Toon posts:

[asp.net/vb.net]controle op inhoud veld met melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikers van mijn site zullen vaak vrij lange lijsten met data in vullen. Veel van deze data is hetzelfde, alleen verschilt er dan een veldje met een code ofzo. Bij het invullen van zo'n lijst is het niet ondenkbaar dat je je vergist in welke records er al ingevuld zijn (vooral omdat ze zo op elkaar lijken). Dus wil ik een controle doen op het al bestaan van dat code veld. Echter, dit veld mag wel tweemaal voorkomen, dus moet de gebruiker een optie worden gegeven om toch de record op te slaan.
Ik wil dus dat mijn opslaan knop het volgende doet:
1. controle op bestaan
2. melding (javascript message?)
3. bij doorgaan, record opslaan.

Stap 1 en 3 zijn geen probleem, alleen zit ik met de melding. Hoe kan ik halverwege een onclick_event een javascript laten uitvoeren, en afhankelijk van het antwoord op de vraag al dan niet stoppen met de sub?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21
Ik denk dat je hier wel een heel eind mee kan komen.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:59:
Ik denk dat je hier wel een heel eind mee kan komen.
Ik ben nu aan het lezen, het lijkt nogal complex te zijn.. ik had gehoopt dat het misschien wel wat simpeler zou kunnen. Helaas... :'(

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21
Je kan het natuurlijk ook wel serverside afvangen, dat is niet zo moeilijk. Je kan bij de eerste postback een boolean op true zetten en verder niks doen dan een melding weergeven. Bij de tweede postback controleer je die bool weer en omdat ie true is wordt de postback wel verder afgehandeld. Clientside is netter vind ik, maar serverside kan het ook wel.

Roomba E5 te koop