Heb een formuliertje gemaakt, waarbij ik gebruik maak van enkele <fieldset> elementen. Blijkt dat deze de een <legend> element moeten hebben als eerste child element.
Bij sommige fieldsets wil ik niet dat er iets boven staat, dus ik dacht; laat ik eens lege <legend> elementen gebruiken. Dit werkt wel, alleen komt er een kleine lege ruimte te staan.
Nu probeer ik dus de lege <legend> elementen mbv DOM JS en CSS onzichtbaar te maken, zodat de rand van de fieldset gewoon doorloopt, alsof er geen <legend> tag is.
Hiervoor gebruik ik de volgende code (gedeelte):
Ik heb GoT en Google gezocht voor oplossingen, maar ik heb niks werkends kunnen vinden.
Wat ik nu dus moet weten is hoe ik het beste kan checken of de <legend></legend> elementen leeg zijn of niet. Ik heb element.innerHTML geprobeerd, maar dat is niet DOM-compliant, dus ik probeerde element.firstChild.nodeValue, en die werkt weer niet.
Ik snap dus niet helemaal hoe ik aan de waarde van een text node kan komen...
Bij voorbaat dank!
PS Ik heb het script alleen nog getest op Firefox 1.0.4 (Windows).
Bij sommige fieldsets wil ik niet dat er iets boven staat, dus ik dacht; laat ik eens lege <legend> elementen gebruiken. Dit werkt wel, alleen komt er een kleine lege ruimte te staan.
Nu probeer ik dus de lege <legend> elementen mbv DOM JS en CSS onzichtbaar te maken, zodat de rand van de fieldset gewoon doorloopt, alsof er geen <legend> tag is.
Hiervoor gebruik ik de volgende code (gedeelte):
JavaScript:
1
2
3
4
5
| // Hide empty FIELDSET legend elements (beauty fix) var legends = document.getElementsByTagName( 'legend' ); for (var l = 0; l < legends.length; l++) { if (!legends[l].firstChild) { legends[l].style.display = 'none'; } } |
Ik heb GoT en Google gezocht voor oplossingen, maar ik heb niks werkends kunnen vinden.
Wat ik nu dus moet weten is hoe ik het beste kan checken of de <legend></legend> elementen leeg zijn of niet. Ik heb element.innerHTML geprobeerd, maar dat is niet DOM-compliant, dus ik probeerde element.firstChild.nodeValue, en die werkt weer niet.
Ik snap dus niet helemaal hoe ik aan de waarde van een text node kan komen...
Bij voorbaat dank!
PS Ik heb het script alleen nog getest op Firefox 1.0.4 (Windows).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 12:59 ]