Toon posts:

[alternate] 6800GT voor 239,- (AGP)

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://www.alternate.nl/c...ml/nodes_info/jagr21.html

Eigenlijk nog nooit van het merk (PNY Verto) gehoord. Is het wel gewoon een volwaardige 6800GT? Dan is het namelijk redelijk goedkoop, omdat je toch met deze kaart zowatr alle spellen op de hoogst resolutie met eye-candy kan spelen

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 08:35

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 07:57:
http://www.alternate.nl/c...ml/nodes_info/jagr21.html

Eigenlijk nog nooit van het merk (PNY Verto) gehoord. Is het wel gewoon een volwaardige 6800GT? Dan is het namelijk redelijk goedkoop, omdat je toch met deze kaart zowatr alle spellen op de hoogst resolutie met eye-candy kan spelen
pny is dat niet hetzelfde als PQI?

Volgens mij zitten die in Den Bosch, ik heb er geheugen van ( 2 x 1 GB cl 2.5) wat goed i.c.m. met mijn amd 64 en het moederbord werkt, maar ervaring met hun vga kaarten heb ik niet.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:31

silitek

Tubes Only

Heb hier nog iets aardigs. Een Sparkle Nvidia GeForce 6800 GT-256 voor 268 euro en een 6800 voor 199 eurie. Een bedrijf uit Veldhoven. PNY zeg mij niks!!...sparkle daartegen wel

http://www.marktplaats.nl/

http://www.moka.nl/news.php

;)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen zie ik dat er ook een 6800GT van Leadtek voor 249,0 euro te koop is (http://www2.alternate.nl/...wtechdata.pl?artnr=jagl21) Nog goedkoper dus ;) (ja, ook AGP)

edit: bij alternate zie ik dat PNY vooral Quadro kaarten maakt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 08:12 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:31

silitek

Tubes Only

Ik denk dat de 6800GT kaarten wel eens op zeer korte termijn onder de 200euro duiken. Dan word zo'n kaartje zeer interresant ;) ...sommige halen makelijk ULTRA snelheden.

anhoewel ik die leadtek van 249 ook :9 vind...nu

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel die prijzen nog best wel even blijven kunnen hangen, want het is toch zo dat van de 7800 geen agp-serie komt?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:29
Ik heb zelf die PNY besteld. Ik heb diverse reviews (van diverse PNY-kaarten) op internet gelezen en dit merk komt overal goed uit de test. (zowel qua prestatie als overklokken) Vaak zijn het de reference kaarten van Nvidia dus daar is helemaal niets mis mee.

Verwijderd

Die 6800GT van Leadtek klinkt goed :p
Met een beetje geluk is deze ook naar een ultra te modden?

• Nilco
Zowel PNY als Leadtek maken gebruik van de referencekaart van Nvidia. Op de koeler na zijn ze exact hetzelfde. Bij Leadtek krijg je nog wat oude games erbij.

Verwijderd

Ik heb vorige week OOK een Leadtek 6800GT 256mb gekocht bij Alternate en een leuk puntje om te weten is dat je er een Ultra van kunt maken door gewoon de Ultra bios erin te flashen. Heb nergens problemen mee en haal heerlijke scores, dus voor 249 euro's ene 6800 Ultra, terwijl de ECHTE Ultra's nog steeds tot 500 euro kunnen kosten! :r

De GT is gewoon een onderklokte Ultra en de Leadtek komt ook nog eens met een koeler die zwaar ownt. :7

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:04:
Die 6800GT van Leadtek klinkt goed :p
Met een beetje geluk is deze ook naar een ultra te modden?
Met een beetje geluk??? Dat kan gewoon zonder problemen! Ken nu al veel vrienden die Na mij een Leadtek 6800GT naar een Ultra hebben geflashed zonder problemen.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 08:23:
Hoewel die prijzen nog best wel even blijven kunnen hangen, want het is toch zo dat van de 7800 geen agp-serie komt?
Er komen WEL AGP-versies van de 7xxx serie, maar nu nog niet. Dat heeft Nvidia zelf bevestigd. Dus don't worry, there's no sugar. :9

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 20:38 ]

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:35:
[...]

Met een beetje geluk??? Dat kan gewoon zonder problemen! Ken nu al veel vrienden die Na mij een Leadtek 6800GT naar een Ultra hebben geflashed zonder problemen.
Voor je dat doet, zou ik hem toch eerst even overklokken tot ultra-snelheid, voor het geval hij het niet trekt. Het is zo lullig als je hem dan niet meer terug kunt flashen.
Verder geloof ik dat de GT versie strakkere geheugen timings heeft, waardoor dit waarschijnlijk sneller is op ultra snelheid dan geflashed naar ultra. Als dat zo is, zou je misschien ook je ultra kaart kunnen flashen naar GT, voor de strakkere timings, en dan over te klokken naar ultra snelheid :P

offtopic:
Heeft hopelijk morgen zijn XFX 6800GT binnen van alternate :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ikke! op 01-07-2005 22:27 ]

Klik mee voor GoT!........

• Nilco
Ik heb dus die PNY besteld maar nog geen bevestiging van Alternate. Ik kan dus nog omzetten naar Leadtek. Wat zouden jullie doen? De PNY of de Leadtek? En waarom?

Verwijderd

Gewoon laten komen. Vandaag de PNY binnengekregen en draait erg goed! Zelfs met mijn 300W AOpen voeding. Met 3dmark 03 een score gehaald van 9890 (en dat met een P4 2.53 met 1024 DDR 2100).

• Nilco
@Martijn J: Hoeveel herrie maakt die koeler? Heb je al overklokt? Zo ja, hoever kwam je?
Ik hoor en lees dat op de Leadtek 6800GT dezelfde "stille" koeler zit als op de Leadtek Ultra en daardoor beter te overklokken is.

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:46
Ikke! schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:25:
[...]

Voor je dat doet, zou ik hem toch eerst even overklokken tot ultra-snelheid, voor het geval hij het niet trekt. Het is zo lullig als je hem dan niet meer terug kunt flashen.
Verder geloof ik dat de GT versie strakkere geheugen timings heeft, waardoor dit waarschijnlijk sneller is op ultra snelheid dan geflashed naar ultra. Als dat zo is, zou je misschien ook je ultra kaart kunnen flashen naar GT, voor de strakkere timings, en dan over te klokken naar ultra snelheid :P

offtopic:
Heeft hopelijk morgen zijn XFX 6800GT binnen van alternate :)
Ik overklok mijn (vorige week bij Alternate gekochte) Leadtek A400 GT TDH gewoon naar Ultra snelheden.. Ik vind dat flashen een beetje te riskant, voor je het weet heb je 250+ euro omzeep geholpen..

Verwijderd

Ik heb gister ook die Leadtek van 249 euri besteld, lijkt me een zeer goede kaart voor een leuke prijs.

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
MEGATRON schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:31: Hoeveel herrie maakt die koeler? Heb je al overklokt? Zo ja, hoever kwam je?
Ik hoor en lees dat op de Leadtek 6800GT dezelfde "stille" koeler zit als op de Leadtek Ultra en daardoor beter te overklokken is.
De koeler is voor een 6800GT/Ultra kaart bijzonder stil, je kan het geluid goed vergelijken met een langzaam draaiende (bios instelling op p4p800) intel p4 standaard koeler.
Laat ik het zo zeggen, hiervoor had ik een 9800pro met een zalman koelblok zonder Fan, oftewel geen geluid. Na het inbouwen van de leadtek is er maar een ietsiepietsie lawaai bijgekomen.
En geloof me ik heb een hekel aan pc lawaai.

Op de desktop draai ik op 200/600 (gpu/mem) en bij 3d op ultra speeds.
Desktop temp 54 graden, 3d temp rond de 70 na een uurtje BF2

Me happy :) geweldige kaart voor die prijs (Ik woon in Duitsland, bij Alternate gekocht voor 222)

Verwijderd

@Megatron: koeler is net zo stil als de standaard koeler op de vorige VGA-kaart Asus TI-4400, maw ik hoor eerder de processor koeler en kast koeler! Overclocken heb ik niet gedaan, at stock loopt de kaart prima voor me. De koeler is identiek aan die van de AOpen 6800 GT, XFX en daarover ook alleen maar goede berichten. Ik begreep uit de verschillende berichten dat de leadtek en de PNY op de koeler na identiek zijn. Is de PNY met de standaard koeler ook te overclocken naar Ultra speeds?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 10:21 ]

• Nilco
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:11:
Ik begreep uit de verschillende berichten dat de leadtek en de PNY op de koeler na identiek zijn. Is de PNY met de standaard koeler ook te overclocken naar Ultra speeds?
Dat is gewoon en kwestie van proberen en geluk hebben. Wel lees ik erg vaak dat die Leadtek ivm de koeler die erop zit (is namelijk dezelfde als op de leadtek Ultra) zich wel makkelijk naar Ultra laat overklokken. Ik ga nu toch heel erg twijfelen of ik mijn bestelling niet moet omzetten naar de Leadtek. Ik zie heel weinig oc-resultaten van die PNY met stockkoeler.

Offtopic: Zal zo Alternate even bellen, want ik heb nu nog geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Nilco op 02-07-2005 12:21 ]

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik heb ook nog geen orderbevestiging ontvangen van mijn bestelling (gisterenochtend geplaatst). Alleen maar een mailtje over de bestelling zelf. Ben benieuwd wat ze tegen je gezegd hebben. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Nilco
@CJ: Heb jij de PNY of de Leadtek besteld? Volgens de verkoper daar zijn deze 2 kaarten (op de koeler en software na) 100% identiek. De koeler van de Leadtek is "stil", koelt goed maar is wel erg zwaar.

Ik heb net even gebeld met Alternate. Ze hebben problemen met de mailserver. De bestellingen komen wel binnen maar de orderbevestigingen met betaalgegevens gaan er niet uit. Als ik om 16:00 uur nog geen mailtje heb ontvangen moest ik even bellen. Ze geven de gegevens dan even telefonisch door.

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-08 21:47
Wat me wel opvalt is dat al die kaarten AGP zijn, en geen enkele PCI-E ;(
heb ik alsnog niks aan die aanbiedingen op deze manier. (Zit nu met een 6600GT, maar een 6800 GT
zou natuurlijk veel leuker zijn, mits die rond de €260,00 komt :) )

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar AGP zal uiteindelijk dan ok wel ophouden te bestaan en dan kunnen de AGP'ers niks meer ;) :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar gaat dit over :?

Pricewatch kun je zelf volgen, topic is overbodig, te meer omdat er al eentje geweest is:

Twijfel bij Alternate aanbieding: de 6800GT of ultra nemen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.