[BF2] onspeelbare fps...

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een goeie dag...
aangezien mij in het grote BF2 topic verteld werd dat ik hier een topic moest openen, doe ik dat maar :+

ik heb dus een probleem met BF2 zoals je al in de titel kan zien.
mijn fps zakt na een paar seconden spelen naar een onspeelbaar niveau :(
na alle drivers opnieuw geinstalleerd te hebben, nog ff geprobeerd net, maar t probleem blijft...
toen viel me ook op dat zelfs het geluid schokt.
mijn systeem:
Athlon 2500+ @ 3200+
VIA KT600 chipset
1024MB G-skill geheugen
ATI 9800se (nou @ pro, maar nog steeds zelfde probleem)

ik heb al zat topics door gelezen en gezocht naar een oplossing, maar ik kom er maar niet achter :'(

ik hoop dat jullie weten waar t aan ligt, zodat ik ook lekker kan spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Je systeem zelf valt weinig op aan te merken. Mijn vermoeden is dus dat het een software probleem is.

Je zou eens kunnen testen met de Omega drivers. Download vanaf : http://www.omegadrivers.net/

Vervolgens bij de advanced opties alles op performance, kijk eens of het verschil maakt.

Succes!

Edit:
lees net dat je geluid schokt, is het een onboard card? (dus chipset zooi?) if so, zet dat eens uit en probeer opnieuw. Misschien dat die soundcard teveel van je systeem vraagt of brak is.

[ Voor 25% gewijzigd door kixor op 01-07-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kixor schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:24:
Je systeem zelf valt weinig op aan te merken. Mijn vermoeden is dus dat het een software probleem is.

Je zou eens kunnen testen met de Omega drivers. Download vanaf : http://www.omegadrivers.net/

Vervolgens bij de advanced opties alles op performance, kijk eens of het verschil maakt.

Succes!
dat eerste heb ik al gedaan, daarom draait ie nou op pro :+ alle pipelines open :P
dat laatste kan ik wel een proberen... thanks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21
Mijn eerste ideeën/vragen:
-Heb je een drivercleaner gebruikt voordat je opnieuw je videodrivers ging installeren?
-Welke versie driver gebruik je?
-Als je het geluid uitzet heb je dan nog het probleem?

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOVA_TheCrew schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:27:
-Heb je een drivercleaner gebruikt voordat je opnieuw je videodrivers ging installeren?
Je hebt em wel overgeklokt, zet alle instellingen eens terug op normaal en test dan eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat overklokken das ....... :/ Jij de VIA hyperion drivers geinstalleerd??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook performance problemen... dit met onderstaand systeem:

Asus K8N
Athlon 64 3000+ @ 2300Mhz
1024MB corsair @230Mhz
Geforce 6600GT @ 550Core en 1Ghz mem
2x80GB SATA 8MB cache in raid 0

Nieuwst VGA drivers staan er op.

Het probleem dat ik heb, is dat wanneer ik een map opstart, dat hij dan enorm schokt, en dat blijft hij doen, het is net of dat hij af en toe vast zit....

Ik speel op 1024X768 met alles op hoog, en de instellingen van licht effecten op medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NOVA_TheCrew schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:27:
- driver cleaner heb ik ooit een keer gebruikt, en moest daarna windows opnieuw installeren want hij pakte geen enkele driver meer |:( dus dat durf ik niet nog een keer :X
- de nieuwste Hyperion drivers voor de chipset, en nieuwste omega drivers voor VGA :+ ik had eerst oudere drivers, en nou nog steeds zelfde probleem...
- geluid uitzetten nog niet geprobeerd, kan t miss aan mn onboard geluidskaart liggen dan?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:29:
[...]
Je hebt em wel overgeklokt, zet alle instellingen eens terug op normaal en test dan eens...
done that :+ nog steeds zelfde probleem...
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:30:
ja dat overklokken das ....... :/ Jij de VIA hyperion drivers geinstalleerd??????
als eerst... overklokken rulez :+ als ik wil kan ie op 2500Mhz maar wordt ie te warm met dit weer...
ten tweede, jah tuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem.. :( Alle games werken perfect, van World of Warcraft (Alles high, aa en fsaa aan) tot en met Lego Star Wars of HL2.. Maar deze game?? :?

Zodra ik in de map kom duikt de fps naar +- 20 fps en is het werkelijk onspeelbaar.. 8)7

Mijn systeem:
Athlon XP-M @ 3800+ (200x12.5)
Asus A7N8X Deluxe
1024MB Corsair 3200LL BH5 in Dual Channel (2-2-2-11)
Asus Geforce FX5900 geflasht naar FX5950U
Geluidskaart nVidia Soundstorm en Soundblaster Audigy (Beide geven probleem)

Ik heb alle nieuwste drivers geprobeert en een format..

3DMark 2001: 20000+
3DMark 2003: 6300

Ik snap er ook niks meer van.. Maar ff wachten op nieuwe patch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lightning effects op med zetten, scheelt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:36:
Lightning effects op med zetten, scheelt veel.
die heb ik al uit staan... en de shadows ook al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Ik heb dat probleem ook gahad....heb er vandaag windows opnieuw opgezet, en loopt véél beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het spel is gewoon heel zwaar, ik heb zelf een X800 XT PE had alles op hoogste ingesteld maar dat trekt die ook niet. Maar paar dagen terug had ik nog een 9700 Pro speelde alles op low @ 15FPS Textures moet je op medium instellen ben ik achter op high pakt die al je geheugen in (1GB) op medium blijft die bij mij rond de 950MB.

Maar waar ik ook achter ben wat bij veel meer spelen zo is als je single speelt haal je veel meer FPS als dan je online speelt. En ik denk dat als over een paar dagen de nieuwe ATI 5.7 drivers uitkomen die aangepast zijn voor BF2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 09:25
Nou en het spel mag ook wel goed gepacthed worden straks ;) Dit is nog brakker dan 42. !1 voordeel van 42 was dat je om die bugs kon lachen. Maar dat menu is zooo irri van bf2...

on topic: Ik had ook last van fps drops enzo wat bij mij hielp was sound aanpassen. EAX uit, software en dan medium,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimpimmers20 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 03:59:
Het spel is gewoon heel zwaar, ik heb zelf een X800 XT PE had alles op hoogste ingesteld maar dat trekt die ook niet. Maar paar dagen terug had ik nog een 9700 Pro speelde alles op low @ 15FPS Textures moet je op medium instellen ben ik achter op high pakt die al je geheugen in (1GB) op medium blijft die bij mij rond de 950MB.

Maar waar ik ook achter ben wat bij veel meer spelen zo is als je single speelt haal je veel meer FPS als dan je online speelt. En ik denk dat als over een paar dagen de nieuwe ATI 5.7 drivers uitkomen die aangepast zijn voor BF2
Ik draai op 1024x768 met de standaard high instellingen (2 dingen op medium) zonder AA, maar het draait als een trein op m'n P4 2,4@2,8 met 9500@9700@400/333. Ik heb gewoon standaard ati drivers, geloof de voorlaatste. Verder nog niets getest.
Er gaat dus iets anders goed mis met dit spel of jouw instellingen.
Pagina: 1