Toon posts:

Tijdelijk 'Always-on' abonnement?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In verband met een tijdelijke woonplaats, waar ik eigenlijk wel veel internet nodig heb, vroeg ik mij af of er ook ergens een 'always-on' [ADSL/Kabel/$techniek] abonnement te vinden is waar je niet direct vastzit aan een contractduur van bijv. minimaal 12 maanden.

Ik zoek een tijdelijke oplossing, waarschijnlijk voor een maand of 3-5, waarbij ik me gewoon niet direct zorgen hoef te maken over de telefoontikken. Verder maakt de snelheid van de verbinding mij niet echt uit.

Iedere suggestie is welkom, ik loop tijdens het zoeken namelijk alleen maar tegen kleine lettertjes op met die 12 maanden er in :)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Misschien niet erg netjes, maar je kan even proberen te scannen op onbeveiligde WLAN netwerken in de buurt. Met een beetje mazzel kan je zo een onbeveiligd netwerk ontvangen van mensen in de buurt. Andere suggesties heb ik helaas niet.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:58

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Op http://www.home.nl/producten/ wordt aangegeven dat je 2 maanden vrijblijvend kunt uitproberen voor € 35,--. Weet niet of je binnen het gebied van @home valt, maar wellicht kun je meerdere malen "uitproberen"... (verschillende technieken / aanbieders)

:X

[ Voor 11% gewijzigd door Coach4All op 30-06-2005 21:31 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 04:37

ThaHandy

Discovery Channel

BlackMage schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:29:
Misschien niet erg netjes, maar je kan even proberen te scannen op onbeveiligde WLAN netwerken in de buurt. Met een beetje mazzel kan je zo een onbeveiligd netwerk ontvangen van mensen in de buurt. Andere suggesties heb ik helaas niet.
of je vraagt de (over)buren of ze tijdelijk hun internet willen delen :)

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer naar een aantal aanbieders te bellen, vaak afdeling sales oid. Ik weet niet of je er iets mee op schiet maar "niet geschoten is altijd mis". Misschien word er een alternatief geboden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Deze vraag komt regelmatig langs en het antwoord is tot nu toe elke keer "nee"... Wat je wel kan doen is uitzoeken wat de allergoedkoopste per maand is en je verlies nemen en gewoon de volle mep voor 12 maanden betalen. Als je bijvoorbeeld iets vindt voor 15e per maand, heb je voor 60 euro per maand (effectief) een verbinding...

De bedrijven maken ook kosten, en willen je graag een jaar houden om dat eruit te halen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 16:08
JvS schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:19:
Deze vraag komt regelmatig langs en het antwoord is tot nu toe elke keer "nee"... Wat je wel kan doen is uitzoeken wat de allergoedkoopste per maand is en je verlies nemen en gewoon de volle mep voor 12 maanden betalen. Als je bijvoorbeeld iets vindt voor 15e per maand, heb je voor 60 euro per maand (effectief) een verbinding...

De bedrijven maken ook kosten, en willen je graag een jaar houden om dat eruit te halen.
Caiway (Kabelinternet) bied wel kortere verbindingen. Maar ja, je moet net t geluk hebben dat je dan binnen een van hun gemeenten valt waar ze dekking hebben.
Minimum contractduur is twee maanden (ADSL-contractduur minimaal één jaar);
Kwa ADSL is het idd allemaal 1 jaar, dus dan is de door jvs genoemde optie eigenlijk de enige als je een eigen lijn wilt. Misschien kun je 'm ook wel downgraden naar een inbelabbonement, maar of dat werkt....

Resterende optie is om ergens een accespoint te lenen van je buren, of voor je buren eentje aanschaffen waarbij jij ook gebruik ervan mag maken.

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:19:
Deze vraag komt regelmatig langs en het antwoord is tot nu toe elke keer "nee"...
Dat is niet altijd zo! Ik had namelijk hetzelfde probleem omdat ik (inmiddels al 1,5 jaar) antikraak zit. Ik verwachtte aan het begin ook dat ik niet langer dan 5 maanden kon blijven zitten.

Ik heb eerst een gratis proef abbo genomen van Chello (Try and Buy), en vervolgens ben ik gewoon het contract aan gegaan. Dit is een jaarcontract. Echter (nu komt de truuc), wanneer je kunt aantonen dat je buiten het verzorgingsgebied gaat wonen, dus wanneer chello op je nieuwe adres niet kan leveren, kun je ook voor de officiele einddatum opzeggen. Het zou kunnen dat er dan nog een strafje van een maand op zit.

Verwijderd

BlackMage schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:29:
Kun je hier ook opzoeken: http://www.wardrivemap.nl/
Pagina: 1