Driver update: windows XP 60Hz

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 10:28
Heb een ATI Radeon 9800 Pro.
Met de windows driver die'k al tijden geïnstalleerd had kon'k helaas geen TV aansturen. Dus de laatste catalyst driver van ATI's website gedownload en die geïnstalleerd.

Alleen krijg ik de resolutie niet meer boven 60 Hz nu. De refreshrate onder display properties - Settings - Advanced geven wel netjes de gewoonlijke 85Hz aan trouwens.

Heb al geprobeert de pc te rebooten, de monitor driver (Sampo 800s) te vervangen door een generic monitor, heb ook de catalyst uninstalled en Omega drivers installed: allemaal geen effect.
Terug naar standaard win drivers is geen optie aangezien ik die TV-out wil gebruiken.

Als'k hier en op google een search doe op ATI 60Hz catalyst dan komp'k op ene hoop game problemen uit maar niet op desktopproblemen.

Wie weet raad?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Probeer ReFreshForce eens. Een prima proggie om je refreshrate te locken :) Staat in de FAQ nog een link als het goed is :)

Edit:

http://gathering.tweakers..._message/22262237#refresh

[ Voor 27% gewijzigd door Notna op 30-06-2005 21:26 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• witchdoc
Notna schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:24:
Probeer ReFreshForce eens. Een prima proggie om je refreshrate te locken :) Staat in de FAQ nog een link als het goed is :)
Dat proggie blijft klagen dat de 'default monitor' driver actief is en dat'k moet controleren of ik wel met de monitor aan geboot heb (heb ik gedaan) en of ik de juiste driver wel gebruik. Welk is de juiste driver? Zit nu met sampo driver voor de monitor en omega voor de radeon.
In het pulldown menu'tje in het programma zelf geeft ie 7 monitoren aan waarvan #3 Alphascan 800S [active] (ID= Default Monitor) en #6 Default Monitor [active] (ID= Default Monitor).

Radeonator Locker 2.1 kan ik niet installen, geeft aan dat data.cab corrupt is.
Refreshlock 2.02 is een corrupte zip file. Versie elders gedownload werkt wel maar lockt niks.

edit: nogmaals terug naar ATI drivers en monitor driver verwijderen en terug naar sampo driver maar refreshforce blijft dezelfde klachten spuien

edit2; met windows display drivers werkt dat proggie zonder errormsg maar refreshrate locken doet ie toch nog niet.

[ Voor 31% gewijzigd door witchdoc op 30-06-2005 22:26 ]

• witchdoc
Nog iemand een idee of moet'k echt m'n indows opnieuw gaan installen?

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Lees eens de handleiding. (http://www2.ati.com/manuals/RADEON9800a.pdf). Scroll omlaag tot pag 28. Hier staat dat als je een TV aansluit de refreshrate voor zowel de monitor als de tv vastgezet wordt.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 23:38
Toeval of niet maar ik heb ook een Sampo 800s en had altijd een gelijkaardig probleem toen ik nieuwe drivers installeerde voor mijn Radeon 9800 Pro. Het is gewoon een instelling die er voor zorgt dat de maximale refreshrate van de monitor gelocked is op 60Hz. Het "probleem" is dan ook eenvoudig op te lossen. Ga naar de ATi Displays tab en klik op jouw monitor. Je krijgt dan een venster te zien met allerlei instellingen die je kan veranderen. Daartussen moet ook ergens "maximum refresh rate" staan of zoiets. Ik weet het niet meer helemaal van buiten aangezien ik geen ATi kaart meer heb. Maar daar ergens moet je dus de maximale refreshrate veranderen (bijvoorbeeld naar 100Hz) en dan zal terug de frequentie gebruikt worden die jij geselecteerd hebt bij refreshrate (onder display properties > settings > advanced) dus 85Hz.

Dit is dus de ATi Displays tab die ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.gdhardware.com/hardware/video_cards/ati/radeon_final/tabs/tab_displays.gif

• witchdoc
goeievraag schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:50:
Lees eens de handleiding. (http://www2.ati.com/manuals/RADEON9800a.pdf). Scroll omlaag tot pag 28. Hier staat dat als je een TV aansluit de refreshrate voor zowel de monitor als de tv vastgezet wordt.
Op 50 Hz en enkel als de TV actief is lees'k daar. TV out is nu niet actief, enkel aangesloten. Refrershrate is ook niet PAL's refreshrate van 50Hz maar 60Hz.
Dit is dus niet de oplossing voor m'n probleem. (j, ik heb voor de zekerheid toch effe die TV volledig gedisconnecteerd) :)
Laagvliegerke schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:14:
Toeval of niet maar ik heb ook een Sampo 800s en had altijd een gelijkaardig probleem toen ik nieuwe drivers installeerde voor mijn Radeon 9800 Pro. Het is gewoon een instelling die er voor zorgt dat de maximale refreshrate van de monitor gelocked is op 60Hz. Het "probleem" is dan ook eenvoudig op te lossen. Ga naar de ATi Displays tab en klik op jouw monitor. Je krijgt dan een venster te zien met allerlei instellingen die je kan veranderen. Daartussen moet ook ergens "maximum refresh rate" staan of zoiets. Ik weet het niet meer helemaal van buiten aangezien ik geen ATi kaart meer heb. Maar daar ergens moet je dus de maximale refreshrate veranderen (bijvoorbeeld naar 100Hz) en dan zal terug de frequentie gebruikt worden die jij geselecteerd hebt bij refreshrate (onder display properties > settings > advanced) dus 85Hz.

Dit is dus de ATi Displays tab die ik bedoel:
[afbeelding]
_/-\o_ Dat did the trick!.
Jezes, waarom in hemelsnaam een setting zo basic zo ver verstoppen :(
Anyway, 't werkt. Danke!

[ Voor 50% gewijzigd door witchdoc op 02-07-2005 17:15 ]

Pagina: 1