Toon posts:

gammel systeem met ASUS A8V + AMD64 3000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die meer kan vertellen over deze problemen...

Na een systeemupgrade met Asus A8V Deluxe, AMD64 Athlon 3000+, 2x 512 DDR PC3200 en GeforceFx5200 loopt m'n pc zwaar onstabiel. Lockups, reboots, soms zelf spontane BIOS resets, en de processor haalt maar 1800 Mhz.
Het systeem werkt alleen als er 1 memchip in zit, meest stabiel met chip op het laatste slot.
2 chips (in welke slots dan ook) = 1 en al fatale fouten in XP.
Ik heb al nieuwe chips gehaald, scheelde wel iets maar het blijft rammelen. Ben inmiddels 5x terug geweest naar de winkel.
Wat ook raar is, OS ziet de onboard sound niet, terwijl die in de BIOS enabled is.

Zit ik te clownen of is dit nieuwe mobo gewoon gaar?

Verwijderd

AMD Athlon 64 3000+ draait standaard op +/- 1800 MHz. Misschien toch maar niet aan de multiplier/vcore zitten voor je de specs van de processor doorgelezen hebt ;)

Voor die onboard sound issue: heb je je moederbord software wel geinstalleerd? Chipset drivers etc....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 11:00 ]

Verwijderd

Denk toch dat het moederbord verrot is ! Ik heb ditzelfde bord al 8 maanden in
gebruik zonder een enkele klacht en ook lees je daar niet heel veel over, dus
terug naar de winkel voor een andere .
joopata :)

ps een 754 draait op 200MHz en een 939 op 1800MHz.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 11:01 ]

Verwijderd

Ik heb een deel van deze problemen gehad met de PC van mijn broer, was niet stabiel te krijgen. Uiteindelijk bleek cool 'n' Quiet niet te werken, ondanks de nieuwste BIOS. Als je deze dus aan hebt staan in de BIOS, zet hem eens uit en kijk wat er gebeurt.

Verder zijn eerdere revisies van de athlon64 soms kritisch met geheugen, welk geheugen gebruik je en heb je het al eens met een merk geprobeerd. ( Ik kan niet uit je post halen of je nieuw geheugen van het zelfde merk/type hebt gehaald of geheel ander geheugen.) Met het geluid kan ik je niet helpen, ik neem aan dat je de drivers hebt geinstalleerd ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welk systeem heb je als uitgangspunt gebruikt voor de upgrade? Heb je het OS wel herinstalleerd en alle benodigde drivers geinstalleerd? Zeker als het hier om Windows gaat :) En neem dit ook eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 01-07-2005 11:06 ]

Verwijderd

Ik heb al een aantal A8V del gehad waarvan het bijgeleverde w-lan kaartje de boosdoener was en ik een aantal gelijke problemen had als jij beschrijft. De nieuwste driver had toen wat opgelost, maar helemaal zeker ben ik niet met die nieuwste driver.

Verwijderd

Topicstarter
standaard audio is wel geinstalleerd, net nog ff opnieuw, maar blijft onzichtbaar voor XP.
goed om te weten dat 1800 mhz gewoon standaard is. ik heb daar niet aan gerommeld, maar hoorde van iemand dat ie minstens 2000 zou moeten halen.

geheugen = 2 standaard DDR PC3200 512 chips, kan maar 1 tegelijk gebruiken op dit mobo. met 2 loopt de boel onmiddelijk vast.

toch maar een nieuw mobo halen waarschijnlijk...?

Verwijderd

Topicstarter
PS
OS heb ik opnieuw geinstalleerd, hij wou niet booten op de ouwe.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:41

angerfist-yentl

vake bei te bange!

heb je het geheugen wel in bank 1 en 3 of 2 of 4 ? ( zo niet doe dat) anders heb je geen dual channel

Vake bei te bange

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Memtest gedraaid, ander geheugen geprobeerd. Standaard wil hij meestal niet gebruiken.
Pagina: 1