Er is in het verleden wel eens discussie geweest over het al dan niet checken en opslaan van de afmetingen van afbeeldingen in een bericht. Dit, zodat deze ruimte bij het laden van een topic al "gereserveerd" word, en je dus geen last hebt van verspringende berichten als je ergens halverwege begint met lezen. In de meeste fora zal dit niet zo'n issue zijn, maar in FG (waar natuurlijk ook de meeste foto's staan) stoort dit me soms wel.
Dit altijd (terecht) van de baan gewezen omdat het teveel serverload zou kosten of gewoon onpraktisch was.
Nou bedacht ik me net, waarom los je het niet gewoon clientside op?
Je kan in de [img]-tag al een hoogte en breedte aangeven. Als je dit doet, dan word dit wél in de post meegenomen, en word deze ruimte ook "gereserveerd". Het is natuurlijk niet te doen om voor ieder plaatje handmatig de afmetingen op te zoeken (of, mensen zullen niet zo gek zijn om dat te doen), maar is dat niet op te lossen met javascript?
Zoals ik het nu dus voor me zie:
Wellicht kan je er zelfs nog een pref van maken waardoor al je berichten automatisch "geparsed" worden, maar dan moeten mensen wel weten waar ze mee bezig zijn (ivm timeouts).
Dit altijd (terecht) van de baan gewezen omdat het teveel serverload zou kosten of gewoon onpraktisch was.
Nou bedacht ik me net, waarom los je het niet gewoon clientside op?
Je kan in de [img]-tag al een hoogte en breedte aangeven. Als je dit doet, dan word dit wél in de post meegenomen, en word deze ruimte ook "gereserveerd". Het is natuurlijk niet te doen om voor ieder plaatje handmatig de afmetingen op te zoeken (of, mensen zullen niet zo gek zijn om dat te doen), maar is dat niet op te lossen met javascript?
Zoals ik het nu dus voor me zie:
- Je maakt een bericht, met een aantal plaatjes erin.
- Klik ergens op een knop, waana een javascript je bericht "parsed", en van alle plaatjes de afmetingen opzoekt en in de [img]-tag zet.
- Druk op verstuur bericht, en je bericht word mét alle afmetingen opgeslagen.
Wellicht kan je er zelfs nog een pref van maken waardoor al je berichten automatisch "geparsed" worden, maar dan moeten mensen wel weten waar ze mee bezig zijn (ivm timeouts).