Toon posts:

3com switch management software

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de trotse eigenaar van een 2e hands 8poort 19" LinkSwitch 3000 siwtch. Nu ben ik al heel lang aan het zoeken naar software waarmee ik wijzigingen kan aanbrengen in de config van het ding.. Ik weet zeker dat het moet kunnen..

Ik heb gezocht op de naam van het ding (linkswitch 300)
Ik ben gaan zoeken naar het type nummer: (3C16941)

Zowel op google als op de site van 3com ben ik aan het zoeken geweest.. maar steeds tevergeefs..

Nu zit er achter op het ding een male com poort en van binnen zit er een Maxim chipje die zover ik weet het voltage regelt tussen de verbinding met de pc.. Er zitten ook 2 van die vage blokjes op van ongeveer 1,5 bij 2cm met 3x4 aansluitingen (bijde female) Nu vermoed ik dat dit stroom is..

Ik ben zeker geen kenner van dit netwerk spul en zou graag ergens willen kunnen lezen wat ik er allemaal mee kan.. Ik denk dat ik er meer mee kan dan ik op dit moment denk er mee te kunnen (switchen)

Zou iemand mij kunnen uitleggen:
Wat voor kabel ik moet hebben om hem aan mijn compoort te hangen van mijn pc? (en wat ik dan moet doen om er verbinding mee te krijgen? Hyperterminal? Software van 3com zelf? En waar ik die eventueele software dan haal?)

Waarvoor die vage blokjes dienenn? Er zitten ook 2 van die vage blokjes op van ongeveer 1,5 bij 2cm met 3x4 aansluitingen (bijde female)

Kan ik die switch ook via het netwerk configgen/managen? Dus met een tooltje ofzo?

Waar ik een manual kan vinden? Of in iedergeval iets waar ik meer info over het ding kan vinden?

Heel erg bedankt als iemand mij hiermee kan helpen! Ik ben echt al meer dan een half jaar zo tussendoor aan het zoeken geweest dus eigen iniatief toon ik zeker! Bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 01:03 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:32
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:59:
Ik ben de trotse eigenaar van een 2e hands 8poort 19" LinkSwitch 3000 siwtch. Nu ben ik al heel lang aan het zoeken naar software waarmee ik wijzigingen kan aanbrengen in de config van het ding.. Ik weet zeker dat het moet kunnen..

Ik heb gezocht op de naam van het ding (linkswitch 300)
Ik ben gaan zoeken naar het type nummer: (3C16941)

Zowel op google als op de site van 3com ben ik aan het zoeken geweest.. maar steeds tevergeefs..
De switch is al wel op leeftijd, maar mischien heb je iets aan de agent: http://support.3com.com/s...rstack_ii_switch_3000.htm en is het ding uberhaupt wel manageble, want volgens mij was de linkswitch serie dit niet maar hierin kan ik me vergissen..
Nu zit er achter op het ding een male com poort en van binnen zit er een Maxim chipje die zover ik weet het voltage regelt tussen de verbinding met de pc.. Er zitten ook 2 van die vage blokjes op van ongeveer 1,5 bij 2cm met 3x4 aansluitingen (bijde female) Nu vermoed ik dat dit stroom is..
Met een Power switch kunnen ze hiermee de stroom tappen, zo hoeft de interne voeding van het ding niet te draaien dat scheelt weer warmte.
Ik ben zeker geen kenner van dit netwerk spul en zou graag ergens willen kunnen lezen wat ik er allemaal mee kan.. Ik denk dat ik er meer mee kan dan ik op dit moment denk er mee te kunnen (switchen)

Zou iemand mij kunnen uitleggen:
Wat voor kabel ik moet hebben om hem aan mijn compoort te hangen van mijn pc? (en wat ik dan moet doen om er verbinding mee te krijgen? Hyperterminal? Software van 3com zelf? En waar ik die eventueele software dan haal?)
Een nullmodem kabel, hyperterminal kan prima werken meestal 19200 rate. Ook met 3com netwerksupervisor kun je veel zien.
Waarvoor die vage blokjes dienenn? Er zitten ook 2 van die vage blokjes op van ongeveer 1,5 bij 2cm met 3x4 aansluitingen (bijde female)

Kan ik die switch ook via het netwerk configgen/managen? Dus met een tooltje ofzo?

Waar ik een manual kan vinden? Of in iedergeval iets waar ik meer info over het ding kan vinden?

Heel erg bedankt als iemand mij hiermee kan helpen! Ik ben echt al meer dan een half jaar zo tussendoor aan het zoeken geweest dus eigen iniatief toon ik zeker! Bedankt! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de manual. Volgens de manual is het apparaat te managen via de compoort en kan je het via tcp/ip en ipx doen met het snmp protocol. Maar ik kan op de 3comsite dat programma "network supervisor" niet downen. het heeft een dode link.. Heb je mischien een andere link voor me en weet je hoe ik achter het ip van de switchkan komen? Want als ik zo eens rond ga scannen in mijn netwerk dan vind ik niets.. In de manual staat dat je daarvoor naar je systeembeheerder moet gaan.

naja, dat ben ik hier dus..

Edit:
Na nog maar eens aan het googlen te zijn geweest ben ik 3com network supervisor tegen gekomen: http://www.google.nl/sear...isor%22&btnG=Zoeken&meta=

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 10:13 ]

• leon1e
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:04:
Ik heb inmiddels de manual. Volgens de manual is het apparaat te managen via de compoort en kan je het via tcp/ip en ipx doen met het snmp protocol. Maar ik kan op de 3comsite dat programma "network supervisor" niet downen. het heeft een dode link.. Heb je mischien een andere link voor me en weet je hoe ik achter het ip van de switchkan komen? Want als ik zo eens rond ga scannen in mijn netwerk dan vind ik niets.. In de manual staat dat je daarvoor naar je systeembeheerder moet gaan.
Ik stel altijd even via telnet het tcp/ip adres in, heb je dit al geprobeerd? De 3com network supervisor zit normaal achter een "gesloten" gedeelte, je moet dan even het serial van je switch opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:57:
[...]

Ik stel altijd even via telnet het tcp/ip adres in, heb je dit al geprobeerd?
Ik heb het ip adres niet

De 3com network supervisor zit normaal achter een "gesloten" gedeelte, je moet dan even het serial van je switch opgeven.
Ik heb de supervisor inmiddels. maar deze ziet geen switch in mijn netwerk.. Ik heb vanalles doorgelopen maar hij vind alleen maar computers en servers in mijn netwerk.. Hoe kom ik aan het ip van de switch? Ik heb btw ook geen mac adres..

• leon1e
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:55:Ik stel altijd even via telnet het tcp/ip adres in, heb je dit al geprobeerd?
Ik heb het ip adres niet.
Via de seriele kabel ofcourse :z.
Ik heb de supervisor inmiddels. maar deze ziet geen switch in mijn netwerk.. Ik heb vanalles doorgelopen maar hij vind alleen maar computers en servers in mijn netwerk.. Hoe kom ik aan het ip van de switch? Ik heb btw ook geen mac adres..
Zie ^

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
Eerst via een seriele kabel verbinding maken met je switch, als hij manageble is dan kan je het ipadres instellen, dan kan je hem daarna via tcp/ip managen.

Ik gok erop dat het geen manageble switch is, maar dat je enkel informatie uit kan lezen. Ik heb hier een oude 24p 3com 1100, die is wel manageble (kan je vlans aanmaken etc).

Hier is btw alle software voor jou switch: klik

Linkswitch word niet meer gebruikt, die dingen heten gewoon 'switch' en vallen in de superstack 2 familie.

[ Voor 26% gewijzigd door Icey op 01-07-2005 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:34:
Hier is btw alle software voor jou switch: klik
familie.
Als ik die dingen uitpak dan komen er .SLX files uit.. ik had die site al eerder gevonden maar ik kan niets met SLX files dacht ik toen? Wat moet ik daar ee doen?

Ok, in de manual staat dat ik van alles kan instellen met een kabel.. (ook vlans) maar moet het een speciale kabel zijn of moet ik bij de pc boer naar een null modem kabel vragen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dan maar zsm een null modem kabel regelen. Dan ben ik benieuwd of ik stats web pagina's kan laten zien of poorten kan instellen als uplink..

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 11:53:
Dan ben ik benieuwd of ik stats web pagina's kan laten zien
Je kan met ieder monitor progje snmp stats uitlezen, eventueel tot iets leuks verwerken met mrtg

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:14:
[...]

Je kan met ieder monitor progje snmp stats uitlezen, eventueel tot iets leuks verwerken met mrtg
maar dan moet ik wel eerst het ip instellen met een null kabel ;)

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 14:24
Is het onder tussen al gelukt met de switch. Ik heb namelijk precies dezelfde switch staan. Het switch zijn doet hij goed, alleen wil ik hem ook nog kunnen beheren. Moet ik dan eerst gebruik maken van een null kabel? (oke kabel heb ik nu aan gesloten. Het mag dom klinken, maar wat nu? Heb ik een speciaal progamma nodig, of is telnet voldoende?)) oke het is via telnet nu gelukt om alles in te stellen.

Andere "probleem" blijft

En heeft toevallig iemand een idee hoe ik de switch wat stiller kan maken, hij mag geluid maken, maar een stofzuiger langs je laptop is niet wat.

[ Voor 25% gewijzigd door cossy nl op 08-11-2005 11:23 ]

Verwijderd

Ik heb zelf de 3Com SuperStack II Switch 3000, maar die wil je niet stiller maken. De fantilatoren verplaatsen veel warmte. Ik heb het wel eens getest met 2 fan's uit (zijn gewoon stekkertjes, kan je makkelijk testen), maar dan worden de chips erg warm.

Enig nadeel van deze switch vind ik persoonlijk dat je een poort maximaal aan 1 VLAN kan toewijzen. Anders had ik graag via het 802.1Q protocol wat VLANs opgebouwd richting mijn server. Dus ik ga zelf binnekort een nieuwe switch kopen (de 3300 denk ik, of iets nieuwers met gigabit. of ik moet weer ergens iets krijgen zoals gewoonlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:06:
Ik heb zelf de 3Com SuperStack II Switch 3000, maar die wil je niet stiller maken. De fantilatoren verplaatsen veel warmte. Ik heb het wel eens getest met 2 fan's uit (zijn gewoon stekkertjes, kan je makkelijk testen), maar dan worden de chips erg warm.

Enig nadeel van deze switch vind ik persoonlijk dat je een poort maximaal aan 1 VLAN kan toewijzen. Anders had ik graag via het 802.1Q protocol wat VLANs opgebouwd richting mijn server. Dus ik ga zelf binnekort een nieuwe switch kopen (de 3300 denk ik, of iets nieuwers met gigabit. of ik moet weer ergens iets krijgen zoals gewoonlijk).
Phoe oud topic en heel ander onderwerp...

Uhh, ik heb gewoon de fans in de switch op 5 volt staan. Gewoon doorgelust naar de 5 volt ader in het ding zelf.. Ding draait al zeker een half jaar zo... En vind je het gek dat ie herrie maakt :P Normaal hangen die dingen in een server rack waar geen bed naast staat weet je :)

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 14:24
[b][message=24564089,noline]ragingbull schreef op dinsdag 08 november 2005 @
(knip)
En vind je het gek dat ie herrie maakt :P Normaal hangen die dingen in een server rack waar geen bed naast staat weet je :)
Hij staat niet langs mijn bed, maar was meer de bedoeling voor een kleine lan party bij mij thuis, niet echt relax dat hij dat continu vol staat te blazen.
Ik denk dat ik er 2 120 fans op ga zetten,(gewoon in de bovenkant en dan een paar koelribben op de chip's) kijken of hij dat trekt.
In iedergeval bedankt voor de tip om hem op 5 volt te laten lopen B)

Verwijderd

Topicstarter
cossy nl schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:34:
[...]

Hij staat niet langs mijn bed, maar was meer de bedoeling voor een kleine lan party bij mij thuis, niet echt relax dat hij dat continu vol staat te blazen.
Ik denk dat ik er 2 120 fans op ga zetten,(gewoon in de bovenkant en dan een paar koelribben op de chip's) kijken of hij dat trekt.
In iedergeval bedankt voor de tip om hem op 5 volt te laten lopen B)
Ik ben er zelf achter gekomen dat de voeding in de switch de meeste warmte maakt. Dus ik zou daar gewoon een fan maken...

• Wirehead
  • Laatst online: 23-04 08:12
Hier heb ik op m'n Superstack II 3000 gewoon 2 van die 6cm fans eruit, fan bij de voeding op 7volt, en bovenin de switch een fan van 120mm met grill ervoor op 7 volt.

Draait al +/- 1.5 jaar zonder probs. Switch is zelfs beter gekoeld. (lucht die eruit komt is kouder).

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Pagina: 1