Ik heb flink gezocht in de diverse topics maar kwam helaas niks tegen, vandaar dit topic..Sinds gister heb ik een ibm t40 erg mooi 2dehands laptopje. Er zat niks aan drivers of cds bij dus heb alle drivers (na windows xp sp1 te hebben geinstalleerd) gedownload op de ibm site en bijna alles werkt nu vlekkeloos. behalve de sm bus driver, die krijg ik niet goed geinstalleerd? als ik de driver wil installeren, krijg ik de foutmelding dat ik de director 3.1.1 moet installeren, ik heb de 4.2 versie geinstalleerd en nog steeds dezelfde foutmelding.. door deze fout doet mn geluid niet helemaal wat ik wil, en meerdere dingetjes werken niet naar behoren, iemand enig idee?
Ik heb ook een 2dehans IBM T40. Ik had er een kale XP installatie op gezet en daarna direct alle drivers/software geinstalleerd vanaf de ibm site (ibm software installer heet die tool geloof ik). Ik kan wel herinneren dat Windows Update ook nog iets ging downloaden, dus misschien verhelpt dat het probleem.
Wat je ook kan proberen is de SMBus verwijderen onder apparaatbeheer en daarna weer laten installeren en kiezen voor automatisch zoeken.
Succes!
Wat je ook kan proberen is de SMBus verwijderen onder apparaatbeheer en daarna weer laten installeren en kiezen voor automatisch zoeken.
Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door webmasternick op 01-07-2005 18:38 ]
thnx
alles is nu gelukt, ik moet alleen vanavond nog effe mn cd/dvd rom effe firmwaren
aangezien die alleen dvd video pakt en geen enkele gebrande data dvd
Wat voor drive heb je? Een Matshita? of een HL-DATAstorage?
Ik heb nml nog een HL-data liggen omdat die matshita's ook zo moeilijk deden
Ik heb nml nog een HL-data liggen omdat die matshita's ook zo moeilijk deden
dat zoek ik vanavond meteen thuis effe op: gister in ieder geval geprobeerd om de firmware te fixen, echter na het maken van de 11 diskettes (butt karwei!!) gaf ie aan dat ie niet geupdate hoefte te worden
volgens de readme moest ie dan in ieder geval knipperen als ie een firmware nodig had en dat deed ie niet
wordt vervolgd
Uit ervaring kan ik je melden dat die Matshita drives erg kieskeurig zijn wbt cdroms.
Eigenlijk doen alleen de duurdere schijfjes het.
Eigenlijk doen alleen de duurdere schijfjes het.
Idd, vandaar dat ik nu een HL-data storage heb en die doet het perfect 
Ik had met mijn Madshitter (woordgrapje
) het probleem dat zeg maar 2 op de 3 keer de drive niet meer open wou nadat ik er een dvd of cd in had gedaan.
Erg fijn dus.
Ik heb dit probleem trouwens opgelost door Ibm DLA te verwijderen.
DLA = Drive Letter Acces.
Succes! laat me weten of het is gelukt
Ik had met mijn Madshitter (woordgrapje
Erg fijn dus.
Ik heb dit probleem trouwens opgelost door Ibm DLA te verwijderen.
DLA = Drive Letter Acces.
Succes! laat me weten of het is gelukt
Pagina: 1