Pinautomaat via analoog of toch via isdn (evt icm VOIP)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-02 17:27

LyxKyo

Dreambox was fun!

Topicstarter
allo,

mijn vriendin gaat in september een winkel openen nu zijn we dus veel dingen aan het regelen.

Het kassasysteem is al geregeld. Nu het pinautomaat... deze moet een aparte lijn hebben, de spam mail de je automatisch krijgt na inschrijving kvk komt met verschillende opties.
- ze geven de voorkeur dat het pinautomaat op een aparte lijn wordt aangesloten. dit is mogelijk met isdn, echter ben ik eerst op zoek naar meerdere mogelijke oplossingen.

er zit nl te denken aan een KPN lijn, met daarom internet + telefonie. dan is er een analoge lijn voor de PIN, kan met vanuit de winkel gratis bellen (VOIP) en ook meteen internet (voor mail handig)

is dit een realistische veronderstelling? ik ben nl niet helemaal op de hoogte van de technisch voorwaaden waaraan een pinautomaat aan moet voldoen?

maar ik neem aan dat er meer mogelijk moet zijn, dat de standaard ISDN methode.. ISDN alleen al kost 22 euro, dan komt er internet etc belkosten enzo bij.

nu ben ik erg benieuwd naar jullie bevindingen en/of adviezen?

cheers!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb ook Pin automaten met GPRS gezien. Wellicht is dat ook iets.

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Topicstarter
klopt inderdaad icm gsm, maar dat is niet echt nodig.. willen het toch via een vaste aansluiting doen, waarschijnlijk ook goedkoper.

cheers!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Internet en telefonie voor een winkel?
En wat nou als internet er af ligt, kan je het filiaal ook niet meer bellen (en kan die ook niet meer pinnen misschien)...

Ik zou het niet doen!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:10
Je hebt pinautomaten die werken via een gewone analoge lijn, je hoeft niet perse een aparte analoge of aparte isdn lijn te gebruiken maar je moet er wel voor zorgen dat de lijn altijd vrij is, tis geen pretje voor de klant dat het pinnen niet gaat omdat er een lijn in bezet is.

Verder heb je pin via digiacces, dat gaat veel sneller alleen een digiacces abbonement is heel erg duur, dus dat is alleen erg handig als je heel pintransacties heb. Daarbij komt wel dat je geen kosten betaald per minuut omdat de lijn openstaat.

Ik zou dus om te beginnen in je pandje gewoon een isdn lijn nemen met een auerswald 4 poorts of een quatrofox 4 poorts, waarvan je 1 poortje naar je pin terminal steekt.

Dat zeg ik nou wel maar ik weet niet wat voor soort toko je gaat openen,,

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Topicstarter
nickpma schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:27:
En wat nou als internet er af ligt, kan je het filiaal ook niet meer bellen (en kan die ook niet meer pinnen misschien)...

Ik zou het niet doen!
dat is ook waar.. echter zal ik het pinautomaat altijd op een aparte (evt kpn) lijn aansluiten..

cheers!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Topicstarter
Boekee schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:30:
Je hebt pinautomaten die werken via een gewone analoge lijn, je hoeft niet perse een aparte analoge of aparte isdn lijn te gebruiken maar je moet er wel voor zorgen dat de lijn altijd vrij is, tis geen pretje voor de klant dat het pinnen niet gaat omdat er een lijn in bezet is.

Verder heb je pin via digiacces, dat gaat veel sneller alleen een digiacces abbonement is heel erg duur, dus dat is alleen erg handig als je heel pintransacties heb. Daarbij komt wel dat je geen kosten betaald per minuut omdat de lijn openstaat.

Ik zou dus om te beginnen in je pandje gewoon een isdn lijn nemen met een auerswald 4 poorts of een quatrofox 4 poorts, waarvan je 1 poortje naar je pin terminal steekt.

Dat zeg ik nou wel maar ik weet niet wat voor soort toko je gaat openen,,
het gaat om een lingerie winkel, 40m2 dus niet groot. en ook niet heel veel pin transacties.

dus ISDN is dus wel de meest logische oplossing? en de auerswald of de quatrofox, zitten daar nog belangrijke verschillen tussen?

cheers!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Klik de link in de post hierboven!

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Topicstarter
dat is toevallig.. dat lijkt me ook wel wat.. zou dat per direct zijn!?

cheers!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:55
Bij ISDN heb je toch ook het voordeel dat het over het D kanaal ( :? ) gaat zodat je geen telefoontikken hebt wat bij PSTN wel zo is?
En ISDN is ook sneller met pinnen; scheelt ongeveer 10 seconden per transactie.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:07
ik plaats dagelijks adsl routers voor versatel om over te pinnen.
het grootste voordeel is dat het sneller gaat dan isdn, en goedkoper is.
hiervoor worden wel routers gebruikt die encryptiesoftware draaien.
het heeft natuurlijk alleen zin als er flink gepind wordt, wij plaatsen ze bijv. bij Free Record Shop, C1000, Kledingzaken, Van Leest.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:59

franssie

Save the albatross

hoezo natuurlijk? Waar ligt het omslagpunt denk je, ivm extra kosten routers?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

nickpma schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:27:

Ik zou het niet doen!
ik zou het ook niet doen!!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 19:40 ]

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:10
nicknec schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:57:
[...]

het gaat om een lingerie winkel, 40m2 dus niet groot. en ook niet heel veel pin transacties.

dus ISDN is dus wel de meest logische oplossing? en de auerswald of de quatrofox, zitten daar nog belangrijke verschillen tussen?
Nee niet veel verschil, quatrofox krijg je van de KPN en een auerwald is vergelijkbaar maar is via de pc te beheren en heeft de mogelijkheid om inkomende en uitgaande gesprekken de registreren.......... nog veel meer opties, heel makkelijk maar proffesioneel in gebruik.

Ik denk dat je het beste gewoon 1 ISDN lijn moet aanvragen, met quatrofox of auerswald.
Je hebt dan 2 verkeerskanalen en 4 nummers en natuurlijk 4 vrije poorten op de centrale

dus 1 voor vaste tel 2 voor de pin 3 voor eventuele fax en 4 voor eventuele beheer op afstand.

Verwijderd

Er zijn inderdaad meerdere optie's.
Gewoon via analoge lijn, nadeel traag, gesprekskosten
ISDN2 - op poort quotrovox, verbindingsopbouw sneller ,gesprekskosten
ISDN2 - digiacces / digipin per transactie
Office DSL + pin

Eenmalige kosten Kosten p/m Kosten per transactie

Digi access pin (2400bits) € 45,37 € 6,80 €0,04538
Digi Standaard (9600bits) € 45,37 € 13,38 €0,0293

Pinnen: Welk type abonnement

Van 0 tot 160 transacties: pinnen via een gewone telefoonaansluiting

Van 160 tot 500 transacties: pinnen via Digi acces Pin