Toon posts:

M'n geluid werkt niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij te helpen met een probleempje? Ik probeerde gisteren m'n pc-dvd aan mijn tv aan te sluiten, en heb daarbij de geluidskaart met de scart van m'n tv verbonden.. Nu wil ik weer muziek luisteren via m'n pc-speakers, die ik dus weer in m'n geluidskaart heb geplugd, maar daar komt geen geluid meer uit... Weet iemand raad? Of heb ik m'n geluidskaart stuk gemaakt? Ik heb trouwens ook al de search geprobeerd, maar kreeg vooral topics over waarom je pc-dvd niet op je tv werkt..

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
Welkom op GoT. Begin eens met het doorlezen van de FAQ's.

Daarna kun je:

- checken of alle kabels goed verbonden zijn (zie hieronder)
- alle volumeregelingen checken
- de drivers opnieuw installeren

[ Voor 92% gewijzigd door yohan op 01-07-2005 13:54 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

verkeerde gaatje ??

• remco_k
  • Laatst online: 00:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat heb je zoal geprobeerd om er eventueel wel geluid uit te krijgen?
Heb je er al rechtstreeks een hoofdtelefoon ingeplugd - doet die het wel of niet?
Volume regelingen in windows gecontroleerd? Mute vinkjes gecontroleerd?
Speel je eigelijk wel wat af?

Kortom... Meer info!

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n volumeregelingen gecontroleerd en de mute vinkjes, alles is hetzelfde als gister, toen ie 't nog deed. Ik heb geprobeerd iets af te spelen met winamp en windows media player, daar komt allebei geen geluid uit. Ik hoor alleen een soort van ruis uit m'n speakers als ik het geluid wat hoger zet. Ik heb ook al die 2 andere gaatjes geprobeerd, maar dat werkt ook niet.
Ik heb net even m'n hoofdtelefoon erin geplugd, komt ook niks uit.
(Ik heb ook de FAQ doorgenomen)

• remco_k

remco_k

Afgaande op wat je zegt zal je geluidskaart wel overleden zijn. Kan voorkomen door een hoog potentiaal verschil oid. Ben bang dat je wat nieuws moet gaan kopen.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Sommige geluidskaarten hebben bij de bijbehorende drivers een stukje software met een controlepaneel, hier kun je meestal ook je geluidskaart testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even m'n speakers in een andere pc geplugd, en er komt nog geen geluid uit. Zou het kunnen dat m'n speakers kapot zijn gegaan doordat ik gister die geluidskaart aan m'n tv wilde aansluiten en daarna m'n speakers in dat gaatje heb geplugd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:32:
.....en daarna m'n speakers in dat gaatje heb geplugd?
Welk gaatje, ik begrijp niet hoe je het had aangesloten of ben ik dom :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
uh, er is toch 1 gaatje waar je speakertjes in gaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:38:
uh, er is toch 1 gaatje waar je speakertjes in gaan?
Ja maar hoe had je het dan met je tv verbonden? Je hebt het over scart en geluidskaart, je hebt dus de line-out met je scart verbonden? Werkte dit toen ook?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die kabel had een rode en witte tulp aan de uiteinden, die heb ik in de scart van m'n tv gezet. (Ik dacht te hebben gelezen dat dat de bedoeling was)

Edit: Ik heb toen nog niet getest of het werkte (maar mn tv stond wel aan), want die gele kabel had ik niet. Dus ik zou sowieso geen beeld hebben gekregen.

Ik heb er trouwens een kabel voor gebruikt die ik normaal gebruik om m'n pc aan m'n stereo aan te sluiten

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 14:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:42:
Die kabel had een rode en witte tulp aan de uiteinden, die heb ik in de scart van m'n tv gezet. (Ik dacht te hebben gelezen dat dat de bedoeling was)
Heb je dat ook werkend gehad? shit

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, die speakers (op andere pc) doen het nu wel, lag daar aan de instellingen. Ik denk dat m'n geluidskaart (van mijn pc dus) stuk is. Hoe kan ik deze vervangen? Volgens mij zit ie vast aan m'n moederbord? (heb hier nog nooit eerder naar gekeken)

• remco_k

remco_k

Als je een onboard geluidskaart hebt, dan kan je die in je bios uitschakelen en kan je een nieuwe geluidskaart kopen en die installeren.
Vanaf hier kan je misschien beter ff de search gebruiken, het vervangen van geluidskaarten komt volop aan bod hier op tweakers.net

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt voor de hulp! :)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:03:
OK, die speakers (op andere pc) doen het nu wel, lag daar aan de instellingen. Ik denk dat m'n geluidskaart (van mijn pc dus) stuk is. Hoe kan ik deze vervangen? Volgens mij zit ie vast aan m'n moederbord? (heb hier nog nooit eerder naar gekeken)
Dat heet een onboard soundchip. JA gewoon in bios in het begin van het starten van je pc, sound op disable zetten ofzo. En dan een pci kaartje kopen en inpluggen en instaleren klaar. Zou gelijk een audigy2zs bulk nemen, 58euro ofzo:) heb je gelijk erg goede kaart die je jaren kan gebruiken

Verwijderd

ToFast schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:06:
[...]
Zou gelijk een audigy2zs bulk nemen, 58euro ofzo:) heb je gelijk erg goede kaart die je jaren kan gebruiken
En wat als TS nooit muziek luistert maar hem alleen aan heeft staan voor de geluiden van Windows :+

Geluidskaarten (en nog veel meer) koop je afhankelijk van je budget en je eisen en koop je niet omdat iemand anders die ook heeft of om een andere gekke reden ;)

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Staat ie niet gewoon op mute ;-)
Zijn je boxen anders niet kapot ;-)

Probeer ns een koptelefoon

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• remco_k