Bellen met skype via DECT toestel en draadloze @home

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 00:31
Hallo,

Ik heb een vraagje over het volgende:

Ik wil in mijn nieuwe woning geen vaste lijn laten leggen maar met Skype gaan bellen. Daartoe heb ik inmiddels een DECT telefoont gekocht en ben ik van plan een Tiptel Cyberbox 100 aan te schaffen zodat ik via die gewone telefoon toch kan bellen via internet. Tot zover geen probleem lijkt me, dit zou moeten werken. Echter...ik heb een @Home Basis abonnement en tot nu toe altijd een vast netwerk gehad. Nu wil ik liefst geen gaten voor kabels gaan boren en dus mijn pc draadloos verbinden middels een Asus WL-500G router.

Op zich moet dit allemaal prima lukken. Wat ik mij echter afvraag is of dat bellen fatsoenlijk gaat werken met deze configuratie. Het signaal gaat nl. over twee draadloze verbindingen, nl. van de modem naar de computer en van daaruit draadloos naar de telefoon.

Kan iemand me vertellen of dit zonder problemen zou moeten gaan werken zonder hinderlijke haperingen / vertragingen in de telefoonverbinding?

Bvd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:21

AirX

Tweak Guru

Zolang je wireless link goed werkt zul je geen merkbare vertraging krijgen. Dus zolang er geen storing bij je wireless aparatuur optreed is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
AirX schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:14:
Zolang je wireless link goed werkt zul je geen merkbare vertraging krijgen. Dus zolang er geen storing bij je wireless aparatuur optreed is er niets aan de hand.
Da's mooi. Ik heb hier bij mijn ouders zo'n zelfde WLAN en die paar keer dat ik er gebruik van heb gemaakt is de verbinding aardig constant (2 verdiepingen lager). In mijn eigen flat is alles gelijkvloers...dus storingen hoef ik denk ik niet zo snel te verwachten en het bereik zou ook ruimschoots voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Weet toevallig ook iemand welke WLAN pci kaart aan te raden is om te gebruiken i.c.m. die ASUS WL-500G router? Ik lees nl. dat de WL-138g niet echt een aanrader is. Is de 167g (USB stick) misschien een beter alternatief voor een desktop pc? Of eentje van een ander merk die goed met die Asus router om kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Zo, ik heb inmiddels alle apparatuur in huis.

Heeft er hier iemand ervaring met zo'n Tiptel Cyberbox 100? Ik heb hem nl. via USB aangesloten en aangegeven dat hij niet via PSTN maar via USB moet connecten. Het juiste ledje brandt, dus dat zal goed ingesteld zijn. Als ik in Skype mijn mobiele nummer intik en op bellen klik, dan gaat hij ook daadwerkelijk over, dat werkt dus ook. Wanneer ik op mijn DECT toestel, dat via de Cyberbox is aangesloten op de PC, mijn mobiele nummer intik (incl. landcode), dan wordt Skype geopend en zie ik dat hij het nummer invoert. Echter, hij lijkt daarna NIET op bellen te "klikken"...er gebeurt verder helemaal niets. Net het laatste stapje, het leggen van de verbinding, werkt dus niet.

Beetje vreemd want alles lijkt correct aangesloten en de software van de Cyberbox lijkt samen te werken met Skype, maar het daadwerkelijke bellen werkt niet. Heeft iemand ervaring hiermee en/of een idee wat te doen?