Toon posts:

[PHP] Zend Optimizer not installed error na installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een gigantisch probleem,

namelijk dat mn zend optimizer (www.zend.com) niet meer wil werken.

Ik heb de nieuwste versie van apache 2 her gecompileerd, en de laatste stabiele versie van php .11 ook.

Nadat alles goed werkte en geinstalleerd was de Zend Optimizer gedownload en het install script gestart, na installatie zegt ie dat alles goed is gegaan en vraagt ie of je apache wilt restarten.

Ook allemaal gedaan,

jammer dat alleen de foutmelding " zend optimizer not installed " blijft bestaan.

Ik heb al de howto en knowledge base doorgelopen op Zend.com waarin ook een oplossing beschreven stond helaas werkte dit ook niet voor me, zelfs al keer de hele server gerestart (sorry uptime :P) maar dat werkte ook niet..

Wie heeft een suggestie om dit op te lossen? Maybe heb ik ergens iets verkeerd gedaan waardoor het niet wil, dat moet haast wel :(

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Configuratie-problemen horen niet thuis in P&W

-> SA

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds geen oplossing ;(

php gedowngrade naar versie 2.10

ik vermoed dat ik een gewoon een oudere zend optimizer versie moet proberen

ik had 2.1.0 maar die kan ik nergens meer downloaden en zend heeft um van de site gehaald..

wie weet waar 2.1.0 nog te downloaden is?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Die oude versie zal ook niet meer werken met PHP 4.3.11 (trouwens, je bedoelt ZO 2.10 denk ik, niet php 2.10 ;))

Heb je wel de juiste php.ini opgegeven? Staat onderaan je actieve php.ini een verwijzing naar Zend? Kloppen die paden?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt allemaal jah

ikb edoel php 3.4.10
en zend optimizer 2.1.0

gewoon helemaal nergens een oplossing...

denk je "Even" te upgraden naar een nieuwe versie krijg je dit gezeur... :( waardeloos...

iemand die me op weg kan helpen dit verder op te lossne? bij zend reageren ze ook niet in de forums

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 20:56 ]

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:35:
dat klopt allemaal jah

ikb edoel php 3.4.10
en zend optimizer 2.1.0

gewoon helemaal nergens een oplossing...

denk je "Even" te upgraden naar een nieuwe versie krijg je dit gezeur... :( waardeloos...

iemand die me op weg kan helpen dit verder op te lossne? bij zend reageren ze ook niet in de forums
Doe eens even de moeite een volzin te schrijven? Zelfs je versienummers raken kant noch wal.

En zoek eens uit wat ik vraag, want daar ligt de oplossing van je probleem gok ik.

Verwijderd

Topicstarter
De paden kloppen
De versie nummers ook. ik heb een compatible zend optimizer versie gebruikt voor de juiste php versie.

net opnieuw apache gecompiled
en php gedowngrade naar 4.3.5
kennelijk zijn er problemen met php versies 4.3.10 en hoger en Zend.. ook al zegt zend dat ze opgelost zijn.
heb php dit keer gecompiled met --with-apache2=/patch naar apache2

ben benieuwd of hij het zometeen gaat doen..
anders wordt het toch vervelend..

ik had overigens de paden gecontroleerd, en ook gekeken of de bestanden van zend er ook daadwerkelijk stonden, dit was het geval.. kennelijk is alles goed maar me server pakt de Zend Optimizer niet?!

Ik heb ook nogmaals de Knowledge Base entry doorlopen op zend.com
ook dat bood geen soelaas.. mischien als me php zo klaar is met compilen dat ie wel wil :r

*edit nouw hij doet het nog steeds niet ..

is apache 2.0.49 niet compatible ofzo :S ik ga apache maar es downgraden dit is echt hopeloos!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds geen oplossing..

iemand suggesties?
Modbreak:Je mag je topic eventueel schoppen 24 uur na je laatste reactie. Je bent daarmee een aantal uren te vroeg; let daar in het vervolg even op

[ Voor 61% gewijzigd door Spider.007 op 04-07-2005 21:50 ]

• chem

chem

Reist de wereld rond

Dude, chill eens even.

Je schrijft als een dronken tor, het is echt een ramp om wijs te worden uit je relaas.

Komt de php.ini zoals in phpinfo() overeen met de php.ini waarin de Zend instructies staan? Geeft phpinfo() aan dat Zend Optimizer is geinstalleerd? Waar komt de melding "not installed" vandaan?

Als ZO niet wil inladen wil php niet opstarten (en dus apache ook niet), dus het is erg onwaarschijnlijk dat je je setup in orde hebt.
Ga dus eens fijn debuggen ipv met je hoofd tegen de muur te bonken, of laat systeembeheer over aan mensen met meer geduld en inzicht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles opnieuw geinstalleerd

- apache 2.0.54
- php 5 laatste versie
- ik heb tevens xml en curl geupdate naar de nieuwste versies.. alles eigen compile geen rpm's! (Draai redhat 9)

deze faq gevolgt
http://www.phpv.net/article.php/1424

test.php gemaakt met phpinfo()
waarbij onderaan deze howto een screenshot staat van de phpinfo resultaten er staat dan

Afbeeldingslocatie: http://www.falkotimme.com/howtos/apache2_ssl_php5_zendoptimizer_ioncubeloader/images/ioncube_zendoptimizer_phpinfo.gif

duidelijk is te zien dat zend optimizer hierbij staat..
en de ioncube vermelding

bij mij staat er slechts:
This program makes use of the Zend Scripting Language Engine:
Zend Engine v2.0.4-dev, Copyright (c) 1998-2004 Zend Technologies
:|

terwijl ik dus alles volgende de howto heb gedaan,
hoe is dit nu toch steeds mogelijk?
Mijn php.ini is goed en de verwijzingen kloppen, het slaat toch nergens op dat hij telkens niks inlaad :|

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:36:
Dude, chill eens even.

Je schrijft als een dronken tor, het is echt een ramp om wijs te worden uit je relaas.

Komt de php.ini zoals in phpinfo() overeen met de php.ini waarin de Zend instructies staan? Geeft phpinfo() aan dat Zend Optimizer is geinstalleerd? Waar komt de melding "not installed" vandaan?

Als ZO niet wil inladen wil php niet opstarten (en dus apache ook niet), dus het is erg onwaarschijnlijk dat je je setup in orde hebt.
Ga dus eens fijn debuggen ipv met je hoofd tegen de muur te bonken, of laat systeembeheer over aan mensen met meer geduld en inzicht.
Zie me vorige post.. hierboven
Php en apache starten allebei dus gewoon doodleuk :| maar zonder ZO of de ioncube loaders.. gaat dus nergens over!!! hoe kan dit en hoe los ik dit op ? dit is echt het meest frustrerende probleem wat ik ooit tegen ben gekomen

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Staat er een blok 'Zend Optimizer' in je phpinfo? Wijzig eens iets triviaals in je php.ini; zie je die wijziging terug in je phpinfo? Heb je je php.ini wel op de juist plaats neergezet?

Zou je verder de edit-button willen gebruiken als je nog iets wil toevoegen aan je topic maar zelf de laatste poster bent? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:48:
Staat er een blok 'Zend Optimizer' in je phpinfo? Wijzig eens iets triviaals in je php.ini; zie je die wijziging terug in je phpinfo? Heb je je php.ini wel op de juist plaats neergezet?

Zou je verder de edit-button willen gebruiken als je nog iets wil toevoegen aan je topic maar zelf de laatste poster bent? :)
Ik heb het probleem uiteindelijk kunnen oplossen..
Inderdaad me php.ini met onzin volgezet en toen laadde hij nog steeds gewoon doodleuk...

de oplossing voor het probleem bleek me php.ini te kopieren naar een andere locatie bleek hij om een of andere vage reden in een aparte directory te zoeken naar de php.ini

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat staat ook redelijk duidelijk in de installatiehandleiding volgens mij :) Maargoed; mooi dat het is opgelost.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1