Outlook-connectie naar Kerio IMAP

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Vestiging 1 met e-mailserver (Kerio Mailserver)

Vestiging 2 maakt gebruik van e-mailserver verstiging 1

Nu kan op vestiging 1 via het LAN iedereen via Outlook 2003 en de Kerio Outlook Connector iedereen gebruik maken van de mailserver en dit werkt prima.

Als ik echter (via internet) op vestiging 2 gebruik ga maken van de mailserver dan blijft bij het verzenden van een mailtje outlook hangen, tot soms wel 1 minuut. Het bladeren door de groepsagenda's, de e-mail en contactpersonen verloopt wel prima!
Ook van bij mij thuis uit doet dit probleem zich voor. En ik kan gewoon onbeperkt het internet op.

Alles loopt via IMAP. Het lijkt op een poorten-probleem zou ik bijna denken maar volgens mij hoef ik alleen de IMAP-poorten open te zetten op de router op vestiging 1? Heeft iemand enig idee waaraan dit probleem kan liggen?

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 01-07-2005 11:15 ]

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Klein schupke.

Groetjes, FaceDown.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Het verzenden van mail gaat niet via IMAP maar gewoon via SMTP; port 25 dus.
En heb je toevalling op de SMTP stack van je Kerio server, reverse lookup op binnenkomende connecties aanstaan?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:35:
Het verzenden van mail gaat niet via IMAP maar gewoon via SMTP; port 25 dus.
En heb je toevalling op de SMTP stack van je Kerio server, reverse lookup op binnenkomende connecties aanstaan?
Ow ik dacht dat IMAP ook voor verzenden was. Toch staat poort 25 ook open. Wat je daarna zegt snap ik niet helemaal, maar het klinkt goed. :P Zou je het eens uit willen leggen?

Even een ideetje; Zou je ook een andere SMTP (bijv van de ISP) op kunnen geven? Als het uitgaande bericht gewoon opgeslagen wordt op de IMAP-server zou dat willicht de oplossing van het probleem zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door FaceDown op 05-07-2005 15:00 ]

Groetjes, FaceDown.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Een SMTP server kan voor iedere binnenkomende connectie in DNS gaan opzoeken welke naam er bij het IP-adres hoort. Als jouw IMAP clients zich niet in de DNS registreren (of zich op een andere DNS registreren) dan kan het inderdaad een minuutje duren voordat de SMTP server weer reageert ('k dacht dat de RFC 45 seconden noemt als time out op DNS).
Oplossingen te over, dus:
  1. reverse lookup op je SMTP server uitzetten
  2. clients laten registreren bij de DNS die je SMTP server gebruikt
  3. clients laten registreren bij een lokale DNS en een zone transfer opzetten
  4. de SMTP server van je provider gebruiken
Of - in dat laatste geval - de sent items op de server worden opgeslagen, hangt af van de instellingen van de client

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==