Hallo mensen,
Ik heb het volgend probleem:
Als ik niks doe met de computer (dus idle) is de processor temp rond 50 graden.
Als de computer aan het stressen is is hij bijna 80 graden.
Als ik de computer een nacht uit heb laten staan en ik 's morgens de computer aanzet is hij 60 graden.
Dit zijn zeker weten abnormale metingen, want dit was het tot sinds 2 dagen terug altijd:
Idle normaal 40 graden.
Als de computer aan het stressen is normaal 55 graden maximaal.
Als ik de computer aanzet 30 graden ongeveer.
Met de moederbord temperatuur is er niks aan de hand altijd rond de 40 graden.
En wat ik het aller raarst vind is dat als de computer aan het stressen is ongeveer 80 graden word (met dvd - branden bijvoorbeeld), en ik annuleren doe, omdat temperatuur tehoog word de meter hetzelfde seconde nog daalt naar 50 graden.
Ik snap niet hoe dit kan, de processor kan toch niet gelijk van 80 graden naar 50 graden dalen (binnen een seconde ofzow?)
De programma die ik gebruik om temperatuur te meten is ASUS PROBE.
Ik heb nadat ik computer opnieuw opgestart heb gekeken naar temperatuur waarden onder bios en ze komen overeen met die van asus probe.
Asus probe waarschuwt standaard bij 70 graden.
Ik dacht dat het aan zou kunnen liggen dat misschien het sensortje die de temperatuur meet defect is of vuil is maar weet niet waar ik deze kan vinden.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, want het is al zo erg dat binnen enkele seconden na openen van bijvoorbeeld internet explorer de temperatuur al behoorlijk oploopt, en deze weer daalt nadat internet explorer is geladen.
Weten jullie mischien ook wat een processor maximaal aan warmte kan verdragen?
Ik heb een computersysteem met het volgende specs:
Intel P4 3.0 GHZ HT met een fan cooler.
ASUS P4P800-E mobo.
2 extra mastercooler case fans die de lucht naar binnen blazen.
Een aopen voeding van 350WATT extra silent, die gewoon naar behoren het lucht uit de kast naar buiten blaast.
Ik heb het volgend probleem:
Als ik niks doe met de computer (dus idle) is de processor temp rond 50 graden.
Als de computer aan het stressen is is hij bijna 80 graden.
Als ik de computer een nacht uit heb laten staan en ik 's morgens de computer aanzet is hij 60 graden.
Dit zijn zeker weten abnormale metingen, want dit was het tot sinds 2 dagen terug altijd:
Idle normaal 40 graden.
Als de computer aan het stressen is normaal 55 graden maximaal.
Als ik de computer aanzet 30 graden ongeveer.
Met de moederbord temperatuur is er niks aan de hand altijd rond de 40 graden.
En wat ik het aller raarst vind is dat als de computer aan het stressen is ongeveer 80 graden word (met dvd - branden bijvoorbeeld), en ik annuleren doe, omdat temperatuur tehoog word de meter hetzelfde seconde nog daalt naar 50 graden.
Ik snap niet hoe dit kan, de processor kan toch niet gelijk van 80 graden naar 50 graden dalen (binnen een seconde ofzow?)
De programma die ik gebruik om temperatuur te meten is ASUS PROBE.
Ik heb nadat ik computer opnieuw opgestart heb gekeken naar temperatuur waarden onder bios en ze komen overeen met die van asus probe.
Asus probe waarschuwt standaard bij 70 graden.
Ik dacht dat het aan zou kunnen liggen dat misschien het sensortje die de temperatuur meet defect is of vuil is maar weet niet waar ik deze kan vinden.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, want het is al zo erg dat binnen enkele seconden na openen van bijvoorbeeld internet explorer de temperatuur al behoorlijk oploopt, en deze weer daalt nadat internet explorer is geladen.
Weten jullie mischien ook wat een processor maximaal aan warmte kan verdragen?
Ik heb een computersysteem met het volgende specs:
Intel P4 3.0 GHZ HT met een fan cooler.
ASUS P4P800-E mobo.
2 extra mastercooler case fans die de lucht naar binnen blazen.
Een aopen voeding van 350WATT extra silent, die gewoon naar behoren het lucht uit de kast naar buiten blaast.