Toon posts:

A8N-E nieuwe BIOS, windows start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Op mijn nieuwe PC, zie sig, en het daarbij zittende mobo heb ik BIOS revision 1001 vervangen door 1005 via de updater van ASUS via Windows.

Nu heb ik het probleem gehad dat hij in het begin nog wel opstartte, later niet meer. Toen alleen nog maar als je het BIOS eerst resette door de jumper 10 seconden te verplaatsen en dan weer op de normale plek terug te zetten.

Nu wil hij helemaal niet meer opstarten. Als ik de pc nu aanzet start bij op, krijg je het windows XP laadscherm te zien met dat schuivende balkje..en vervolgende heel kort een blauw scherm en dan herstart hij weer..

Mijn vraag is..wat kan ik hier aan doen? Moet ik het oude BIOS er weer opzetten via een Win98 bootfloppy en Asus updater via DOS? Wat zijn mijn andere mogelijkheden of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik had het BIOS geflashed omdat het geheugen niet meeliep bij mijn overclocken. Bij het nieuwe BIOS gebeurde dat wel maar daar heb ik dus maar één keer van mogen genieten.

Hulp asjeblieft..het is niet echt leuk.. :(

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je een BSOD krijgt dan wil dat zeggen dat er hardwarematig iets fout zit... Staan de PCI- & AGP-lock aan? Anders kunnen er wel eens gegevens op je hd(s) gecorrumpeerd zijn door de overclock.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:54:
Als je een BSOD krijgt dan wil dat zeggen dat er hardwarematig iets fout zit... Staan de PCI- & AGP-lock aan? Anders kunnen er wel eens gegevens op je hd(s) gecorrumpeerd zijn door de overclock.
PCI en AGP lock? Ik kan alleen instellen of hij de PCI of PCIEx moet pakken... Of is dat niet wat je bedoeld? En van de HD kan ik me eigelijk niet zo voorstellen..sinds ik het nieuwe BIOS heb geflashed heb ik de overclock teruggedraaid en heb ik ook niet meer overclocked..

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:57:
[...]

PCI en AGP lock? Ik kan alleen instellen of hij de PCI of PCIEx moet pakken... Of is dat niet wat je bedoeld? En van de HD kan ik me eigelijk niet zo voorstellen..sinds ik het nieuwe BIOS heb geflashed heb ik de overclock teruggedraaid en heb ik ook niet meer overclocked..
hij bedoelt dat je de pci en pci-e op het normale mhz. laat lopen terwijl je de fsb wel verhoogt.
en je zegt net dit :
Ik had het BIOS geflashed omdat het geheugen niet meeliep bij mijn overclocken. Bij het nieuwe BIOS gebeurde dat wel maar daar heb ik dus maar één keer van mogen genieten.

en nu zeg je dat je hem met de nieuwe bios niet hebt ge oc't.
dus wat is het nu ?
kan je trouwens de oude bios niet terug zetten met de bijgeleverde cd-rom ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:01:
[...]

hij bedoelt dat je de pci en pci-e op het normale mhz. laat lopen terwijl je de fsb wel verhoogt.
en je zegt net dit :

en nu zeg je dat je hem met de nieuwe bios niet hebt ge oc't.
dus wat is het nu ?
kan je trouwens de oude bios niet terug zetten met de bijgeleverde cd-rom ?
Oh zo..ja de PCI loopt wel op de normale snelheid. Met het nieuwe bios heb ik m één keer opgestart met de oude settings..dus overclocked..je hebt gelijk..sorry voor de verkeerde info. Maar sindsdien heb ik nog een paar keer kunnen opstarten maar dan alleen als ik de jumper eerst verzette. Dat doet hij nu ook niet meer en nou kan ik dus helemaal niks meer. Ik weet niet of ik het kan terugdraaien met de CD rom die erbij zat..

/me gaat even de cd erbij pakken.

EDIT:
ze staan er wel op..ik ben nu bezig met AWDFLASH die ook op de cd staat..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu AWD flash aanstaan en hij zegt nu al 5 minuten lang..
Backup file to system, please wait.. Volgens mij is een BIOS een heel klein filetje dus dat kan toch zo lang niet duren?

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:06
Probeer eens je oude bios terug te zetten en gebruik dat eens een lagere versie bios. Misschien zit er in bios 1006 nog wat foutjes.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het BIOS nu al verschillende malen geflashed en dat lukt de hele tijd. Ook komt het Win XP laadscherm dus het is het BIOS niet meer. ik ga maar weer Format C'en.. bedankt voor de tips..deze kan dicht.. :)
Pagina: 1