[Tomtom 5] tomtom valt steeds uit tijdens het navigeren

Pagina: 1
Acties:
  • 6.436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96744

Topicstarter
Eventjes een beetje info:
- Yakumo Delta 300 2L PDA
- TomTom 5 navigator
- 512Mb SD

Het probleem is het volgende, als ik onderweg ben met tomtom valt deze plotseling op willekeurige tijdstippen uit, en enkel het programma tomtom, niet de pda zelf, ik zit dus gewoon van de ene moment op het andere op mijn desktop van men pda.
Indien ik tomtom opnieuw opstart schuift het icoontje van tomtom in de taakbalk telkens 1 plaats op naar links.
Dus als ik tomtom 5 keer opnieuw moet herstarten staat het icoontje al in het midden van een lege taakbalk, dit kan overigens wel verholpen worden door te resetten, maar is dit normaal?
Is er iemand die dit probleem ook al heeft gehad of een mogelijke oplossing weet?

Heb al gezocht op google en GoT, maar nix nuttigs gevonden

PS: de pda is steeds voorzien van spanning door de 12V adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hmmm nooit van gehoort maar misschien de TomTom helpdesk even bellen en vragen of het vaker voor komt ? Wel je license bij de hand houden. Had ook ooit eens problemen met tomtom5 geen geluid wat ik ook d eed bleek dat er wat instellinge verkeerd stonden.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11
Is het een legale versie? De bakonl-release heeft namelijk gelijkaardige problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fire69 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:47:
Is het een legale versie? De bakonl-release heeft namelijk gelijkaardige problemen. :)
het is idd een legale versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 19:00
Op welke route ligt dat? Moet je voor de gein eens nakijken of ie telkens op dezelfde plek crasht.

Bij mij knalt ie er altijd uit op de weg van Ede naar Venendaal (ben ik 3 keer heen en terug gereden) en elke keer knalt ie er op dezelfde plek uit (na hectometerpaal 109 van Ede naar Venendaal). En zo nog 2 plaatsen..

Misschien ligt het aan een kaartfout of een corrupte POI database (de interne).. Ik heb al een vraag uitstaan bij TomTom; zal zo eens kijken of ik reactie heb.

(Als ik binnenkort weer daar heen moet, dan gooi ik de poi.dat van een andere versie erop)

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 01-07-2005 15:51 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is niet op één bepaalde plaats, het gebeurt willekeurig, soms valt ie al terug uit 20 seconden nadat ik hem terug heb opgestart. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54
Gebeurt het ook als je de route als routedemo afspeelt? Zoja:
- Probeer een andere route, doet die het wel?
- Probeer eventueel een ander land als het bij alle routes voorkomt

[ Voor 53% gewijzigd door MarcoC op 01-07-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 19:00
Backup -> Hard Reset en opnieuw proberen.. al geprobeerd?

Had met tomtom3 eerst ook problemen; eerst flink wat software gein- en gedeinstalleerd, en vervolgens liep tomtom voor geen meter. Hard Reset heeft geholpen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Krypt schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:52:
Backup -> Hard Reset en opnieuw proberen.. al geprobeerd?

Had met tomtom3 eerst ook problemen; eerst flink wat software gein- en gedeinstalleerd, en vervolgens liep tomtom voor geen meter. Hard Reset heeft geholpen.
Hard reset heb ik nog niet gedaan, ik zie er een beetje tegenop aangezien ik dit nog nooit gedaan heb :D
Maar als ik niks concreets kan vinden zal ik dit wel uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148636

ik heb hetzelfde
als je de poi's uitzet is het opgelost

ik neem aan dat ze met een update gaan komen
klote firma blijkbaar nog nooit van beta testing gehoord
de buglist van tt5 is enorm
memory leaks van hier tot ginder
etc...

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99604

Blue tooth deïnstalleren als je dit niet gebruikt. Werkt perfect voor mij. Yakumo Delta 300 GPS + Tomtom 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04-2015
Ik had dit in het begin ook. Helemaal schoonmaken van het storage cardje en van scratch installeren heeft bij mij geholpen, ik denk ook dat het in de POI db of iets dergelijks zit. De bakonl "release" heeft dit in hevige mate, maar daar moet je natuurlijk niet mee bij de tomtom helpdesk aankomen ;)

Een simpele test om te zien of het aan het gebruik van een (oude) softwarebuild kan liggen: kies Navigeer naar -> Nuttige plaats -> Benzinestation. Als je een lege lijst ziet heb je een vroegere build die ook die vastlopers vertoont.

[ Voor 3% gewijzigd door berend_engelbrecht op 10-07-2005 15:58 ]

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149558

Wat ik mij afvraag is of de pda van nieuwe windows software is voorzien? Na het upgraden naar versie 1.10.09 heb ik genoemde problemen met de poi's ook. Poi uitzetten en alles werkt naar behoren.
Via HP inmiddels versie 1.00.14 weer ontvangen. Nog niet uitgeprobeerd, maar na het speuren op andere forums heb ik goede hoop. . .

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149558

Inmiddels heb ik de Windows versie teruggebracht naar 1.00.14.
Alle problemen lijken opgelost.
Het vastlopen is namelijk te simuleren, en verschijnt dus niet spontaan.
Eén van de punten waar TomTom op vastliep was op de A20. Vanaf Maasdijk naar Vlaardingen.
Op het punt 8,8 KM vóór Schiedam Kethelplein liep het programma vast indien de POI "benzinestation" geselecteerd was.
In de afgelopen week heb ik meer van dit soort punten verzameld waar TomTom op crashte.
Voer de route maar eens in via -geavanceerde planning. Na het plannen kies je voor -Toon route en vervolgens voor -Toon routedemo.
Met Windows versie 1.10.09 continu een vastloper, met Windows versie 1.00.14 geen problemen meer.
Gebruikte PDA: HP HX2410.
TomTom Navigator 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 22:02
Ik heb hetzelfde probleem, dat ie plotseling uitvalt en dat t icoontje naar links gaat. maar bij mij gebeurt dat wanneer ik harder ga dan 110~120. ik d8 dat het aan mijn microdrive lag, dat ie misschien te traag is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156340

ik heb de zelfde problemen gehad!
maar dit is te verhelpen door een update te doen naar tomtom5.1 hij loopt dan niet meer vast!

maar dit leverd wel een ander probleem op, namelijk hij ziet bij alleen de benelux-plus kaart!!
en andere kaarten krijg ik niet aan de praat! of heeft iemand daar al een oplossing voor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zit aan een Mio 168 met TomTom Navigator 5 (Europa) te denken. Nu las ik gisteravond dat de Mio en de Yakumo technisch gezien gelijk zijn, alleen schijnt TomTom de Mio wel officieel te ondersteunen maar de Yakumo niet. :? Het enige verschil tussen beide PDA's is de firmware zover ik in het betreffende topic heb gelezen en dat de Mio completer geleverd wordt.

Mogelijk dat de problemen met Navigator 5 worden veroorzaakt door een niet volledige ondersteuning?

Wat ik zelf nog graag zou willen weten is of Navigator 5 ook een vlekken/naadloos overgang heeft als je van Nederland bijvoorbeeld Duitsland in rijdt? Of moet je dan voor gedetaileerde kaarten van Duistalnd deze is appart selecteren. (dit is namelijk het geval bij de Mio 2xx series welke over een eigen navigatie software beschikken, wanneer je geen andere "land"kaart selecteerd zie je alleen de grote hoofdwegen).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128111

Het is me toch al wel wat geweest met die TT5 hoor, aangekondigd met de grote trom, euforie van TT getemperd door het zeer zeer snel beschikbaar komen van de gekraakte versie om vervolgens hordes en hordes ontevreden (betalende ! ) klanten te hebben.Lijkt mij dat TT5 toch maar beter nog een paar maandjes in ontwikkeling gebleven was. Het upgraden naar TT5.1 kan helpen maar ik dacht dat het enkel een vermindering van het aantal crashed opleverde niet een oplossing...
Ik twijfel in ieder geval toch zeer sterk aan de betrouwbaarheid van TT5 en zou meer geneigd zijn om bij de concurrentie eens te gaan kijken...

Om even op de vraag van hierboven te antwoorden. De benelux is een kaart en Duitsland, Frankrijk enz... zijn allemaal apparte kaarten. Als je met de detailkaarten van de landen werkt en dus niet met de major roads of Europe ga je aan de grens kunnen wisselen van kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarnsand
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb dit ook.... exaxt hetzelfde probleem. Iedere keer valt ie uit.
Inmiddels heb ik alles gereset wat er te restten valt. Het valt me daarnaas ook op dat ie naast vaak willekeurig ook op op bepaalde plekken iedere keer consequent uitvalt. Afslag barneveld is er zo een inderdaad.....

Erg irritant! het lijkt wel of ie ruikt wanneer ik hem het hardst nodig heb.... 40 km snelweg is geen probleem, maar zodra ik de afrit nader is het hommeles!

Ik ga overigens eens proberen om de POI's uit te schakelen...alleen jammer dat de flitspalen dan ook niet meer aangekondigd worden....

[ Voor 14% gewijzigd door aarnsand op 12-01-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

origineel?

ik heb het met een illegale versie gehad. Nu heb ik alles netjes origineel: en loopt als een trein.

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Waarom update je hem niet even naar 5.21?
Daarna liep hij bij mij als een speer! :)
Pagina: 1