Toon posts:

[XP] CD-rom drive's verdwenen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds twee weken doet mijn computer vreemd, en ik zou echt geen idee hebben waar het aan ligt.
Eerst had ik af en toe geen geluid, terwijl als ik bij instellingen kijk, dat alles geintalleerd is o.a. geluidskaart enz.
Nu...
Mijn cd-rom brander maakt ''leesgeluiden'' terwijl er helemaal geen cd-rom in zit. Als ik er vervolgens met mijn rechtsmuisknop op klik, dan lijkt het of de computer vastloopt.
Als alles weer loopt, en ik de computer reboot. Dan zie ik af dat mijn brander verdwenen is en alleen mijn cd-rom/dvd-lezer overgebleven is.
En nu zie ik weer dat mijn cd/dvd-lezer en cd brander verdwenen zijn. En het gebeurt wel eens als ik reboot, en dat ik weer in windows kom, al het geluid wat je hoort, dus ook het opstartmuziekje onderbroken wordt. Dus lalala....stil.......lalalal.....stil.....

Wie weet waar dit aan ligt? Ik heb zelf al schrijfcontrole en systeemherstel gedaan, maar zonder succes.

Verwijderd

Misschien heb je wat aan deze link?

Dacht zelf meer aan spyware of een virus, dus is denk ik verstandig om eerst je systeem hierop te checken.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, spybot en ad-aware allemaal al gedaan. Dit heb ik al een stuk of 10x van de week gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:43:
Ja, spybot en ad-aware allemaal al gedaan. Dit heb ik al een stuk of 10x van de week gedaan.
Ik ga het proberen

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-02 11:03
Ook virusscans gedaan?

Indien het geen virus of adware probleem is, denk ik dat een windows reinstall de beste / snelste oplossing is... Je Windows lijkt me behoorlijk corrupt O_o.

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Ik denk ook dat een reinstall nodig is om je problemen op te lossen. Hoe lang is het al geleden dat je nog geformatteerd had?

Misschien nog een andere oplossing door system recovery te gebruiken of iets dergelijks. Anders alle apparaten uit je computer halen en 1 voor 1 erin zettn en kijken wat voor een effect het geeft :)

*EDIT* Post niet goed gelezen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Creegfire op 04-07-2005 09:09 ]

//Creegfire

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie je je CDROM drives nog wel in je disk beheer? (start -> run -> diskmgmt.msc) ? :)

Ziet jouw BIOS nog jouw CDROM drives? :)
Pagina: 1