Popup blokker / reclame blokker

Pagina: 1
Acties:

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:17
Wij hebben sinds enkele jaren een webapplicatie die altijd goed heeft gedraaid.
Deze webtoepassing maakt gebruik van een popup-venster wanneer er op een bepaalde
knop wordt geklikt.

Deze applicatie wordt gebruikt door een groot aantal klanten/gebruikers. Het
probleem dat zich de laatste tijd steeds meer voordoet is het fenomeen popup blokker.
Wanneer deze geinstalleerd is op de pc werkt de webtoepassing maar gedeeltelijk en
zal deze eerst moeten worden uitgeschakeld voordat bepaalde schermen kunnen worden
opgeroepen.
Aangezien de aard van de gebruikers(mensen met heel weinig pc kennis) is het een hele
opgave om deze popup blokker uit te schakelen.
De webapplicatie herschrijven is geen optie, omdat het design van deze
toepassing rond deze popups opgebouwd is.

Nu is de vraag of het niet mogelijk is om met een bepaalde toepassing of
registersetting alle popup blokkers die op pc geinstalleerd staan te deactiveren ?
Zo kan de gebruiker met slechts een paar muisklikken alle popup killers uitzetten
zo moet die geen uren zoeken in zijn instellingen.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Als dat kon, hadden de advertise-mensen dat allang ontdekt, lijkt me :)
Edit: is het geen idee om de popups groter te maken? De meeste popup killers kijken naar de dimensies van de popup, en 'knallen' hem aan de hand daarvan wel of niet 'af'.

[ Voor 55% gewijzigd door Peedy op 01-07-2005 15:36 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 12:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De popup blokkers van i.e. en foxfire zijn relatief makkelijk door gebruikers voor een bepaalde site uit te schakelen. Ook is het relatief makeklijk voor javascript af te testen dat een popup window niet op popt. echter voor andere anti-popup software is er neit veel aan te doen en moet je toch echt de gebruikers organisaties gaan aan kijken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:00

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Hmm, vind je het niet een beetje vreemd van de gebruiker te eisen dat ie geen popups meer mag blokkeren? Ik zou het behoorlijk verneukt vinden als, laat ik zeggen, de Rabobank iets met m'n browser doet waardoor ik ineens weer overal popups krijg. Je kunt 2 dingen doen:

• De mensen uitleggen hoe ze domeinen whitelisten voor popups;
• De applicatie omschrijven zodat die irritante dingen niet nodig zijn. Dat het wat moeite kost vind ik geen argument om het niet te doen eigenlijk.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:17
Wel de gebruikers van deze toepassing kan het echt geel hol schelen of ze nu popups krijgen of niet.
Het enigste dat ze interesseert is hoe ze de toepassing kunnen opstarten om eens in de zoveel
weken hun administratiegegevens door te geven.
De gebruikers die het moeilijk hebben om een popup blokker uit te schakelen zijn
zijn boekhouders die eigenlijk nooit met de pc werken ook niet om te surfen.
Dat ze popup blokkers hebben is meestal gevolg van XP_SP2 (staat standaard ingeschakeld)
of omdat de kinderen/andere familielid heeft zitten rotzooien met het downloaden van spyware of andere tools die deze blokkers automatisch installeren.

Maar zoals ik vreesde valt hier dus weinig tegen te doen. Ik dacht dat Iexplorer ergens een
bepaalde instelling bijhoudt die misschien een popup blokker zou kunnen negeren.