Toon posts:

[OO-Writer/MSWORD] Samenvoegbrief maken zonder macro

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, ik ben namelijk in discussie met mijn leidinggevende over het volgende:

Ik moet een samenvoegbrief maken zonder macro's te gebruiken (mijn leidinggevende vind dat dit niet kan ivm overgang van word naar openoffice). De brief is zo opgebouwd:

- Klant
- per klant: Voorblad met begeleidende brief
- per klant per product:Productgegevens

Een brief kan meerdere klanten, en meerdere producten bevatten, hiervoor heb ik al een query gemaakt die op een mysql database draait. Deze werkt goed.
Mijn leidinggevende wil de resultaten van deze query in een tussentabel opslaan die ik dan gebruik voor de samenvoegbrief.

Volgens mij kan dit niet doordat de brief genest is, de tekstverwerker weet dus niet hoe hij de opmaak moet doen want hij weet niet wat een regel inhoudt, dat kan alleen door macro's toe te voegen lijkt me. Het idee is als subrapporten in Access of Jasper / Crystalreports.

Of zit ik nu verkeerd te denken...Graag jullie mening

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te melden, de reden dat dit moet gebeuren is dat gebruikers geen PDF's kunnen editen, zijn er wel opensource pdfeditors / naar ander formaat converters, ik kan ze niet vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Jeeeh!! Mijn eerste Kick ? Niemand een suggestie ? *****

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Bij OOo 2.0 (beta) kan je prima een extrne database query gebruiken als tabel in het bases gedeelte wat je dan weer als MailMerge tabel gebruiken (in Writer druk op F4).

Hoe je verder meerdere producten op meerdere regels moet weer geven weet ik zo ook niet.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

Topicstarter
KnoppenSpook schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:05:
Bij OOo 2.0 (beta) kan je prima een extrne database query gebruiken als tabel in het bases gedeelte wat je dan weer als MailMerge tabel gebruiken (in Writer druk op F4).

Hoe je verder meerdere producten op meerdere regels moet weer geven weet ik zo ook niet.
Das mijn probleem dus ook ik moet subformulieren maken om het zo maar te zeggen...

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
daar is mailmerge niet helemaal voor bedoeld, dus idd rapporten maken zou ik met Crystal Reports of Active Reports (stuk goedkoper) doen.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

Topicstarter
Oke even een update, ik heb mijn collega een ontwerp voorgeschoteld en uitgelegd dat het dus niet kan, wat hij graag wil. Hij denkt nog steeds dat het wel kan. Wordt er een beetje moe van...(Jah om 8.30 al :9 )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 08:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
KnoppenSpook schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:09:
daar is mailmerge niet helemaal voor bedoeld, dus idd rapporten maken zou ik met Crystal Reports of Active Reports (stuk goedkoper) doen.
Active reports? Heb gezocht maar vind niet zoveel daarover, is dat opensource?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Echt goedkoper lijkt het me niet, maar [google=Active Reports] geeft mij meteen www.datadynamics.com ;)
http://www.datadynamics.c...rview.aspx?Product=ARNET2

Maar ik begrijp dat het een oplossing moet worden die in en MSOffice en OOo werkt en achteraf nog is te bewerken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:55:
Echt goedkoper lijkt het me niet, maar [google=Active Reports] geeft mij meteen www.datadynamics.com ;)
http://www.datadynamics.c...rview.aspx?Product=ARNET2

Maar ik begrijp dat het een oplossing moet worden die in en MSOffice en OOo werkten achteraf nog is te bewerken?
Jah, dat heb je goed begrepen. En je raad het al: het moet gratis zijn. En ik mag dus geen macro's gebruiken, en moet wel geneste rapporten genereren. Nu had mijn opdrachtgever het sublieme idee om een tussentabel te maken met alle data, dus bijvoorbeeld dit:

regel 1: gegevens voorblad
regel 2: gegevens product1
regel 3: gegevens product2
regel 4: gegevens voorblad2
regel 5: enz

Maar hoe kan ik nu nesten zonder macro's, het systeem weet toch niet wanneer een product komt en wanneer een voorblad komt?

Verwijderd

Topicstarter
Jeeeej het tweede schopje in dit topic alweer...
Ik stel wel moeilijke vragen zeker, of heeft er niemand interesse in mijn lieve probleempjes? :?

Verwijderd

Topicstarter
Kick...ik moet dit echt weten, niemand hier?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik ben bang dat de combinatie van eisen (geen macro's, geen kosten, verschillende editors) nogal te fors is.

Alternatief is misschien helemaal geen ".doc" gebruiken maar iets meer gestructureerds zoals xml + xsd + xsl + css. Als je alle data al gestructureerd hebt in je DB, kan je het met bijv. een wysiwyg XML editor als Xopus (maar dan een die niet IE-only is :+ ) voor elkaar krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:19:
Ik ben bang dat de combinatie van eisen (geen macro's, geen kosten, verschillende editors) nogal te fors is.

Alternatief is misschien helemaal geen ".doc" gebruiken maar iets meer gestructureerds zoals xml + xsd + xsl + css. Als je alle data al gestructureerd hebt in je DB, kan je het met bijv. een wysiwyg XML editor als Xopus (maar dan een die niet IE-only is :+ ) voor elkaar krijgen.
Mijn vraag was of de eisen konden ;) jij geeft dus aan dat het lastig wordt, we gebruiken nu jasperreports maar het moet kunnen worden gewijzigd :D

Verwijderd

Topicstarter
kick 4e keer

Verwijderd

Topicstarter
Kan dus blijkbaar niet, doe maar dicht dan

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:20:
[...]

Mijn vraag was of de eisen konden ;) jij geeft dus aan dat het lastig wordt, we gebruiken nu jasperreports maar het moet kunnen worden gewijzigd :D
Leg de vraag daar voor.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Daar werkt het wel maar mijn opdrachtgever wil de boel kunnen wijzigen, zie ook mijn TS post...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:37:
[...]

Daar werkt het wel maar mijn opdrachtgever wil de boel kunnen wijzigen, zie ook mijn TS post...
Vraag dan daar of het kan (wijzigen).

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1