Optisch of coaxiaal naar 5.1 analoog

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 15:59
Ik heb een naar mijn mening goede versterker nl. de Sony VA8ES, hij is al wel bijna 10 jaar oud.
Met het uitkiezen van een DVD speler moest ik echt op zoek naar een type met een analoge 5.1 uitgang.
De Sony versterker heeft namelijk geen digital of coaxiale ingang.
Dat is toen uiteindelijk een cyberhome 505 geworden.
Die nu ouderdomsvershijnselen gaat vertonen.
Nu wil ik een DVD recorder aanschaffen en loop weer tegen het zelfde probleem aan.
Nu ben ik eigenlijk opzoek naar iets dat optisch of coaxiaal out omzet naar 5.1analoog (tulpstekkers dus).
De DVD recorders hebben zover ik weet allemaal een coax of optische uitgang.
En hierdoor zou ik dus alleen maar stereo kunnen afspelen op mijn versterker want die aansluiting zit er wel op.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Ik ben nog steeds erg tevreden over deze versterker en wil hem nog niet afschrijven.
Hij was toen iets van 1800,- guldens :'(
Alvast bedankt

Verwijderd

Kijk even op conrad.nl staan converters op.
Maar wat moet er omgezet worden? Optische aansluiting naar 5 cinch aansluitingen ofzo?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 14:29 ]

Verwijderd

Je zoekt een dolby/digital decoder.
Op marktplaats staan er meestal wel een paar.

Ik weet niet hoe jou versterker eruit ziet, maar volgens mij past deze er wel bij:
http://www.marktplaats.nl...D2201ns%2526distance%253D

is namelijk precies wat je nodig hebt ;)

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@TS

Ik weet niet of je veel films afspeelt met DTS, want anders is de hier boven genoemde processor geen goede optie. Het is namelijk een dolby digital processor:

specs

Het kan erger, want er worden ook best veel Dolby Pro Logic processors aangeboden. Die moet je dus sowieso niet hebben.

Edit:
Oh ja, je zou ook gewoon een receiver kunnen kopen en die dienst laten doen als processor.
Receivers die DTS en DD kunnen decoderen worden in hopen tegelijk aangeboden. De reden van verkoop is meestal te zwakke versterking of ze moeten per se 7.1 hebben. Dit geldt allebei niet voor jou, dus zoek ff marktplaats oid af.

[ Voor 33% gewijzigd door Trasos op 01-07-2005 17:28 ]

Verwijderd

Trasos schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:23:
@TS

Ik weet niet of je veel films afspeelt met DTS, want anders is de hier boven genoemde processor geen goede optie. Het is namelijk een dolby digital processor:

specs

Het kan erger, want er worden ook best veel Dolby Pro Logic processors aangeboden. Die moet je dus sowieso niet hebben.
Je doet nou net of dolby digital afschuwelijk is om naar te luisteren.. niet echt terecht vind ik.
OK, DTS klinkt misschien (vaak) wel beter, maar om nou te zeggen het DD erg is om naar te luisteren... :/

Trouwens, eerst had de ts een cyberhome dvd speler die een ingebouwde dolby digital decoder heeft, dus... :)

• pinojo123
Ik heb dus uit een DVD recorder 6 uitgangen nodig front L+R, Rear L+R ,Center ,Subwoofer.
Zover ik weet hebben ze enkel front L+R frtont. Optical out Coaxial Out.
De laatste 2 kunnen dus niet in m'n versterker.
En vind DTS niet echt belangrijk al vind ik het wel meegenomen als die decoder er ook inzit.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:39:
[...]

Je doet nou net of dolby digital afschuwelijk is om naar te luisteren.. niet echt terecht vind ik.
OK, DTS klinkt misschien (vaak) wel beter, maar om nou te zeggen het DD erg is om naar te luisteren... :/
DTS is vooral in theorie beter. In de praktijk is de full bitrate DTS variant vaak wel beter (maar amper hoorbaar, zeker niet als je niet bezig bent met A/B switchen, maar met de film ;)) en in veel gevallen staat op een DVD half-bitrate DTS, waarbij dolby digital vaak iin tests zelfs wint in geluidskwaliteit.

Maareh, topicstarter: Probeer inderdaad een mooie sony EP-9ES of 90ES op de kop te tikken, dat hoort bij elkaar en is een prima stetje. Verschil is a-boeiend (mpeg-2 decoding).

Ik heb dat setje ook zo thuis staan al jaren (heb er destijds 1100 piek voor betaald totaal overigens :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Je bent op zoek naar zoiets als: DAP-601ES
http://www.videologic.com...60572/ProductFeatures.asp

Een soort van voorversterker; werkt ideaal als je reeds een goede versterker hebt. Het converteerd optisch en digitaal Dolby Digital / DTS /PCM signaal naar tulp. Heeft hiernaast 3 analoge inputs en verschillende instellingen. Nadeel is dat hij alleen bedienbaar is door middel van een afstandsbediening. Het uiterlijk maakt wel heel veel goed.

Pure Digital wordt in Nederland geimporteerd door Music Matters. Deze groothandel is erg duur. De winkelprijs in Nederland is rond de 800 euro inclusief btw. Bedrijven die de goederen uit Duitsland halen kunnen dit veel voordeliger aanbieden. Ik weet niet of ik deze link mag plaatsen maar hier wordt het ook verkocht:
http://www.gsmhut.net/productenv.php?id=42432
verder heb ik ook geen verkooppunten in Nederland kunnen vinden.

Pure Digital is bekend van de DAB ontvangers; erg leuk spul voor de geinteresseerden! maar dat zijn er niet al te veel in Nederland....jammer hoor!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:26:
....
Pure Digital wordt in Nederland geimporteerd door Music Matters. Deze groothandel is erg duur. De winkelprijs in Nederland is rond de 800 euro inclusief btw. ....
Gezien de specs die de TS opgeeft lijkt me beter dat ie voor 800 euro een kant en klare 5.1 (of meer) receiver koopt, dan is ie voor zijn standaarden meteen helemaal klaar. Denk ik.

Alles kan stuk.

• pinojo123
Bedankt voor de reacties.
Ik denk dat ik naast een DVD recorder een losse DVD speler erbij neem.
De Sony DVP-LS785V die heeft wel een analoge 5.1 uitgang.
Dat is de goedkoopste oplossing.
Pagina: 1