[Firefox] Form waardes worden overschreven?

Pagina: 1
Acties:

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 22:42
Ik heb iets erg vaags op dit moment. Ik ben bezig met een simpel 'profiel aanpassen' formuliertje en daarin moet 1 text input staan welke read only is (de waarde email valt niet aan te passen).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<FORM ID="profile_edit" METHOD="POST">
    Jouw E-mail : 
    <INPUT TYPE="text" NAME="email" STYLE="width: 380px" VALUE="<? echo $user->email; ?>" READONLY>

Nieuw wachtwoord : 
    <INPUT TYPE="password" NAME="password" STYLE="width: 380px" VALUE="">

<INPUT TYPE='submit' NAME='submit' VALUE='Aanvragen' STYLE='width: 90px'>
</FORM>
Nu is dit een erg uitgekleede versie van mijn code, maar je snapt het wel.

In mijn $user->email zit ook echt het goede email adres bv 'wim@depl0y.com', maar aangezien ik ergens op mijn site ook een login formulier heb, welke ook het email adres 'wim@blah.com' gebruikt, krijg ik nu de hele tijd in mijn 'email' input-veld de text 'wim@blah.com' te staan. Het ID van de verschillende FORM's is over anders. Dit had ik al geprobeerd te veranderen.

Als ik HEEEEL snel F5 op de pagina, zie ik dat er eerst wim@depl0y.com komt te staan en daarna wordt dat gelijk vervangen (door firefox gok ik, want in IE heb ik het nog niet kunnen constateren) door wim@blah.com. Is dit te voorkomen ?

[ Voor 31% gewijzigd door sorted.bits op 30-06-2005 21:26 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Heb jij dan iets geinstalleerd wat automatisch je velden invult?

• sorted.bits
André schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:26:
Heb jij dan iets geinstalleerd wat automatisch je velden invult?
Nope, dat soort dingen hou ik niet zo van. Heb het wel extra nagekeken ;)

Aanvulling : Wanneer ik al mijn saved password uit Firefox haal, werkt het inderdaad goed. Is het mogelijk om er voor te zorgen dat firefox een formulier negeert (tijdens het invullen van usernames/passwords) ?

[ Voor 31% gewijzigd door sorted.bits op 30-06-2005 21:39 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

sorted.bits schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:27:
[...]

Nope, dat soort dingen hou ik niet zo van. Heb het wel extra nagekeken ;)

Aanvulling : Wanneer ik al mijn saved password uit Firefox haal, werkt het inderdaad goed. Is het mogelijk om er voor te zorgen dat firefox een formulier negeert (tijdens het invullen van usernames/passwords) ?
Steeds de waarde van het name attribuut veranderen, of de pagina via HTTPS laten opvragen, dan vult Firefox ook niets in.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• sorted.bits
Johnny schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:01:
[...]

Steeds de waarde van het name attribuut veranderen, of de pagina via HTTPS laten opvragen, dan vult Firefox ook niets in.
Dat lijkt me beide een beetje overdreven voor een simpel formpje. Lijkt me eerder een bug in FF als ik er niets tegen kan doen. Het ID van de form moet FF toch al vertellen dat hij hier niet die data moet invoeren :S. (Lekker secure).

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gebeurt het ook wanneer je <input readonly="readonly"> gebruikt?

Of: <input disabled="disabled">

[ Voor 33% gewijzigd door b19a op 30-06-2005 22:09 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Firefox doet dat bij mij niet, als ik ergens mijn gegevens invoer vraagt FF of hij ze moet opslaan of niet en waarschijnlijk heb jij op ja geklikt?

• sorted.bits
BoukeHaarsma schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:04:
Gebeurt het ook wanneer je <input readonly="readonly"> gebruikt?

Of: <input disabled="disabled">
Nope dit werkt niet helaas. Ook disabled werkt niet.
André schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:05:
Firefox doet dat bij mij niet, als ik ergens mijn gegevens invoer vraagt FF of hij ze moet opslaan of niet en waarschijnlijk heb jij op ja geklikt?
Daar lijkt het inderdaad wel op, is er een manier om te voorkomen dat firefox dat vraagt bij het profiel scherm ? Bij het inlogscherm is het wel OK, maar hier is het toch echt irritant. Firefox moet met z'n tengels van readonly text inputs afblijven.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Ik heb hier inderdaad ook last van in bijvoorbeeld phpBB als ik iemand anders z'n useraccount aan wil passen. Vreselijk irritant en naar mijn weten kan je daar niets tegen doen vanuit de site.

keuze is om je name en id een andere waarde te geven, en dan vooral de name tag.

• sorted.bits
mmm dan doe ik dat maar inderdaad, zou gewoon een tag voor moeten zijn welke dit soort geintjes uitschakelde.. :(

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is geen probleem in je code, maar in de configuratie van Firefox, en daarom hoort dit topic in Software Algemeen. Over welke versie hebben we het? Welke extensions gebruik je? Heb je het probleem vaker/op andere sites ook?

Overigens horen HTML-vragen in Webdesign & Graphics, niet in Programming & Webscripting, dus je zit hier dubbel fout. ;)

PW>>SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• sorted.bits
-NMe- schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:15:
Dit is geen probleem in je code, maar in de configuratie van Firefox, en daarom hoort dit topic in Software Algemeen. Over welke versie hebben we het? Welke extensions gebruik je? Heb je het probleem vaker/op andere sites ook?

Overigens horen HTML-vragen in Webdesign & Graphics, niet in Programming & Webscripting, dus je zit hier dubbel fout. ;)

PW>>SA
Mmmz, ok, aangezien nog niet duidelijk was waar het probleem lag.

Ontopic:
Ik gebruik Firefox 1.04 met Tabbrowser Extensions (net geupdate naar versie 2005070101, maar dat helpt ook niet). Voor de rest heb ik een Exif extension en Bookmark syncronizer 1.01 geinstalleerd, maar dit zijn geen extensies die daar invloed op hebben.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je zou in ieder geval een bug-report kunnen submitten met daarin de vraag of Firefox van read-only inputs af zou kunnen blijven :) Kun je niet gewoon je opgeslagen username/wachtwoord kunnen vergeten voor deze site?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-08 13:40
Extra -> Opties

Privacy

'Opgeslagen wachtwoorden'

Kun je 2 dingen doen: Alles gewoon wissen, of de lijst bekijken of 'ie erin staat.

Je kunt ook proberen of het in IE werkt, kun je de functie in ieder geval testen.

Ik weet dat het een afgeslankte versie is, maar voor het geval dat je het niet hebt moet je wel 2 wachtwoord velden hebben waar de gebruiker het wachtwoord in moet vullen, voor het geval dat hij het wachtwoord verkeerd spelt.

• sorted.bits
YopY schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:13:
Extra -> Opties

Privacy

'Opgeslagen wachtwoorden'

Kun je 2 dingen doen: Alles gewoon wissen, of de lijst bekijken of 'ie erin staat.

Je kunt ook proberen of het in IE werkt, kun je de functie in ieder geval testen.

Ik weet dat het een afgeslankte versie is, maar voor het geval dat je het niet hebt moet je wel 2 wachtwoord velden hebben waar de gebruiker het wachtwoord in moet vullen, voor het geval dat hij het wachtwoord verkeerd spelt.
Zoals je boven kan lezen, werkt dat wel, maar natuurlijk wil ik het server-side bepalen of het wordt overgenomen door firefox.

Verder krijgt de gebruiker zijn wachtwoord toe-gemailed en is dus verificatie niet nodig (dit is ook niet de plek om hier een discussie over te starten).

Ik heb het nu tijdelijk opgelost door het text veld de naam + een timestap te geven, waardoor hij elke keer uniek is.
Pagina: 1