Toon posts:

Problemen met Radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een Dell Dimension 8300. Ik heb daar een Radeon 9800pro in zitten. Nou is het zo dat ik al zodra ik de computer opstart (du nog voor het laden van de drivers) heel veel rare dingen in m'n beeld heb zitten. Dit variert van blokjes tot allerlei pixels. Ook als de computer volledig heb opgestart heb ik dit probleem. Zodra ik ook maar een 3D spel opstart wordt het alleen maar erger. Ik heb ook al een andere monitor en kabel geprobeerd en een verschillende aansluiting (zowel normaal als DVI).

Nou heb ik gewoon het idee dat m'n kaart het gewoon begeven heeft en dat ik Dell gewoon moet bellen voor m'n garantie en dus een vervangende kaart.
Als ik de kast open zie ik niets abnormaals aan de kaart en de koeler doet het gewoon, hoewel ik wel vind dat de andere kaarten niet direct naast de videokaart geplaatst had moeten zijn. Er is dus niet zoveel ruimte geweest voor koeling.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Lijkt mij een geval van kapotte videokaart. Ik zou idd Dell bellen en die laptop opsturen :)

• YoshiBignose
  • Laatst online: 14:00
idd, gewoon terugsturen als je garantie hebt. kaart zal wel te warm geworden zijn.

Facts don't care about your feelings

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

LifeTecH schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:05:
Lijkt mij een geval van kapotte videokaart. Ik zou idd Dell bellen en die laptop opsturen :)
Is geen laptop maar een desktop ;)

Maar net als hier boven denk ik dat je kaart kapot is(en de klachten wijzen naar het geheugen)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 30-06-2005 22:10 ]

• LifeTecH
  • Niet online
mad_max234 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:09:
[...]

Is geen laptop maar een destop ;)
Hoe kom ik er dan weer bij dat het een laptop is 7(8)7

Anyway post anders is je temps. Misschien dat het toch aan de warmte ligt :) Lijkt mij niet eigenlijk, maar wie weet.

[ Voor 7% gewijzigd door LifeTecH op 30-06-2005 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
LifeTecH schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:10:
[...]

Hoe kom ik er dan weer bij dat het een laptop is 7(8)7

Anyway post anders is je temps. Misschien dat het toch aan de warmte ligt :) Lijkt mij niet eigenlijk, maar wie weet.
Waar zou ik die temperaturen af kunnen lezen, want ik kan het in ieder geval niet in de bios vinden.

• LifeTecH
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:50:
[...]

Waar zou ik die temperaturen af kunnen lezen, want ik kan het in ieder geval niet in de bios vinden.
met speedfan kan dat :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar helaas kan dat programmaatje weining aflezen van m'n computer... Hij kan de informatie gewoon niet verkrijgen. Ik kan de temperaturen dus niet aflezen blijkbaar.

Maar om duidelijk te zijn is het meest waarschijnlijk dat het geheugen van de kaart niet meer in orde is?

• LifeTecH
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:32:
[...]

Bedankt voor de tip, maar helaas kan dat programmaatje weining aflezen van m'n computer... Hij kan de informatie gewoon niet verkrijgen. Ik kan de temperaturen dus niet aflezen blijkbaar.
Voelt je videokaart heel warm aan? Anders weet ik het ook niet :)
Maar om duidelijk te zijn is het meest waarschijnlijk dat het geheugen van de kaart niet meer in orde is?
Ja, dus als ik jou was zou ik gewoon Dell proberen te bellen een dezer dagen :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:52

charrel

Cortisol4life..

Schroef je kast maar is open, weet je gelijk waarom ie stuk is!
Bij Dell moet het zeker snel, ken nu al 4mensen die een dell pc hebben met een 9800pro waar ze de geluidskaart echt in het pci slot steken naast de agp kaart. Ding krijgt dus echt 0,0 frisse lucht over koelertje heen.
Kwestie van tijd wanneer ie dus stukgaat, dus contact opnemen met Dell, nieuwe vragen en dan vervolgens zelf even je geluidskaart in een ander pci slot doen zodra je je nieuwe kaartje hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 30-06-2005 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
charrel schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:36:
Schroef je kast maar is open, weet je gelijk waarom ie stuk is!
Bij Dell moet het zeker snel, ken nu al 4mensen die een dell pc hebben met een 9800pro waar ze de geluidskaart echt in het pci slot steken naast de agp kaart. Ding krijgt dus echt 0,0 frisse lucht over koelertje heen.
Kwestie van tijd wanneer ie dus stukgaat, dus contact opnemen met Dell, nieuwe vragen en dan vervolgens zelf even je geluidskaart in een ander pci slot doen zodra je je nieuwe kaartje hebt.
Ho even... je kent nog meer mensen waar EXACT hetzelfde mee is gebeurt? M'n geluidskaart zit inderdaad krap tegen the videokaart aan en allemaal met een 9800pro?

Weet iemand overigens of ze je dan gewoon een nieuwe kaart toesturen of dat er monteur moet komen of zo? Ik heb er namelijk geen zin in om een weg te brengen sinds de Pc nog voor de gewone dingen normaal werkt (minus al die 'leuke' blokjes dan natuurlijk)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ik ken idd 4 mensen die exact hetzelfde hebben gehad.
3 vrienden en een vage kennis, bij 1 vriend hebben we op tijd zijn geluidskaart weggezet.
Tis nogal een domme zet van DeLL.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:10
Ik zou gewoon Dell bellen en vragen wat zij hieraan gaan doen.
Daarnaast zou ik als je de nieuwe kaart hebt gekregen of een nieuwe pc (ligt eraan) meteen de geluidskaart verplaatsen. Overigens zou je het nu wel kunnen uittesten en als het probleem verdwijnt zou ik hem alsnog laten vervangen. Je weet namelijk nooit hoeveel schade de kaart heeft gehad.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Die is wsl na zo'n tijd hitte lijden echt wel dood, iig bij m;n 4 kennissen waren ze gewoon overleden.
Pagina: 1