[WinXP] Externe toegangsadapter aanmaken tbv compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:

• MisterD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb voor een bepaald programma een externe toegangsadapter nodig. Deze software (fleurop ordersysteem) draaide eerst op windows 98 (SE). Nu wordt dit systeem overgezet naar windows XP (SP2).

Bij de installatie van het programma controleert de setup of er een toegangsadapter aanwezig is op het systeem.

Bij het oude windows 98 zag je dan onder de hardware-lijst altijd een extra netwerkadapter ("externe toegangsadapter). Hoe krijg ik deze ook aangemaakt onder Windows XP.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een externe toegangsadapter aanmaak onder windows xp, en of dit uberhaupt wel mogelijk is onder windows xp.
Als dit niet mogelijk is, hoe kan ik dan die stap in het setup proces overslaan.

P.S. Ik denk dat ik hem per ongeluk in het verkeerde forum gezet heb, kan iemand deze moven naar het correcte forum.

[ Voor 9% gewijzigd door MisterD op 01-07-2005 13:17 . Reden: Verkeerde forum ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 12:00
Afaik is die er niet langer meer.. Heb je al eens geprobeerd het programma in Win98 compatibiliteit te starten? Misschien dat het helpt, je weet nooit.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Virtual PC met windows 98, vmware...i

k ben bang dat Windows XP geen functionaliteit daarvoor heeft

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als xp een analoog modem herkent, dan heb je in feite ook een externe toegangs adapter, je vindt hem bij telefoon/modem instellingen.
Het probleem lijkt me eerder dat het fleurop programma verouderd is, kun je bij Fleurop geen nieuwe versie krijgen :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:29

Korakal

Up up up!

Internet & Telefonie > Windows Operating Systems

MisterD, mocht er nog eens zoiets gebeuren dat je een verzoekje wilt doen aan de moderators, wil je dat dan via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif doorgeven?

Ik heb even een cosmetische titelfix gedaan zodat ze er in WOS ook tevreden mee zijn :Y)

Verwijderd

Windows XP gebruikt de externe toegangsadapter niet meer (net als windows 2000). Wat je kan proberen is:
- Virtual PC met win98 maar ik weet niet of dan je modem werkt
- Compatibiliteitsmodus aanzetten voor dat programma
- Programma upgraden naar nieuwere versie

veel meer zit er niet in ben ik bang.

• MisterD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01-2022
Speedy-Andre schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:16:
Als xp een analoog modem herkent, dan heb je in feite ook een externe toegangs adapter, je vindt hem bij telefoon/modem instellingen.
Het probleem lijkt me eerder dat het fleurop programma verouderd is, kun je bij Fleurop geen nieuwe versie krijgen :?
Het was inderdaad zo dat het om een verouderde versie van fleurop ging. Nieuwe CD is onderweg :)
Pagina: 1