Toon posts:

[Bluetooth] Serial com port toewijzen.

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een dongle gekocht, alleen snap ik niks van de software...
de software die bijgeleverd is Bluesoleil, nu wou ik vragen als je ook met ander software, bv standaard in windows, de virtuele serial port kan toewijzen, ik wil bv, hier met mijn samsung D500, wat gegevens uit wisselen, maar dan wordt er gevraagt in pim (file mager van samsung) waar ik mijn com heb staan, het hele programam werkt volgens mij niet omdat ik nergens van tevoren kan kiezen waar ik mijn port toegewezen heb...

Is het niet zo dat je bij netwerk, zon bluetooth icoontje moet hebben bij je netwerk verbindingen?
want die heb ik namelijk niet....

maar hij is wel goed gesinstaleerd verder....

ik hoop dat iemand mij het een en ander wat duidelijk kan maken.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Die File-manager van Samsung vraagt om je COM-poort omdat die file-manager waarschijnlijk alleen werkt met datakabels via je COM-poort.

Als je BlueTooth Dongle goed geïnstalleerd is zou hij als het goed is meteen je D500 moeten vinden zodra die in de buurt komt en je de BlueTooth-functie op de D500 inschakelt (vergeet ook vooral dat niet!)... Dan krijg je linksonderin een ballonnetje met de mededeling dat je verbinding hebt ofzoiets, met een blauw BT-icoontje.

Over dat Bluesoleil: in principe heb je geen "software" nodig in de zin van een applicatie of programma. Wel moet je uiteraard de drivers van je dongle goed geïnstalleerd hebben... zie je de dongle in je apparaatbeheer zonder foutmelding?

Hoop dat het zo wat duidelijker is, zodat je het probleem beter kan localiseren.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dus de drivers heb geinstalleerd, krijg ik alleen een stekker te zien in mn tray, dat mijn netwerk kabel niet is aangesloten.. in mijn windows of zo, krijg ik helemaal niks te zien onder netwerk verbindingen of zo...

en over die filemanger, die ondersteunt wel bluehtooth...
en onder bluesoleil, zie ik wel mijn mobiel... maar ik d8 altijd dat je onder windows ook het een en ander kon instellen, zonder die bluesoleil..

Verwijderd

Topicstarter
Kick ;)