Hallo,
Ik heb in Excel een lijst met gegevens. Het gaat in dit geval om het veld 'relatienummer'.
Een willekeurig relatienummer kan 1, 2, 3 of 4 keer in de lijst voorkomen. Dit is afhankelijk van het aantal dekkingen dat deze persoon heeft. Heeft een relatie 1 dekking dan komt deze als 1 regel terug in de lijst. Heeft een relatie 3 dekkingen dan komt deze als 3 regels terug in de lijst.
Ik wil weten hoe vaak een relatienummer 1 keer voorkomt in de lijst
Ik wil weten hoe vaak een relatienummer 2 keer voorkomt in de lijst (waarbij de relatienummers die maar 1 keer vookomen niet mee mogen tellen)
enz.
Ik wil dus uiteindelijk 4 getallen weten.
Het aantal relatienummers met 1 dekking
Het aantal relatienummers met 2 dekkingen
Het aantal relatienummers met 3 dekkingen
Het aantal relatienummers met 4 dekkingen
Hierin mag geen overlapping zitten.
Ik weet niet of dit in Excel kan. Mogelijk wel in Access. In dat geval kan ik de tabel simpel importeren in Access.
Ik kom er niet uit. Wellicht dat iemand hier mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Fred
Ik heb in Excel een lijst met gegevens. Het gaat in dit geval om het veld 'relatienummer'.
Een willekeurig relatienummer kan 1, 2, 3 of 4 keer in de lijst voorkomen. Dit is afhankelijk van het aantal dekkingen dat deze persoon heeft. Heeft een relatie 1 dekking dan komt deze als 1 regel terug in de lijst. Heeft een relatie 3 dekkingen dan komt deze als 3 regels terug in de lijst.
Ik wil weten hoe vaak een relatienummer 1 keer voorkomt in de lijst
Ik wil weten hoe vaak een relatienummer 2 keer voorkomt in de lijst (waarbij de relatienummers die maar 1 keer vookomen niet mee mogen tellen)
enz.
Ik wil dus uiteindelijk 4 getallen weten.
Het aantal relatienummers met 1 dekking
Het aantal relatienummers met 2 dekkingen
Het aantal relatienummers met 3 dekkingen
Het aantal relatienummers met 4 dekkingen
Hierin mag geen overlapping zitten.
Ik weet niet of dit in Excel kan. Mogelijk wel in Access. In dat geval kan ik de tabel simpel importeren in Access.
Ik kom er niet uit. Wellicht dat iemand hier mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Fred
[ Voor 7% gewijzigd door Fred1972 op 01-07-2005 11:11 ]