[lingo] Met getNetText jumpen naar marker

Pagina: 1
Acties:

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik moet voor een schoolproject een portfolio maken met Director, waarbij ik de inhoud aan moet passen aan de doelgroep. De statische dingen moeten op CDrom, en de dynamische dingen moeten in combinatie met PHP van het internet geplukt worden.

Nu heb ik alles al redelijk uitgedacht, en heb het nu ook voor elkaar dat ik via GetNetText met een beetje PHP erbij per doelgroep de inhoud krijg, maar nu wil ik dat als ik dus op 1 van de onderdelen klik (wat dus in de tekst staat) hij jumpt naar de bijbehorende marker. Is dit op 1 of andere manier te doen, of is dit onmogelijk?

(Ja ik ben een complete n00b :P)

Blaat!

Verwijderd

misschien heb je hier wat aan:
met mouseline en mouseword kun je achterhalen bij welk woord of welke zin de muis staat boven een text sprite.

• Iwes
Ik heb gekeken hiernaar bij de help, en ben ff aan het proberen geweest. Maar zelfs het standaard scriptje wat erbij geleverd wordt werkt niet.

Ik heb een behavior met onderstaande code, en die sleep ik dan dus van de cast naar het textveld waar ook de getNetText aan vast zit. Hij geeft dan deze error:

Code:
code:
1
2
3
4
5
if (_mouse.mouseWord = -1) then
   member("plaatje").text = "Please point to a word."
else
   member("plaatje").text = "Thank you."
end if

Error:
code:
1
2
3
Script error: handler defenition expected

if?(_mouse.mouseWord = -1) then

Dus in een loopje gezet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
on exitFrame
  if (_mouse.mouseWord = -1) then
    member("plaatje").text = "Please point to a word."
  else
    member("Instructions").text = "Thank you."
  end if 
  go the frame
end exitFrame

Maar, nu blijft de value 'Please point to a word.'

Verder nog een probleempje: Bij het kiezen van de doelgroep... Ik heb dit aan de textsprite student gehangen:
code:
1
2
3
4
5
on mouseUp me
  dUser = "student"
  global dUser
  go marker ("hd")  
end

Als ik dan bij de marker hd zit, is er een textsprite waarbij de text dus de variabele moet zijn. Dus:
code:
1
2
3
on exitFrame me
  member("kop").text = dUser
end

Lijkt mij dan, maar nu geeft hij de error dat er een variabele word gebruikt voordat er een waarde aan toegekend is, maar dit is dus al gedaan, maar dan in een andere frame. Valt dit op te lossen?

[ Voor 43% gewijzigd door Iwes op 05-07-2005 00:47 ]

Blaat!

• Iwes
Ik ben inmiddels al wat verder. Het probleem met de variabele is opgelost (bij het eerste stukje moest global voor dUser = blabla, en bij het 2e stukje moest er weer global dUser bij)

Nu heb ik nog steeds een probleem met mouseline, en weet nu eindelijk wat het probleem is (ik lees nu pas goed de help door) en het valt niet echt op te lossen volgensmij. Quote uit de help:
Mouse property; contains the number of the line under the pointer when the property is called and the pointer is over a field sprite. Read-only.
Dus, het moet wel een field sprite zijn wil ik er een positieve waarde uit krijgen. En dit is dus weer het volgende probleem. getNetText wil niet samen werken met een field lijkt wel, alleen met een textSprite.

Iemand nog een id hoe ik dit kan oplossen?

Blaat!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 16:36
code:
1
2
3
4
5
property netCV,netWebdesign,loadContent
on mouseEnter me
  global netCV
    set netCV = getNetText("http://host/")
end

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
on enterFrame me
  global netCV,loadContent
  if (neterror(netCV)="OK") then
    member("textFieldCV").html = netTextResult(netCV)
    loadContent = 1
    go to the frame +1
  else
    member("textFieldCV").html = "<html><body><br><br><br><b>Bezig met ophalen content van internet.<b></body></html>"
    loadContent = 0
    go to the frame
  end if
end

zelfde school, zelfde opleiding, zelfde project,

eerste op een button, 2e in een frame waarin het tekstveld staat
die property moet in het 1e frame ofzo

---------
mmm dit kan schijnbaar ook standaard met director :S

-----------

dat was niet je probleem... oeps :P

kun je niet gewoon springen naar een keyframe ipv een marker?

[ Voor 143% gewijzigd door Bever op 01-08-2016 09:43 . Reden: ben in de war geloof ik ]

• Iwes
Naja... 't was ideaal geweest als ik met HTML links kon maken waar als je er op klik hij doorspringt naar een marker, maar het lukt nu ook wel met mouseline

Nu haalt hij het regelnummer op, en voor de dingen die al vast staan (afgeronde projecten) springt hij naar een marker, en als je klik op een regelnummer hoger dan x dan springt hij naar een getnettext die de waarde meestuurt.. En dan haal ik via php wel de informatie op. Alleen wel jammer dat bij die laatste dingen er geen plaatjes bij kunnen

Blaat!

Pagina: 1