Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:29:
Ik voel inderdaad meer voor de backend kant, maar vind het toch ook wel handig als ik een beetje website kan bouwen met ASP(.net) CSS. Het hoeft geen technisch hoogstandje te zijn, maar 't moet er wel een beetje uitzien zegmaar.
Het moet juist wel een technisch hoogstandje zijn en aan de standaarden voldoen en als het even kan ook nog valideren. Anders kun je je scharen bij de hobby-developers neefje-van-de-buurman die voor 200 euro wel even in Frontpage gaan klussen, en dat zijn nou juist het soort mensen waar men niet op zit te wachten.
Is het overigens mogelijk een VB6 applicatie om te zetten naar VB.NET en hierin verder te ontwikkelen? Is het uberhaupt nodig om al over te schakelen naar het hele .NET gebeuren?
http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_Basic_.NET
Its introduction has been controversial, as significant changes were made that broke backward compatibility with VB and caused a rift within the developer community that may or may not be resolved with the introduction of Visual Studio 2005.
Dus je zult moeten "porten".
Mij lijkt dan een cursus ASP.NET en VB.NET (met Visual Studio) het meest zinvol. Zijn jullie het hiermee eens?
ASP.NET is een verzameling - VB.NET is slechts 1 item uit de verzameling. Wat wil je?
Kun je met Visual Studio ook wel een beetje designen dan (met css)? Of heb je daar echt Dreamweaver voor nodig?
CSS kun je zelfs met Notepad inkloppen. Volgens mij weet je niet echt wat CSS inhoudt.
Hoe zit het met Flash MX? Is het zinvol om hierin een cursus te volgen, of wordt het eigenlijk niet veel toegepast?
Flash MX heeft geen moer te maken met bovenstaande. Flash MX is een applicatie die (onder andere) (interactieve) animaties kan uitspugen en m.b.v. Actionscript geprogrammeerd kan worden, en diverse koppelingen kan gebruiken (XML) voor meer functionaliteit.
Waarom gebruik je Flash? Voor banners (die worden niet zo makkelijk geblokkeerd, al heeft Firefox daar wel wat nets op gevonden). Voor intro-animaties. Voor trendy sites die in feite een soort MTV-achtige presentatie moeten vormen - dit gaat meer om het uiterlijk dan inhoud. Als je geen held bent met Illustrator of op z'n minst Photoshop en geen achtergrond hebt in grafisch design heeft Flash voor jou weinig nut. "Gebruik" is weer wat anders - Nike zal het gebruiken voor hun nieuwste schoentjes te laten zien, designers zullen het gebruiken om een gepolijste showcase te maken, voor muziek is het geschikt omdat je een soort Winamp-achtige player op een webpagina kan zetten zonder dat je daarvoor enige meuk moet installeren, en bij bedrijfssites heeft het weinig te zoeken, tenzij die voordeel hebben van de functionaliteit.
Veel vragen, ik hoop dat jullie mij er een antwoord op kunnen geven.
Vooral veel onsamenhangende vragen

. Volgens mij wil je gewoon een cursus in iets volgen, alleen weet je niet welke.
[
Voor 17% gewijzigd door
Yoozer op 01-07-2005 11:58
]