Destination net unreachable

Pagina: 1
Acties:

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik heb twee computers, normaal is computer 2 (server) remotely verbonden met computer 1 (client). Ik kan computer 1 pingen van computer 2. Maar andersom niet. Wanneer ik computer 2 ping van pc 1 krijg ik de reactie:
Reply from *.*.*.*: Destination net unreachable.
het reply adres is verschillend van het adres dat ik ping. De eerste twee getallen zijn wel hetzelfde.
Daarnaast kan ik niet op de hd van computer 1 via de explorer van windows, terwijl beide pc's gewoon aanstaan en in hetzelfde domein hangen.

Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor.
Ik heb geen firewall of iets dergelijks, er is niets softwarematig veranderd op beide pc's waardoor het niet meer werkt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SA --> Network Troubleshooting.

Geef even meer informatie, je zegt niets over netwerkinrichting en (versies van) OS'en (behalve dat je waarschijnlijk geen 2000 of XP gebruikt aangezien je zegt geen firewall te hebben). Heb je een router er tussen zitten? Zijn er relevante zaken in de routing tabel? Remote verbonden: hoe, VPN?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CBass
server : XP
client W2000
remote programma: de remote desktop connection van XP zelf

Netwerk is een 10 Mbit verbinding (universiteits netwerk) Maar wel een kilometer of 2 tussen beide PC's (op uni en thuis). Dus op en neer lopen is niet echt een opties

Verder geen ervaring met de routing tabel, dus weet niet of er opvallende dingen in staan.

Verwijderd

CBass schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:50:
server : XP
client W2000
remote programma: de remote desktop connection van XP zelf

Netwerk is een 10 Mbit verbinding (universiteits netwerk) Maar wel een kilometer of 2 tussen beide PC's (op uni en thuis). Dus op en neer lopen is niet echt een opties

Verder geen ervaring met de routing tabel, dus weet niet of er opvallende dingen in staan.
maskers, gateways o.k. ?

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
Ja dat lijkt me duidelijk die is logischerwijs gefirewallt. tis natuurlijk niet de bedoeling dat je zo een netwerk op kan. Je kan waarschijnlijk wel inloggen met een telnet maar dan zit je in een afgeschermde omgeving, zoals het hoort.

• CBass
Toch nog maar een kickje.

Beide PC's hangen in het zelfde NT domein.
Het vreemde is dat als ik het blijf proberen het op een gegeven moment wel lukt om remotely te connecten, maar het is niet mij niet duidelijk waarom soms wel en soms niet. Als er een verbinding totstand is gekomen werkt het perfect.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Destination net unreachable wil zeggen dat er iets in de routing/gateways verkeerd gaat.

hier een afdruk van de ipconfig /all wil misschien helpen, evenals wat je met de firewall wel/neit gedaan hebt.
CBass schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:50:

geef hem dan hier?

En zit er in 1 van die 2 pc's meer dan 1 netwerkkaart? (dat zou namelijk de routing problemen verklaren) , als dat niet het geval is dan moet je nl al gauw bij je beheerder zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1