Toon posts:

nog steeds problemen asus p4p800s-x en p 3,0

Pagina: 1
Acties:
  • 1.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik post mijn probleem nogmaals omdat ik er nog steeds niet uitkom.

In mijn vorige topic kwam het er op neer dat ik een betere voeding nodig had. Nu heb ik een tagan 420W voeding geplaatst en mijn computer blijft maar niet of opnieuw opstarten...

Op het moment dat ik hem aanzet draaien alle fannen en valt de voeding uit en stoppen alle fannen. Daarna beginnen ze weer opnieuw. De nieuwe Tagan voeding heeft een leuk blauw lampje er in zitten. Deze gaat dan ook uit en begint daarna weer opnieuw te branden.

Als ik de processor er uithaal, doet hij geen herstart poging maar blijft draaien.... |:(

<uit mijn oude topic>
Het systeem zit als volgt in elkaar...

p4 3,0 Ghz 1Mb chache (nieuw)
Asus p4p800S-X (nieuw)
512 Kingston DDR pc 3200 (heb er nog een voor als het werkt) (nieuw)
MX geforce 440
420W voeding Tagan

Nec 1100 DVD brander
Maxtor 40 Gb

Na het installeren krijg ik steeds geen beeld. De fan draait wel. Er zijn meerdere van deze topic maar al die tips heb ik al gedaan.. en sommige topics zijn gesloten zonder enige verdere info.

De volgende dingen willen wel gebeuren:
1) meestal hoor je een klein piepje en dan start hij weer op..
2) hij start opnieuw op, op het moment dat de HD inschakelt.

3) na 2 dagen prutsen staat er een kale windows XP op en slaat hij gewoon vast tijdens opstart of op het bureaublad.

Zonder HD of DVD kom ik ook zelden in het bios.

Ik heb 2 verschillende geheugenchips getest. 2 videokaarten. Verschillende HD's. Allemaal met dezelfde problemen.

De voltages lijken goed (kleine afwijkingen van een paar tienden).
De temp hangt continu rond de 61 graden.

Slechts 1 op de 10 keer wil hij doorstarten...

Weet iemand iets???

Sanne

Verwijderd

Kun je misschien even een andere processor lenen, bekende van mij had het zelfde probleem met een 2.8 deze bleek uiteindelijk defect te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet... en ook geen ander moederbord...
en dat zijn dan ook de enige dingen die ik niet verder kan testen.

Ik heb nog garantie maar kan niet lukraak beide terugsturen, vandaar dat ik op een of andere wijze wil uitzoeken wel ik terug moet sturen... 8)7

Verwijderd

Op het moment dat ik hem aanzet draaien alle fannen en valt de voeding uit en stoppen alle fannen. Daarna beginnen ze weer opnieuw.
Dit klinkt mij heel erg in de oren als een brakke aan/uit switch die vaak blijft hangen. Dit verklaart waarom het sporadisch goed gaat.

Op het moment dat de switch blijft hangen, schakelt je PC na 4 seconden (default bios settings) weer uit, en mogelijk daarna weer in.

Probeer eens de aan/uit schakelaar los te koppelen van je mobo, en met een jumper of schroevendraaier (voorzichtig!) de 2 pinnetjes van je powerknop-connector kort kort te sluiten.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08

MeNTaL_TO

The future is not set

Had van de week met zelfde mobo en cpu hetzelfde probleem. Oplossing was om een nieuw bios op cd te fikken en via de EZ-flash methode te flashen (let op filename).
Start nu zonder problemen, maar waarom Asus het mobo levert met ouder bios :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Mental_to ...
dat zij je vorige keer ook maar dan moet de comp wel eerst opstarten... en daar zit nou net het probleem... dat wil hij niet...
er zit nu 1009 op, is de laatste, 1010 is een beta...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 09:55 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:53:
Mental_to ...
dat zij je vorige keer ook maar dan moet de comp wel eerst opstarten... en daar zit nou net het probleem... dat wil hij niet...
er zit nu 1009 op, is de laatste, 1010 is een beta...
Nee dat hoeft ie niet.
Pak de handleiding er maar eens bij.

Je moet dan bij het opstarten Alt-F2 indrukken en dan boot ie van cd (of flop) af, en start vanzelf weer op na het booten.
Ik had daarna opeens wel weer beeld en kon het bios in gaan stellen.

[edit] Ik heb ff gechecked, bij mij stond er na 1010 nu 1009 op, doet het ook prima, dus dat is mogenlijk het probleem niet.

[ Voor 12% gewijzigd door MeNTaL_TO op 01-07-2005 10:00 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
tjah... blijft moeilijk...

mogelijk kortsluiting bij de processorunit als er een processor in zit...
het schijnt niet zo te zijn dat de processor het mobo en voeding kan laten herstarten...

crappy mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Heee Floppus...

maar als je comp gewoon 1 seconde na aanzetten al reboot. Het is echt aan.. en weer uit.

Een brake switch... dus je bedoeld de knop die aan de kast vast zit?

Sanne

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:44

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:39:
Heee Floppus...

maar als je comp gewoon 1 seconde na aanzetten al reboot. Het is echt aan.. en weer uit.

Een brake switch... dus je bedoeld de knop die aan de kast vast zit?

Sanne
Met "Brakke switch" wordt er inderdaad de aan/uit knop bedoelt die in de behuizing van de PC zit ;).
Als het goed is zit deze bij de meeste ATX systemen met een kabeltje aan het moederbord :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Oeps... wrong topic

[ Voor 93% gewijzigd door The_Bash op 22-07-2005 09:25 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Pagina: 1