"? En dan quote ik een ander stuk uit de policy:
De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
En dit is erg van toepassing op jouw stuk
Ik ben eigenlijk opzoek naar een camera tot 300 euro waar je gewoon goed foto's mee kan maken, die snel is in opstarten/afdrukken en filmpjes kan maken met geluid. Bovendien moet hij niet al te groot en zwaar zijn, hij moet makkelijk mee te nemen zijn dus.
Zoals eerder al gehint door Stereotomy, Fairy, Levi en ejss: Lees eerst zelf die recensies door, gebruik de zoekfunctie op dit forum, vergelijk de camera's zelf met elkaar en kom dan terug met échte vragen (bijv: ik maak veel landschapsfoto's, welke cam zou beter zijn?), en niet met vragen wat de verschillen zijn en wat de ervaringen zijn met de camera. Verschillen kun je vinden uit de recensies, ervaringen heb je genoeg op bijvoorbeeld dit forum, kieskeurig.nl of dpreview zelf. Ook heb je trouwens in het Ixus topic gevraagd naar een filmpje van de Ixus 40. Bij dcresource.com staat al een voorbeeldfilmpje in de recensie van de ixus 40.
Pagina: 1