[feat] Afbeeldingen clientside op hoogte & breedte checken

Pagina: 1
Acties:
  • 938 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 12:38
Er is in het verleden wel eens discussie geweest over het al dan niet checken en opslaan van de afmetingen van afbeeldingen in een bericht. Dit, zodat deze ruimte bij het laden van een topic al "gereserveerd" word, en je dus geen last hebt van verspringende berichten als je ergens halverwege begint met lezen. In de meeste fora zal dit niet zo'n issue zijn, maar in FG (waar natuurlijk ook de meeste foto's staan) stoort dit me soms wel.

Dit altijd (terecht) van de baan gewezen omdat het teveel serverload zou kosten of gewoon onpraktisch was.

Nou bedacht ik me net, waarom los je het niet gewoon clientside op?

Je kan in de [img]-tag al een hoogte en breedte aangeven. Als je dit doet, dan word dit wél in de post meegenomen, en word deze ruimte ook "gereserveerd". Het is natuurlijk niet te doen om voor ieder plaatje handmatig de afmetingen op te zoeken (of, mensen zullen niet zo gek zijn om dat te doen), maar is dat niet op te lossen met javascript?

Zoals ik het nu dus voor me zie:
  • Je maakt een bericht, met een aantal plaatjes erin.
  • Klik ergens op een knop, waana een javascript je bericht "parsed", en van alle plaatjes de afmetingen opzoekt en in de [img]-tag zet.
  • Druk op verstuur bericht, en je bericht word mét alle afmetingen opgeslagen.
Voordeel is dat er niets extra's in de database hoeft worden opgeslagen, immers, de info komt gewoon in het bericht-veld, en het levert ook geen extra serverload op omdat het clientside gebeurt :)

Wellicht kan je er zelfs nog een pref van maken waardoor al je berichten automatisch "geparsed" worden, maar dan moeten mensen wel weten waar ze mee bezig zijn (ivm timeouts).

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 12:04
Slim bedacht! Dat is inderdaad een moment waarop het mogelijk is. Wel vertraagd het laden van alle foto's in een post het verzenden redelijk. Als extra: je kan een waarschuwing geven als je afbeelding niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Weinig enthausiasme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Ik vind het ook wel een goed idee, het is idd zeer irritant met die verspringende pagina's met veel afbeeldingen erin.

offtopic:
mbt je kick, houdt dit even in de gaten: chem in "Voor je een bug meldt, lees dit." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

wel een aardig idee; dit vereist echter wel dat de topicstarter een 'bekijk bericht' doet voordat hij zijn reactie plaatst; het idee is echter wel aardig :) Hiernaast moet er een crossbrowser compatible script worden gemaakt dat de link tussen een plaatje in het bericht; en de RML tag daarvan moet kunnen herkennen (ws adhv de URL); dit is echter niet 'makkelijk' te implementeren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 16:41

chem

Reist de wereld rond

Spider.007 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:45:
wel een aardig idee; dit vereist echter wel dat de topicstarter een 'bekijk bericht' doet voordat hij zijn reactie plaatst; het idee is echter wel aardig :) Hiernaast moet er een crossbrowser compatible script worden gemaakt dat de link tussen een plaatje in het bericht; en de RML tag daarvan moet kunnen herkennen (ws adhv de URL); dit is echter niet 'makkelijk' te implementeren :)
Het kan veel makkelijker...

bij de onSubmit hang je een JS die een iframe on the fly aanmaakt (hidden) met als innerhtml de [img] tags als img src= incl onLoad handlers op de img's. Dan kan je dmv regexp de tags vervangen nadat de afbeeldingen ingeladen zijn. Wat timeout checks etc. en met een goede dag werk heb je het denk ik wel aan de praat :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

crisp

Devver

Pixelated

iframe is not acceptable aangezien dat geen onderdeel is van HTML 4.01 Strict, maar an sich is een iframe ook niet noodzakelijk.
De inhoud van een post onsubmit uitlezen, plaatjes daaruit vissen en (proberen) in te laden om vervolgens de width/height uit te lezen is op zich wel te doen. Grootste issue is browsers die onlaod op image-elementen niet altijd helemaal goed uitvoeren (IE heeft issues, en safari ook meen ik), dus meeste werk zit 'm toch in het zoeken naar een oplossing die in alle browsers acceptabel werkt.
Ik vind echter wel dat een dergelijke check optioneel (bijvoorbeeld dmv een checkbox) moet zijn.

Anyway: nice to have, low prio...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ja, optioneel zou ik het sowieso houden. Zoals ik in de SP ook al aangeef zou ik er bijvoorbeeld een losse knop voor maken, die dus de boel checkt & eventueel aanpast, en dat je daarna pas op "Verstuur bericht" klikt, of inderdaad een checkbox.

Maar, low prio begrijp ik, wellicht toch leuk om in je achterhoofd te houden op het moment dat er tijd over is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ach, het zou al leuk zijn als je het met een 'preview' voor elkaar kan krijgen; het scheelt de poster al een hoop moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

checkbox zou dan iets moeten zijn van "check images bij preview". Je kan dan nog bediscuseren of deze standaard aan of uit moet staan, maar gezien de verwachte nadelen (weinig) zou aan(mits er JS support is) wmb de voorkeur hebben. Tijdens het checken kan je de submitbutton disablen en netjes voorzien van een "eventjes geduld...".

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kunnen we ook met z'n allen stemmen voor een hogere prio? Of een handtekeningenacite opzetten? Ik vind het een erg goed idee, en de verspringende pagina's zijn behoorlijk irritant. Ook #anchors werken pas goed na een reload van de pagina. Je komt anders altijd op een verkeerde plek uit.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nee, GoT is geen democratie, en over mijn prio-lijstje valt niet te stemmen ;)

Het probleem met #anchors is ook een browserissue imho, en anders heb je alt-q nog ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

crisp schreef op maandag 04 juli 2005 @ 09:11:
Het probleem met #anchors is ook een browserissue imho, en anders heb je alt-q nog ;)
alt-q lijkt niks te doen, maar het is idd een browserissue, in FF kan je gewoon de adresbalk selecteren en op enter rammen. Geen reload.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

W3ird_N3rd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:27:
[...]

alt-q lijkt niks te doen, maar het is idd een browserissue, in FF kan je gewoon de adresbalk selecteren en op enter rammen. Geen reload.
offtopic:
Moet je ff in je preferences duiken; het kan en werkt namelijk wel hierzo

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Spider.007 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:05:
[...]

offtopic:
Moet je ff in je preferences duiken; het kan en werkt namelijk wel hierzo
Het werkt niet in FF.. In IE werkt het wel, in FF is het echter niet eens nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:27:
[...]

in FF kan je gewoon de adresbalk selecteren en op enter rammen. Geen reload.
Hmm, dank je voor de tip. Dit wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik had goede zin gisteravond en heb al een opzetje gemaakt: http://therealcrisp.xs4all.nl/upload/processimages.html :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Je hebt geluk dat je geen vrouw bent ;)

Ik zou dit een erg goede feature vinden, maar dat had ik al gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Aangezien ik te lui ben om te testen zit ik er aan te denken om het als experimentele feature in te bouwen met een aparte button, maar als mensen nu al bugs vinden des te liever natuurlijk ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Plaatje van FTP werkt niet, maar dat werkt nu ook al niet op GoT dus dat zal daar wel mee te maken hebben (hij pikt ftp:// gewoon niet).

En [/] als afsluiting pikt ie ook niet. Maar van die korte afsluiting ben ik toch al nooit voorstander geweest :Y). Verder kan ik niks vinden.. Volgens mij werkt het gewoon :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 06-07-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
crisp schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:03:
Aangezien ik te lui ben om te testen zit ik er aan te denken om het als experimentele feature in te bouwen met een aparte button, maar als mensen nu al bugs vinden des te liever natuurlijk ;)
Als developer zou je ook eigenlijk helemaal niet moeten testen ;) En wat test nou beter als een forum vol met gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

W3ird_N3rd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:17:
Plaatje van FTP werkt niet, maar dat werkt nu ook al niet op GoT dus dat zal daar wel mee te maken hebben (hij pikt ftp:// gewoon niet).
Dat klopt; hij checked op http(s):// net als de RML parser
En [ /] als afsluiting pikt ie ook niet. Maar van die korte afsluiting ben ik toch al nooit voorstander geweest :Y). Verder kan ik niks vinden.. Volgens mij werkt het gewoon :)
die shortend afsluiting zal ik nog even inbakken :)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 06-07-2005 23:23 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In IE6 worden alle logmeldingen naast elkaar gezet, terwijl ze in Firefox 20050706 en Opera 8.02 netjes naast elkaar staan. Echter, dat doet niets af aan de werking van het script. In alle drie de gevallen zie ik netjes de juiste hoogte en breedte verschijnen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Glimi schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:19:
[...]

Als developer zou je ook eigenlijk helemaal niet moeten testen ;) En wat test nou beter als een forum vol met gebruikers?
Idd; en gebruikers lijken het juist leuk te vinden om experimentele zaken te testen (zie Google) :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Harm schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:23:
In IE6 worden alle logmeldingen naast elkaar gezet, terwijl ze in Firefox 20050706 en Opera 8.02 netjes naast elkaar staan. Echter, dat doet niets af aan de werking van het script. In alle drie de gevallen zie ik netjes de juiste hoogte en breedte verschijnen :) .
IE wil weer persé windows newlines :/
Anyway: fixed :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Pff crisp, even m'n complimenten hoe snel je dit hebt opgepakt! Daarnaast vind ik het ook leuk om te zien dat er echt iets met m'n idee gedaan word! Hopenlijk gaan er veel mensen gebruik van maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 06-07-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Erg leuk inderdaad. Nu kan je natuurlijk ook de poster lastigvallen met een alert-popup dat-ie zijn afbeelding moet verkleinen, of de link veranderen naar een "te groot plaatje"-afbeelding (vgl. met deeplink-verboden afbeelding.) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sendy op 07-07-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Sendy schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:16:
Erg leuk inderdaad. Nu kan je natuurlijk ook de poster lastigvallen met een alert-popup dat-ie zijn afbeelding moet verkleinen, of de link veranderen naar een "te groot plaatje"-afbeelding (vgl. met deeplink-verboden afbeelding.) ;)
Dat zijn inderdaad mogelijkheden, hoewel ik dat toch liever subtiel hou ;)
Die statusmessages wil ik toch op de een of andere manier ook opnemen. Bij grote plaatjes zou daar dan inderdaad een warning bij kunnen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En online :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 13:24

krvabo

MATERIALISE!

Bug :P
2x een image achter elkaar werkt niet (zonder spatie)
[img]http://www.tweakers.net/ext/f/61492/full.jpg[/img][img]http://www.tweakers.net/ext/f/61492/full.jpg[/img]

(Firefox 1.0 btw)
crisp schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:52:
2 image tags achter elkaar is gefixed (kan zijn dat je even een harde refresh moet doen).
Jup :)

[ Voor 39% gewijzigd door krvabo op 07-07-2005 14:56 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als ik dit plaatje wil checken: http://image01.otto.de/po...images/formata/821874.jpg

Dan gaat het preview-blok uit z'n borders lopen. Komt door de tekst die onderin (voor debugging) erbij is gezet :)

ow en mierenn**kend: Alle regels, behalve de eerste, hebben een spatie ervoor :)
code:
1
2
3
4
5
Started processing...
 Found image tag: [img=480,329][/img]
 Processing images...
 No images need checking...
 Done!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

BtM909: betrapt! je gebruikt IE :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:37:
BtM909: betrapt! je gebruikt IE :P
offtopic:
Hahahahahahahaaaaaaa >:) IE Rocks \o/

[ Voor 22% gewijzigd door BtM909 op 07-07-2005 14:45 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

IE gaat niet goed met de whitespace om, en wil om een of andere stomme reden ook \r\n newlines. Ook snapt IE niet wat ik precies met de overflow:auto bedoel... kutbrowser...

maw, die 'spaties' is weinig aan te doen; die overflow ga ik nog even naar kijken...

2 image tags achter elkaar is gefixed (kan zijn dat je even een harde refresh moet doen).

[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 07-07-2005 14:53 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik weet niet of het door deze update komt.
Als een afbeelding groter is dan de toegestane afmetingen, en de oorspronkelijke afmetingen worden wél in de [img] tag vermeld, dan wordt alleen de breedte automatisch versmald, de hoogte schaalt dus niet mee, wat een lelijk gezicht oplevert.

Voorbeeldje:

Met [img=1024,768][/img]
Afbeeldingslocatie: http://athena.cornell.edu/images/wallpaper/MER_1024_768.jpg
Met [img][/img]
Afbeeldingslocatie: http://athena.cornell.edu/images/wallpaper/MER_1024_768.jpg

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

PierreAronnax schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:41:
Ik weet niet of het door deze update komt.
Als een afbeelding groter is dan de toegestane afmetingen, en de oorspronkelijke afmetingen worden wél in de [img] tag vermeld, dan wordt alleen de breedte automatisch versmald, de hoogte schaalt dus niet mee, wat een lelijk gezicht oplevert.
Nee, dat komt niet door deze update; die bug zat er blijkbaar al in maar is bij deze gefixed (mogelijk dat je even een harde refresh moet doen).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In Opera 8.01 Build 7642 Win XP:

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/5185/opera15pk.jpg

In Firefox 1.0.4 Win XP:

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/7844/firefox2vc.jpg

In Firefox worden die buttons wel goed weergegven en in Opera niet. Ik heb al ctrl + f5 gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

magnifor schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 18:45:
In Opera 8.01 Build 7642 Win XP:

[afbeelding]

In Firefox 1.0.4 Win XP:

[afbeelding]

In Firefox worden die buttons wel goed weergegven en in Opera niet. Ik heb al ctrl + f5 gedaan. :)
Ah thanks, kan ik weer een bugreport bij Opera gaan indienen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

In Safari wordt de textarea gevuld met een sloot JS code... klopt dat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

chem schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:02:
Moet ik ook al een bugreport bij Safari gaan indienen? ;(

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:08:
Moet ik ook al een bugreport bij Safari gaan indienen? ;(
Welnee, Apple gaat toch over op intel ? Komen ze vanzelf wel bij IE uit denk ik O-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

chem schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:02:
Kan je mij een C/P van die 'sloot' sturen? Misschien kan ik daar nog wat uit herleiden...

Dat probleem met Opera heb ik een workaround voor gevonden die ik zo online slinger; of het een bug is ligt een beetje in het midden; de w3c recommendations geven geen uitsluitsel, dus het is een kwestie van interpretatie. Het probleem is ongeveer als volgt:

Cascading Stylesheet:
1
2
input { color: black; }
input[disabled] { color: gray; }

bij een:
HTML:
1
<input type="submit" value="submit" disabled>

disabled is een zogenaamde one-value cq. boolean attribute (nou niet gaan roepen dat je disabled="disabled" moet schrijven - we praten hier over HTML en daar is dat fout).
De spec zegt dat als het disabled attribuut geset is (dus bestaat) dat het element geen input kan ontvangen. Tevens zal dan ook de attribute-selector van kracht zijn en zal de tekstkleur dus grijs zijn.
Tevens zegt de spec dat dit attribuut enkel dmv scripting gewijzigd kan worden. Aangezien het een boolean is wil dat dus zeggen dat het attribuut in scripting de waarde true of false kan aannemen.
Hieruit maak ik dus op dat het op 'false' zetten van deze boolean dit zou moeten resulteren in het verwijderen van het attribuut uit de DOM. Dit attribuut heeft immers geen echte waarde, dus hij bestaat of hij bestaat niet.
Opera is het daar blijkbaar niet mee eens, blijkens de volgende selectors die Opera wel vrolijk toekent al naar gelang het attribuut disabled is of niet:
Cascading Stylesheet:
1
2
input[disabled="false"] { color: black; }
input[disabled="true"] { color: gray; }

Dit impliceert dat Opera dit attribuut als een two-value attribuut heeft geimplementeerd, waarbij de boolean eigenlijk meer een string is (attribute values zijn altijd van het type string).

Hmmmz, zoals ik het hierboven beschrijf ben ik toch van mening dat Opera fout zit :)
reported dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 08-07-2005 00:35 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02

ThunderNet

Flits!

ok :)
nog een bugje :P

de knoppen in IE kloppen niet meer

ss uit IE:
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/filespace/iebug1.jpg

ss uit FF:
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/filespace/iebug2.jpg

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ThunderNet schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 00:38:
ok :)
nog een bugje :P

de knoppen in IE kloppen niet meer

ss uit IE:
[afbeelding]

ss uit FF:
[afbeelding]
Ah, dus nu gaat IE nog eens over z'n nek van volledig legitieme CSS syntax :X
Anyway, fixed (again...)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb wel een vermoeden over het Safari probleem; hij breekt waarschijnlijk zijn nek hierover:
JavaScript:
1
target.value = target.value.replace(IMGCHECK, fixImages);

waarbij IMGCHECK een referentie is naar een RegExp-object, en fixImages een referentie naar een functie-object. Volledig legitiem, dus als het daar inderdaad in zit mag Safari nog eens naar de implementatie van reguliere expressie methoden gaan kijken.
Als de 'sloot javascript' overeenkomt met de inhoud van de functie fixImages() dan probeert Safari dus blijkbaar de functie-referentie om te zetten naar een string. Ik vraag me dan af of een anonieme functie daar dan wel zou werken...

edit: de spec schrijft wel dat de 2e parameter sinds javascript 1.3 een functie-object kan zijn, maar spreekt in de voorbeelden alleen over lambda-functies. Misschien heeft Safari dat erg letterlijk genomen en de spec daarmee nogal krapjes geinterpreteerd...

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 08-07-2005 00:57 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb van fixImages een lambda-functie gemaakt; hopelijk werkt dat beter in Safari (kan het helaas hier niet zelf checken)...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Safari's JavaScript-library, JavaScriptCore genaamd, is gebaseerd op de KJS-library die in KDE 3.0.2, en ik verwacht dus ook in Konqueror en KHTML, gebruikt wordt. Dus dan zou ik verwachten dat dit probleem niet in Safari maar ook in oudere versies van KDE zit. Is dat te controleren? Of praat ik nu complete nonsens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

"Check images", "Bekijk bericht", "Verstuur bericht".... welke taal kiezen we nou jongens :P

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Harm schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 01:12:
Safari's JavaScript-library, JavaScriptCore genaamd, is gebaseerd op de KJS-library die in KDE 3.0.2, en ik verwacht dus ook in Konqueror en KHTML, gebruikt wordt. Dus dan zou ik verwachten dat dit probleem niet in Safari maar ook in oudere versies van KDE zit. Is dat te controleren? Of praat ik nu complete nonsens?
In KDE 3.2.3 speelt het probleem in ieder geval niet, ook niet met de function-reference in de replace method. Het zou dus inderdaad zo kunnen zijn dat het probleem in oudere Konqueror versies ook optreed. otoh maak ik uit het verhaal wel op dat Apple mogelijk een andere PCRE implementatie heeft gebruikt, en laat dat nou net de basis van reguliere expressies in javascript zijn.

Maar goed, als dit het probleem niet oplost dan moet ik volgende week Roelie maar weer eens lastig vallen om wat testcases uit te proberen :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

curry684 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 01:17:
"Check images", "Bekijk bericht", "Verstuur bericht".... welke taal kiezen we nou jongens :P
"Controleer afbeeldingen" wordt zo lang... ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nog een foutje/feature request:

Ik maakte een berichtje aan, met plaatje, drukte op de Check knop, deed een preview, besloot dat het plaatje toch anders moest, paste de afmeting van het plaatje aan, deed 'save', ftp upload, overwrite Yes, en daarna opnieuw Check.

Omdat de naam van het bewuste plaatje niet veranderd was werd bleef de afmeting onveranderd. De reden dat ik nou juist opnieuw uploadde was omdat ik het plaatje wat groter had gemaakt.

Dus de Check functie zou iets van een geforceerde reload functie moeten hebben, of mogelijk een optionele "re-check image size".

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

crisp schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 01:11:
Ik heb van fixImages een lambda-functie gemaakt; hopelijk werkt dat beter in Safari (kan het helaas hier niet zelf checken)...
no tengo worko :)

De TA bevat idd een sloot JS code; voor elke afbeelding een anonieme functie-declaratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

chem schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 09:54:
[...]

no tengo worko :)

De TA bevat idd een sloot JS code; voor elke afbeelding een anonieme functie-declaratie.
Kortom: Safari ondersteund dus helemaal geen functie als argument in de replace method(?) Da's zaad...
Nou ja, misschien een goede reden voor hun om dat eens te gaan fixen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

JumpStart schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 09:47:
Nog een foutje/feature request:
[...]
Dus de Check functie zou iets van een geforceerde reload functie moeten hebben, of mogelijk een optionele "re-check image size".
Plaatjes die sowieso al een dimensie hebben in de RML worden overgeslagen. Het is volledig valide om een plaatje van 800x600 in een [ img=600,400] te stoppen. Als je een recheck wilt zal je dus de dimensies weer uit de IMG tag moeten halen.
Bij het wijzigen van plaatjes heb je dan ook nog het probleem dat de checker waarschijnlijk nog de oude versie uit je browsercache haalt. Ik kan wel een download forceren, maar gebruik maken van de cache komt de snelheid wel ten goede...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

crisp schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:06:
[...]

Plaatjes die sowieso al een dimensie hebben in de RML worden overgeslagen. Het is volledig valide om een plaatje van 800x600 in een [ img=600,400] te stoppen. Als je een recheck wilt zal je dus de dimensies weer uit de IMG tag moeten halen.
Bij het wijzigen van plaatjes heb je dan ook nog het probleem dat de checker waarschijnlijk nog de oude versie uit je browsercache haalt. Ik kan wel een download forceren, maar gebruik maken van de cache komt de snelheid wel ten goede...
Dan zou een [ ] re-check all images optie een uitkomst bieden. Normaal via cache, als die optie aangevinkt is, dan worden alle afmetingen gewist en opnieuw gecontroleerd.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Misschien ben ik aan het mierenneuken:

Afbeeldingslocatie: http://img287.imageshack.us/img287/7721/opera2rp.jpg

In Opera zijn de kleuren niet het zelfde in nightlife. :)

[ Voor 7% gewijzigd door magnifor op 08-07-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

magnifor schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:49:
Misschien ben ik aan het mierenneuken:

[afbeelding]

De kleuren zijn niet het zelfde in nightlife. :)
* JumpStart kijkt naar de filenaam ...

Gebruik je Opera ?

Hier werkt het wel zoals het hoort, op Firefox met het nightlife kleurenschema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
JumpStart schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:53:
[...]

* JumpStart kijkt naar de filenaam ...

Gebruik je Opera ?

Hier werkt het wel zoals het hoort, op Firefox met het nightlife kleurenschema.
Ja, ik gebruik Opera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Is de feature nog in beta, of is alles al goed genoeg getest en is het een blijvende aanvulling? In dat laatste geval is het misschien een goed idee hier wat meer aandacht op te vestigen?

Is het trouwens een optie om het automatisch te laten doen bij het submitten? Het proces neemt zo weinig tijd in beslag dat het best standaard zou mogen wmb. Of in ieder geval met een checkbox die standaard aan staat. Eventueel nog de tekst van de submit knop wijzigen in 'checking images' voor het controleren van afbeeldingen op een trage host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Opera probleem als het goed is opgelost (althans, een workaround; het betreft een probleem in de DOM2 implementatie in Opera die inmiddels ook geconfirmeerd is).
P_de_B schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:44:
Is de feature nog in beta, of is alles al goed genoeg getest en is het een blijvende aanvulling? In dat laatste geval is het misschien een goed idee hier wat meer aandacht op te vestigen?

Is het trouwens een optie om het automatisch te laten doen bij het submitten? Het proces neemt zo weinig tijd in beslag dat het best standaard zou mogen wmb. Of in ieder geval met een checkbox die standaard aan staat. Eventueel nog de tekst van de submit knop wijzigen in 'checking images' voor het controleren van afbeeldingen op een trage host.
In Safari werkt het o.a. nog niet, dus dat lijkt me reden genoeg om het nog niet als 'productiewaardig' te bestempelen. Het automatisch checken bij submit is alleen al om die reden geen optie.

Ik loop wel vaker tegen browserbugs aan, maar met deze functionaliteit ben ik al tegen 5 verschillende bugs aangelopen in Opera, Safari en IE 8)7

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Safari probleem is in ieder geval gedeeltelijk opgelost als het goed is, alleen de statusmessages lijken om 1 of andere vage reden niet te verschijnen...
De enige browser die ik heb getest en zich nog verslikt op deze functie is IE5.0 omdat die de ungreedy-quantifier niet ondersteund, maar ik heb geen zin de RegExp te herschrijven daarvoor...

De replace issue is in WebKit overigens wel gefixed according to http://bugzilla.opendarwin.org/show_bug.cgi?id=3294 dus ik heb goede hoop dat we in Safari binnenkort wel eindelijk een functie als replacement kunnen opgeven :)

[ Voor 39% gewijzigd door crisp op 13-07-2005 14:47 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En tevens een maximum breedte ingesteld voor de image checker. Plaatjes breder dan 600px krijgen een width/height pro ratio van de eigenlijke breedte/hoogte met een width van 600px. In React 1.9.4 wordt dit tevens serverside nog eens afgevangen.
Overigens kan de image checker nog niet overweg met deze syntax (maar dat gaat wel komen):
[img link=1 align=right]http://example.com/image.gif[/img]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

regexpen verbeterd; een dergelijke, valide, syntax werkt nu ook goed:
[img link=1 align=right title="[some title]"]http://example.com/image.gif[/img]

zijn er nog issues in bepaalde gangbare browsers?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

En maak er gewoon van 'controleer (de) afbeelding(en)' (oid). Want het staat nu erg amateuristisch van 'check images', 'bekijk bericht', 'verstuur bericht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Anoniem: 69767 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 01:09:
Want het staat nu erg amateuristisch
Heerlijk toch? Daar zijn we tweakers voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
curry684 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 01:17:
'Checken' is inmiddels zódanig ingeburgerd in de Nederlandse taal dat bijna niemand daar nog over valt imho...

Of 'Check IMG tags'

[ Voor 22% gewijzigd door csteelooper op 27-07-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

* BtM909 Kickerdekick

Toch maar even schoppen, want ik loop hier de laatste tijd veel tegenaan:

Als ik een plaatje upload tijdens een reply (middels het fotoalbum), dan wordt de [img]-tag op m'n klembord bewaard; klaar om geplakt te worden ergens in een reply.

Kan ik O+ crisp O+ heeeeel liev aankijken zodat de juiste afmetingen meteen worden meegegeven? Het is nu een extra stap om m'n image te checken, maar aangezien het uploaden toch server-side is, kan de hoogte en breedte meteen worden meegegeven in de [img]-tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 22:10
Die melding eronder in het rood komt soms trouwens dubbel voor.
HK-linkje: [rml]xtreme_lunatic in "[ fotosoep] Soep de Troep - deel 3"[/rml]
Als dit beter in een apart topc had gekunt, dan moet iemand het maar even moven :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

SWINX schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:35:
Als dit beter in een apart topc had gekunt, dan moet iemand het maar even moven :)
Ik heb trouwens gemerkt dat het niet altijd het geval is. Als je zo'n melding tegenkomt, verdwijnt de dubbele regel ook weer bij een refresh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

SWINX schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:35:
Als het 'af en toe' voorkomt en bij een refresh meestal weer weg is dan is dat meestal een foutje van de browser. Welke browser gebruik je?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 22:10
Late reactie, maar ik kwam het zojuist weer tegen, vandaar dat ik er weer aan dacht :)

Ik gebruik IE (Maxthon)

Deze keer kwam ik het tegen in Syzzer in "Hoe versier jij meisjes?"

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
*kick*

De functie werkt technisch gezien goed volgens mij, maar er zijn heel veel mensen die er nog geen gebruik van maken. Is het een optie hier wat meer aandacht aan te besteden, of -liever- dit automatisch te doen? Veel posts springen nog steeds op en neer tijdens het laden van afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02

ThunderNet

Flits!

P_de_B schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:36:
*kick*

De functie werkt technisch gezien goed volgens mij, maar er zijn heel veel mensen die er nog geen gebruik van maken. Is het een optie hier wat meer aandacht aan te besteden, of -liever- dit automatisch te doen? Veel posts springen nog steeds op en neer tijdens het laden van afbeeldingen.
Ikzelf maak er in FG gebruik van, bij het maken van een showcase/testcase is het ideaal. En het lijkt mij dat het een stuk minder springerig wordt, als dit automatisch gedaan wordt in het vervolg. Ik vind het iig erg prettig werken, en zeker een goede aanvulling :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Laatst online: 13-06 13:59
Kan de check images knop ook aan de quick reply worden toegevoegd?

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

riotrick schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:17:
Kan de check images knop ook aan de quick reply worden toegevoegd?
Dan gaat het hele effect van een quick-reply weg he ? :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Dat is misschien wel zo, maar ik gebruik, waarschijnlijk net als velen, eigenlijk alleen de quick-reply om te antwoorden. Daarbij mis je deze hele feature dus. Ik had het uberhaupt ook dus nog nooit gezien, kwam er toevallig achter doordat ik dit topic zag.

/edit: Terwijl het de leesbaarheid van foto-topics wel een stuk aangenamer maakt. En het is ook niet echt zo dat er geen ruimte is voor de check images knop in de quick reply. Past er prima naast.

[ Voor 30% gewijzigd door riotrick op 24-01-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
riotrick schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:08:
Dat is misschien wel zo, maar ik gebruik, waarschijnlijk net als velen, eigenlijk alleen de quick-reply om te antwoorden. Daarbij mis je deze hele feature dus. Ik had het uberhaupt ook dus nog nooit gezien, kwam er toevallig achter doordat ik dit topic zag.

/edit: Terwijl het de leesbaarheid van foto-topics wel een stuk aangenamer maakt. En het is ook niet echt zo dat er geen ruimte is voor de check images knop in de quick reply. Past er prima naast.
Ik denk dat,.wanneer je in een FG topic foto's plaatst, je niet niet met de quick reply doet. Een topic openen die je sowieso in de "grote" editor. En dan is het idd alleen een kwestie van de 'Check Image' button onder de aandacht brengen.
Vooral een echt korte, tekstgebaseerde, replyschrijf je imo in de 'quick reply'. Als je een foto in een verzameltopic wil toevoegen zou ik dit ook gewoon via 'post reply' doen. Denk dat vooral het bestaan en de werking van het knopje 'check images' onder de aandacht gebracht moet worden

\edit, veel geblaat, en kortom: met gewone tekst in een q.r. verneuk je de lay-out niet, dus is de functie eigenlijk voor de q.r. neit nodig

[ Voor 10% gewijzigd door mithras op 24-01-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Mithras86 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:24:
[...]

Ik denk dat,.wanneer je in een FG topic foto's plaatst, je niet niet met de quick reply doet. Een topic openen die je sowieso in de "grote" editor. En dan is het idd alleen een kwestie van de 'Check Image' button onder de aandacht brengen.
Vooral een echt korte, tekstgebaseerde, replyschrijf je imo in de 'quick reply'. Als je een foto in een verzameltopic wil toevoegen zou ik dit ook gewoon via 'post reply' doen. Denk dat vooral het bestaan en de werking van het knopje 'check images' onder de aandacht gebracht moet worden

\edit, veel geblaat, en kortom: met gewone tekst in een q.r. verneuk je de lay-out niet, dus is de functie eigenlijk voor de q.r. neit nodig
Ik gebruik ook altijd voor foto topics de quick reply. Simpelweg omdat dat veel sneller tikt. De check images knop zou ik erg handig vinden daarin.

/edit: nog even toelichten. Ik heb een foto upload webappje gemaakt die genereert zelf 2 formaten foto's en de bijbehorende bbcode voor een klikbaar plaatje. Die bbcode knip en plak ik zo in de quick reply. Geen verneukte layout, want de plaatjes zijn altijd op het juiste formaat resized. Nu kan je zeggen je kan natuurlijk de breedte en hoogte in de bbcode opnemen, maar dat werkt niet op bv phpBB forums waar ik ook regelmatig in post. Een check images knopje in de quick reply voeg m.i. dus zeker wel wat toe.

[ Voor 25% gewijzigd door riotrick op 24-01-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb zo het vermoeden dat de functie in Safari wel eens niet goed zal werken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Even safari testen dan maar :D

Afbeeldingslocatie: http://online.schippersnet.nl/upload/thu/img43deb02d08e91.jpg

/edit: behalve dat je de tekst in de processing messages niet ziet, werkt het verder prima in safari.

[ Voor 23% gewijzigd door riotrick op 02-02-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

valt me weer mee dan :)

Intentionally left blank