4x512MB gekregen in plaats van 2x1GB, terugsturen of houden?

Pagina: 1
Acties:

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
Ik heb een keuze, want ik had bij alternate het volgende geheugen besteld:

http://www.geilusa.com/proddetail.asp?linenumber=46 totaal 2x 1gb

maar ik kreeg deze:

http://www.corsairmemory....specs/twinx512-3200xl.pdf totaal 4x 512

nou hebben ze allebei de zelfde latency's, maar een is met 4 banken vol(corsair) en de ander met 2 banken(geil), maar wat moet ik nu doen, terug sturen en toch maar wachten op het geil geheugen of die corsair houden, maakt het wat uit met snelheden, als je 4 of 2 banken vol hebt (mits in de juiste configuratie offcourse).

Hopelijk kunnen jullie me hier een beetje mee helpen, ik heb al even geneusd in de FAQ maar daar werd ik niet veel wijzer uit. (wel een beetje)

Mijn sig staat onderin.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Qua performance maakt het niks uit. Enig nadeel is dat je je geheugen in de toekomst niet meer eenvoudig kunt uitbreiden door simpelweg reepjes te toevoegen.

Maar je hebt dus niet gekregen wat je intentioneel had besteld. Dat is een fout van Alternate en je hebt het volle recht op een ruil voor het bestelde product.

Verwijderd

BalusC schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:09:
Qua performance maakt het niks uit. Enig nadeel is dat je je geheugen in de toekomst niet meer eenvoudig kunt uitbreiden door simpelweg reepjes te toevoegen.

Maar je hebt dus niet gekregen wat je intentioneel had besteld. Dat is een fout van Alternate en je hebt het volle recht op een ruil voor het bestelde product.
Begin maar vast een bodemprocedure want Alternate is niet snel in het herstellen van fouten. Althans bij via internet bestelde dingen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 13:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:16:
[...]

Begin maar vast een bodemprocedure want Alternate is niet snel in het herstellen van fouten.
Wel als je naar de winkel teruggaat, ik had een verkeerd moederbord en had na 5 minuten een andere

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Terug sturen.

Als ik 2x1GB bestel wil ik ook 2x1GB. Sterker nog, lang niet alle moederborden hebben 4 DIMM sloten en lang niet alle moederborden kunnen meer dan 2 DIMM's op 400MHz of hoger draaien :X

[ Voor 72% gewijzigd door Thandor op 01-07-2005 13:25 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
[...]

Begin maar vast een bodemprocedure want Alternate is niet snel in het herstellen van fouten. Althans bij via internet bestelde dingen
Voordeel is wel dat we een eigen bedrijf hebben en via het bedrijf besteld hebben, dus ze zullen niet echt moeilijk doen, nou vraag ik me wel af of er 2 x 1 GB in me mobo kan, ASUS P4C800 E Deluxe, staat wel in het boekje dat het kan, maar in de ondersteuningstabel staat er geen enkele keer 1GB dimm in.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Ik had door eigen fout 2x bij hun een HD gesloopt(op een of andere reden kon ik xp installeren 1x opnieuw opstarten en daarna craschte de schijf) ik kreeg tot 3x toe een andere HD en dat gewoon via internet en opsturen,
Dus wat dat betreft klopt het verhaal niet precies
Ze waren bij mij dus helemaal niet moeilijk, zeer soepel zelfs als je zelf de fout bent

[ Voor 64% gewijzigd door degroot op 01-07-2005 14:17 ]

www.degroot-it.nl

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:36
Volgens mij zijn die 1GB modules ook nog een stuk duurder dan 2 * 512 MB

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Speedy55 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:12:
Voordeel is wel dat we een eigen bedrijf hebben en via het bedrijf besteld hebben, dus ze zullen niet echt moeilijk doen, nou vraag ik me wel af of er 2 x 1 GB in me mobo kan, ASUS P4C800 E Deluxe, staat wel in het boekje dat het kan, maar in de ondersteuningstabel staat er geen enkele keer 1GB dimm in.
PMG FAQ » Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen? :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je in de toekomst niet wilt upgraden en je wilt het geheugen niet in een nieuwere pc stoppen over een tijdje, laat het dan zo zitten. Ga anders terug.

MechWarrior || Monsters Game

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
1 gb latjes zijn veel duurder dan 512 mb. Gewoon terugsturen. Ook vragen 2 latjes minder stroom en geven minder warmte af. Ik heb zelf nu 1.75(3*512 en 1*256) gb in mijn computer zitten maar moet zeggen dat het wel heel veel warmte af geeft.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

degroot schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:16:
[...]

Ik had door eigen fout 2x bij hun een HD gesloopt(op een of andere reden kon ik xp installeren 1x opnieuw opstarten en daarna craschte de schijf) ik kreeg tot 3x toe een andere HD en dat gewoon via internet en opsturen,
Dus wat dat betreft klopt het verhaal niet precies
Ze waren bij mij dus helemaal niet moeilijk, zeer soepel zelfs als je zelf de fout bent
Nee, ik zie zo niet direct in hoe je daar ergens een fout gemaakt hebt. :)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Als je ooit nog eens wilt overclocken, met 2 modules kom je (meestal) verder dan met 4 modules.
Zelf had ik ze teruggestuurd en 2x1GB geeist...
Aan de andere kant heeft 4x512 ook weer zo zn voordelen, als er 1 stuk gaat, heb je nog 3 goede exemplaren, anders maar 1 over :)
Maar toch zou ik 2x1GB willen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• ictprutser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-12-2025

ictprutser

Schotse_Hooglanders

Fart schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:28:
[...]

Nee, ik zie zo niet direct in hoe je daar ergens een fout gemaakt hebt. :)
Ik denk de installatie van een M$ product :+ 8)7

Ontopic: Je hebt bij je bestelling toch gekozen voor 2*1 Gb? moeten ze dat ook leveren!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
Bij de 875p, die zit op mijn mobo, kan je 4gb aan met 128, 256, 512 Mbit, maar dat heeft toch niks te maken met het aantal MB's, want als dat Geil geheugen erop past wil ik dat dus ook hebben, ten eerste ziet het er mooier uit in het zilver, ten 2e heb ik het besteld dus dan bel ik ze zo wel en dan sturen ze maar een nieuwe set maar dan geil geheugen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zoals ik nu ook het voordeel zie van 2 reepjes ipv 4 reepjes. Mijn Asus P5GD1 geeft geen geluid meer en ik had eerst 4x256mb maar ben toch naar 2x512mb toen gegaan en nu heb ik even een Asrock 775Dual om even door te gaan maar die heeft maar 2 dimmsloten. Gelukkig heb ik dan toch 1 gb.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

ik zou het terugsturen

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Ummm, volgens mij lees je zelf ergens over heen. Die 1GB "module" is een dual channel kit van 1GB, oftewel 2 reepjes van 512MB. Als je twee sets besteld, krijg je dan natuurlijk meteen 4 modules van 512MB. Losse modules zijn er alleen van 256 en 512MB.

quote: Available in 256MB and 512MB Single Channel.
Available in 512MB and 1GB Dual Channel Kit.

Nu is Corsair natuurlijk wel een ander merk dan Geil, maar de hoeveelheid modules blijft hetzelfde.

[ Voor 19% gewijzigd door Yngwie- op 03-07-2005 01:02 ]

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:20
als er staat dat jij 2x 1Gb heb gekregen heb je daarvoor garantie en niet op 4x 512 dus terug ermee en zo en zo 2x 1Gb is veel handiger

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ho ff, Yngwie- kan wel eens behoorlijk gelijk hebben :o

Wat is exact datgene wat je besteld hebt :?

Post artikelnr van Alternate en/of volledige productomschrijving.

Als jij twee dual channel sets van 1GB besteld hebt, is het normaal dat dat in totaal 4 reepjes zijn. Dan is het niet Alternate die de fout in gegaan is...

Oslik blyat! Oslik!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Alternate heeft ze wel gewoon hoor.

http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/ibid81.html

Gewoon even bellen c.q. terugsturen met melding verkeerd ontvangen, en het komt goed.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

dion_b schreef op zondag 03 juli 2005 @ 01:11:
Ho ff, Yngwie- kan wel eens behoorlijk gelijk hebben :o

Wat is exact datgene wat je besteld hebt :?

Post artikelnr van Alternate en/of volledige productomschrijving.

Als jij twee dual channel sets van 1GB besteld hebt, is het normaal dat dat in totaal 4 reepjes zijn. Dan is het niet Alternate die de fout in gegaan is...
Maar de TS heeft ook een ander merk gekregen dan 'ie besteld had. Dat is dus ook fout ;)

Verwijderd

Terugsturen!!!!!!!!!!!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thandor schreef op zondag 03 juli 2005 @ 04:57:
[...]

Maar de TS heeft ook een ander merk gekregen dan 'ie besteld had. Dat is dus ook fout ;)
Dat is fout indien ze ook exact zo besteld zijn. Voordat ik iedereen na ga blaten en 'Terugsturen !!!!' of iets van vergelijkbare zinnigheid wil ik zeker weten dat dat ook besteld is :o

Dus:
TS, geef aan exact wat op je bestelbon staat

Oslik blyat! Oslik!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

dion_b schreef op zondag 03 juli 2005 @ 12:36:
[...]

Dat is fout indien ze ook exact zo besteld zijn. Voordat ik iedereen na ga blaten en 'Terugsturen !!!!' of iets van vergelijkbare zinnigheid wil ik zeker weten dat dat ook besteld is :o

Dus:
TS, geef aan exact wat op je bestelbon staat
Ik neem aan dat de TS niet gelogen heeft ;)
Er staat dat 'ie GeIL besteld heeft en Corsair gekregen heeft. Dat klopt gewoon niet.

Dat het om Dualchannel kits gaat is natuurlijk goed mogelijk. Daarvoor is het wel net zo handig om de bestellijst te raadplegen :z

Pagina: 1