Toon posts:

Asus X600PRO en Zalman HP80-D koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een Asus Extreme AX600PRO/TD 128MB PCI-Express videokaart in mijn pc'tje zitten en opzich bevalt hij prima, alleen maakt die stock-koeler zo'n rotherrie! Nu wil ik deze vervangen door een stillere en zat aan de passieve Zalman HP80-D te denken. Echter, op de site van Zalman wordt deze welliswaar aangeraden voor de 9600-chipset (de AGP-versie van de X600), maar over de X600-serie wordt geen woord gerept.

Kan ik de HP80-D ook op deze Asus X600 kaart bouwen of is deze niet compatible omdat, bijvoorbeeld, de lay-out van de kaart hier niet voor geschikt is, er misschien componenten in de weg zitten of dat hij te warm wordt?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik lees dit:
If you are using an nVIDIA GeForce FX5800, an ATI Radeon 9800 Pro, a Matrox Parhelia, or a more advanced model, an Optional Fan (ZM-OP1, sold separately) must be installed.
Dat zijn nog geen x600/9600 kaarten, zonder fan moet het dus ook kunnen. Ik heb zelf een 9800Pro gedraaid zonder fan, dat ging goed, de kaart werd 60/65C, wat hij wel mag worden.

Verder wordt de 6800GT/Ultra wel genoemd, dat zijn kaarten die uit dezelfde periode stammen als de x600 serie. Dan zouden die kaarten toch ook genoemd moeten worden? :)

[ Voor 19% gewijzigd door PD2JK op 01-07-2005 00:21 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:20:
Ik lees dit:

[...]
Verder wordt de 6800GT/Ultra wel genoemd, dat zijn kaarten die uit dezelfde periode stammen als de x600 serie. Dan zouden die kaarten toch ook genoemd moeten worden? :)
6800 = nVidia en de x600 = ATi.. geen vergelijk dus! Het gaat er om of de kaart fysiek geschikt is voor de HP80-D koeler!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:46:
[...]

6800 = nVidia en de x600 = ATi.. geen vergelijk dus! Het gaat er om of de kaart fysiek geschikt is voor de HP80-D koeler!
Uhm..of ik denk te ver door, of jij vat 'em niet. Ik denk dat hij bedoeld dat het wel was aangegeven als hij op de X600 zou passen, omdat het er van de 6800 wel staat, en die is ongeveer even oud (en dus staat de X600 er niet niet op vanwege geen update oid)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vat hem prima :) probleem is echter dat er geen woord over de X600 wordt gerept (alleen over de 9600, welke compatible is). Dus er wordt zowel niets gezegd over of hij wel compatible is en of hij niet compatible is.. :? Daarom stel ik hier dus vraag op GoT of er iemand is die zo'n ding een keer heeft geinstalleerd op zo'n kaartje!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 07:34

LyP0

it is I , you worst nightmare

ik heb t zelf getest met een x600 sapphire en dat werkt gewoon. de vf700 cu past niet want daar zit een condensator in de weg maar de hp80 c/d hebben daar geen last van, deze passen gewoon.

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Topicstarter
Top! Hartelijk dank voor de reactie, ga er gelijk eentje halen!
Pagina: 1