Trust tekentablet vs Medion tekentablet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrClass
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04 19:14
In de search zag ik dat er over tekentabletten wel aardig iets is te vinden, alleen mijn specifieke vraag kon ik er niet echt vinden. Vandaar dat ik hier toch maar even een topic over open.

Ik heb een Medion tekentablet, maar deze is mij zeer slecht bevallen en ik kan hier helemaal niks mee. Als ik een diagonale lijn teken dan is deze niet recht (Er zitten op specifieke plaatsen golven in). Hier kon ik ook niet veel van verwachten aangezien deze in de Aldi prijsklasse zit.

Nu heb ik een trust tekentablet gekregen (1200-V2), alleen durf ik de doos niet helemaal open te maken. Ik weet namelijk niet hoe de Trust kwaliteit zich verhoud ten opzichte van die Medion en misschien wil ik hem wel terug brengen en doorsparen voor een Wacom.

Ik heb in Medion topics gelezen dat deze tabletten werken met 4 sensoren en dat daarom de plaats van de pen in sommige gevallen niet exact te bepalen is.

Nu is mijn vraag: Werkt het medion tekentablet volgens dezelfde techniek als het Trust tekentablet? Het is namelijk wel zo dat de prijsklasses van beide tabletten nogal verschillen. In dit opzicht zou de Trust beter moeten zijn als de Medion. Maar aanvankelijk scheerde ik deze merken nogal eens over één kam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 15:41

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Trust, Medion, beiden vind ik ze 'low class' merken. Zou gewoon doorsparen voor een Wacom als ik jou was. Die dingen 'werken wel' maar als je het maximale eruit wilt halen zijn ze te gelimiteerd. Tenzij je 'gewoon wat wilt tekenen', dan kan je in principe elke tablet wel gebruiken.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 13:00
De Trust is hetzelfde als de Medion, Aiptek en dat soort dingen. Meestal zit er iets als 12000 in de naam (vor die grote A4 dan).
Het enige verschil is dat het plasic van de Trust een ander kleurtje heeft enzo. De inhoud is echt helemaal hetzelfde.
Koop dan dus een A5 Wacom of Wacom kloon van goede kwaliteit. (licentie op techniek, maar minder garantie en ondersteuning) Ik weet niet zo snel hoe dat merk heet.

http://www.google.com/sea...UTF-8&q=Dataline%20PenPad

[ Voor 9% gewijzigd door bredend op 01-07-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik heb een Medion/Aiptek tablet gehad. Afgelopen week heb ik hem bij het vuil gezet omdat ie het niet meer deed :P
Trust is ook niet echt een merk dat 'kwaliteit' schreeuwt, waarschijnlijk zijn dat gewoon dezelfde tabletjes met een andere behuizing en label.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrClass
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04 19:14
Ik ben vanmiddag ff bij Vobis geweest (Officiële Wacom dealer) en was van plan een Graphire 3 XL classic te kopen, maar deze was niet meer leverbaar(?). Waarschijnlijk zit er een nieuwe aan te komen. Dus nog maar even afwachten dan.